Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 179

Gestart door Michael, 25 maart 2018, 22:49:09 PM

Michael

MSM 179 verschijnt a.s. vrijdag, benieuwd wat men nu weer voor ons in het blad heeft staan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Ik hoop dat Goede Vrijdag een goede vrijdag wordt...

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ACFI

De HL7 van Olaerts ziet er op het eerste zicht wel mooi uit.

Hopelijk is ie ook zo in detail en rijdt ie ook zo.

Wachten tot de klokken terug zijn.

ACFI.

Metpetergaathetbeter

#3
daarnet zat hij in de brievenbus,interessante nieuwigheden, verbouwingen (van o.a.
ene Olivier  :o ) alsook reportages  beurzen,ik mistte ditmaal treinsamenstellingen.

Echter wat me meer op de maag lag was"  hoe hij toekwam, nog net in de verpakking en die de lasnaad die nagenoeg helemaal geopend was(vandaar ze misschien verloren gaan als die naad onvoldoende is en tijdschrift en verpakking los van elkaar komen?),gelukkig niet beschadigd of vervuild. De verpakking is duidelijk van minder kwaliteit dan die van de Op De Baan die bij mij steeds netjes onbeschadigd is en nog nooit verloren ging (nu hout vasthouden!)

59erke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 maart 2018, 14:50:42 PM
die bij mij steeds netjes onbeschadigd is en nog nooit verloren ging (nu hout vasthouden!)

Gelukzak, bij mij is hij al 2x op 3 maanden gewoon niet toegekomen... Gelukkig het tweede exemplaar telkens wel.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 maart 2018, 14:50:42 PM
Echter wat me meer op de maag lag was"  hoe hij toekwam, nog net in de verpakking en die de lasnaad die nagenoeg helemaal geopend was(vandaar ze misschien verloren gaan als die naad onvoldoende is en tijdschrift en verpakking los van elkaar komen?),gelukkig niet beschadigd of vervuild. De verpakking is duidelijk van minder kwaliteit

Heb al eens voorgesteld aan msm om die plastic te vervangen door papieren enveloppen maar dit schijnt niet mogelijk te zijn omwille regels van bpost voor dergelijke zendingen.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Gerolf

Hij stak hier daarnet in de bus, en ik heb hem al diagonaal bekeken.
Er staat heel wat moois in  :P  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske


Wat een paasei van formaat zat er in de bus?? een MSM ei  ;)

mark7758

Binnen, maar bewaar hem tot het weekend. (Zondag rust. :) )
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Michael

Ook hier lag MSM179 op de deurmat.  :) ;)
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

vyncky

Het is een mooi boekje, met twee mooie stoomlokjes  ;D

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Herwig

De verse MSM, nog niks gelezen maar alvast met één van de fraaiste covers ooit,  met de groene luxe stoomloc in het zwart/wit decor....

Johnnytrein

Bweekes hier gisteren dat prachtig MSM nummer 179 uit de bus gehaald vol foto's van vieze vuile stoomloc's.  :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Michiel

#12
En dan wordt ik toch wel even jaloers op H0 wanneer ik deze type 7 locomotief zie. Prachtmodel zo op foto te zien. In N wordt dat scratchbuilding... toch niet hetzelfde. Jullie Halfnullers worden toch wel goed verwend, hé!

Tegenwoord:  ;)
In het voorwoord wordt ons een schuldgevoel aangepraat voor de kortzichtige en instant-winst politiek dat producenten tegenwoordig aanhouden. Het is toch niet onze schuld dat ze stante-pede hun voorraad willen dumpen om snel het geïnvesteerde kapitaal weer los te krijgen? Er waren tijden dat men lange-termijn visie had, en modellen een paar jaar in de catalogus had staan, waardoor ze aan meestal normale calalogusprijs verkocht werden. Het dumpen van de modellen door de producenten maakt de markt voor de handelaren kapot. Ze snijden in hun eigen vlees. Maar dat is toch niet de schuld van de particuliere modelbouwer? In 't tegendeel, hij is ook slachtoffer van deze kortzichtige instantpolitiek: zonder vooraf in te schrijven, en met geld over de brug te komen nog vóór een model geproduceerd is? Blind kopen, want anders mis je de kans....? Producenten zijn de oorzaak, niet de klein modelbouwer. Wij hebben geen schuld van hun paniekpolitiek. Wij MOETEN niet stante-pede modellen blind gaan kopen, om hun decadente instantwinst-beleid te blijven kunnen voeren. Laat ons lekker profiteren van het moment, en ons verkneukelen aan de dumpingprijzen. Eigen schuld, dikke bult.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dieselfreak

Je hebt hierin 100% gelijk Michiel, het enige wat nog telt tegenwoordig is zo snel mogelijk de zakken vullen, dat geldt overgens niet alleen voor de modeltreinfabrikanten maar dat is een algemene trend.
MC

doomslu

Ik denk niet dat het voorwoord bedoeld is om de modelspoorder een schuldgevoel te geven.
Het kaart enkel een minder gunstige trend aan.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *