Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

inspiratie voor een baantraject

Gestart door marcomuskens, 30 maart 2018, 19:01:24 PM

marcomuskens

Hallo beste forumleden,

Nu ik mede dankzij uw adviezen, de kennis en materialen heb om te gaan bouwen aan mijn nieuwe digitale baan zit ik vol ambitie!
Dank hiervoor.

Nu heb ik mijn tafel klaar, 3 meter x 2 meter mooi waterpas 2cm dik ,( en als ik mijn vrouw lief aankijk nog meer  :D ) maar nu :( ?

Ik heb rails (fleischmann profi a/b/c/b/e, en geld gespaard voor nog veel meer rails...Maar na twee maanden You tube en Pintrest durf ik nog steeds geen vaste baan te leggen daar ik de creativiteit mis om het geheel te overzien.
Ik wil graag met niveau's werken zoals slootjes, havens en heuvels maar nogmaals...where to start ?..

Mijn  vraag aan u forumleden,

Waar kan ik layouts van Fleischmann profi banen vinden, waar de rails en wissels al genummerd zijn? Ik weet dat dit kopieren is met een gebrek aan creativiteit maar als ik eenmaal een baan heb liggen die aan elkaar sluit waarbij er twee treinen mooi hun rondjes kunnen rijden ben ik een blij man.
Dan kan ik om 'vaste gegevens' verder spelen...of ik vraag het u weer  ;)

Ik heb WinTrax geprobeerd maar ik heb ivm werk te weinig tijd en zin hiervoor.

Dus graag uw advies over waar ik dit eventueel  kan vinden.

met vriendelijke groet,
Marco Muskens



Alberke

helpt dat?
https://www.anyrail.com/nl
en anders eens googelen, het internet staat vol met voorbeelden.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Flip

#2
 Marco kijk hier eens :

https://webshop.pijplines.nl/Fleischmann-81398-Fleischmann-Profi-rails-railplan-boek-h0

3m op 2m past voor een kleine H0 baan . Ofwel voor spoor N

Google ook eens naar Fleischmann 81398

Flip
Lenz digital PC sturing

marcomuskens

Hee dank je wel Flip, ik zal eens onderzoeken.

marcomuskens

Ps  Alberke,

Dank voor de reactie, en ik heb het geprobeerd.

Maar ik mis de spoornummers in Anyrail..

Werner

In de werkbalk selecteer je "Tonen", en in de vierde kolom kan je dan "Onderdeelnr." aanvinken.
Is dat wat je zocht?

Ik ging ervan uit dat je versie 6 van AnyRail gebruikt? Indien niet kan ik ook nog eens in versies 4 of 5 kijken.
Zelf gebruik ik nog altijd versie 5: licentie indertijd gekocht voor versie 4, bijgevolg geldig voor 4 en 5.
H0, 2-rail analoog, grotendeels Belgisch.
Mijn broncode: wat niet is getest, werkt niet; wat niet werkt, is niet getest geweest.