Fleischmann stopt in H0, gaat door in N !

Gestart door Michiel, 05 maart 2018, 09:10:54 AM

Michiel

Fleischmann zal haar productie van schaal H0 producten stopzetten, en gaat enkel nog door met schaal N.

http://www.fleischmann-ho.nl/nieuws/nieuws-2018/201806.html
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Ik had gevreesd dat op langere termijn het omgekeerde zou aangekondigd worden in treinenland.
Maar eigenlijk, als je de laatste regeltjes leest, zou de titel beter 'Fleischmann HO wordt hernoemd tot Roco HO' zijn.

59erke

Lijkt me ook niet echt logisch als je weet dat HO een grotere afzetmarkt heeft. Het is nu te hopen dat ze nu wat ruimdenkend worden met meer Belgische modellen? Ben benieuwd maar heb niet veel hoop.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Herwig

#3
geen toekomst Fleischmann H0        of       wel toekomst voor Fleischmann N:        zie ook dit forum-rubriekje:
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,27446.0.html

RD25

Citaat van: 59erke op 05 maart 2018, 11:38:48 AM
Lijkt me ook niet echt logisch als je weet dat HO een grotere afzetmarkt heeft. Het is nu te hopen dat ze nu wat ruimdenkend worden met meer Belgische modellen? Ben benieuwd maar heb niet veel hoop.

+1
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Michiel

#5
Oops, ik had het draadje van 2 maart niet gezien (had andere dingen aan m'n hoofd, en duits is niet meteen de taal dat ik zo meteen de essentie kan afleiden uit een bericht). @Herwig, bedankt voor het verwijzen naar het oorspronkelijk draadje.  ;)

Ik vrees dat de Belgische markt niet meteen de speerpunt van hun nieuwe productstrategie zal worden.  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)