waar Bemo materieel te koop in België?

Gestart door The Railwarrior, 12 februari 2018, 18:11:39 PM

The Railwarrior

hoi iedereen,

Ik was aan het denken om een klein baantje te bouwen in H0m of H0e maar ik vroeg me eigenlijk wel af waar je hiervoor materieel kan vinden?  Ik heb me daarstraks laten vertellen dat je in belgenlandje bijna alleen H0 kan vinden.  Dat zou me toch sterk lijken aangezien ik hier in Genk zowel als Mechelen/Leuven al regelmatig prachtige smalspoor banen gezien heb of zelfs N of Z...

iemand enigszins een idee waar er nog een winkel is waar je deze modellen effectief kan zien?
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

59erke

Winkels voor andere schalen dan HO zijn hier in België dun bezaaid, en als je ze al vindt hebben ze bijna nooit dat wat je zoekt op stock.
Dus echt zien voor je koopt is heel moeilijk.

Je zal moeten vertrouwen op de afbeelding in de catalogi of website en dan bestellen wat je wil en hopen dat het product voldoet aan de verwachtingen.

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Peter

#2
Koen,
ale je hier in Belgie niets vind rij dan eens naar Aachen, net over de grens.
Hünerbein op de Markt tegenover het stadhuis heeft er redelijk wat van in stock
Met vriendelijke groeten
Peter

59erke

Citaat van: Peter op 12 februari 2018, 18:39:50 PM
Koen,
ale je hier in Belgie niets vind rij dan eens naar Aachen, net over de grend.
Hünerbein op de Markt tegenover het stadhuis heeft er redelijk wat van in stock

Inderdaad Peter, daar heb je gelijk in maar Bjorn vroeg ook expliciet naar winkels in België.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

bellejt

zal je nagenoeg niet vinden maar als je de max wil betalen zou ik zeggen vind er eentje en maak hem rijk :) .
Via de ebay kanalen worden die regelmatig aangeboden nagelnieuw tegen spotprijzen.

Tricolor


renstimpie

Ruud Wittekoek komt met smalspoormateriaal (H0e en H0m) naar #mobexpo!   

Groetjes

Tim

The Railwarrior

Nuja België, Aken is voor mij net even ver als haasrode ongeveer in rijtijd. Alleen jammer dat mijn Duits. Niet zo goed is (lees gerust slecht)
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

The Railwarrior

Super, Mobexpo zou ik. Zoiezo naartoe komen, staat al lang op. Mijn agenda
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

ACFI

Citaat van: The Railwarrior op 12 februari 2018, 19:53:22 PM
Nuja België, Aken is voor mij net even ver als haasrode ongeveer in rijtijd. Alleen jammer dat mijn Duits. Niet zo goed is (lees gerust slecht)

Ik denk dat men je in Aken wel in het Nederlands zal kunnen voorthelpen. Ik zou er niet verbaasd van zijn dat een kwart van hun omzet met Nederlanders en Belgen is.

Havoc

België is de woestijn als het over andere schalen gaat. Ben zelf met en projectje bezig in h0e en heb wat materiaal bij elkaar nu van Bemo, Lilliput, Jouef en Minitrains. Allemaal van beurzen in het buitenland en ebay.

Ik zou hier zelfs niet eens zoeken. Er is nog meer dan die grote namen. Koop eens een Voie Libre als je die vindt. Frans tijdschrift over smalspoor met nieuwe producten, banen, bouwen en plannen. Komt 4x per jaar uit.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: The Railwarrior op 12 februari 2018, 19:53:22 PM
Alleen jammer dat mijn Duits. Niet zo goed is (lees gerust slecht)
als ze je iets kunnen verkopen dan zijn ze best tevreden met uw Duits ;)

renstimpie

Citaat van: Havoc op 12 februari 2018, 21:12:57 PM
België is de woestijn als het over andere schalen gaat. Ben zelf met en projectje bezig in h0e en heb wat materiaal bij elkaar nu van Bemo, Lilliput, Jouef en Minitrains. Allemaal van beurzen in het buitenland en ebay.

Ik zou hier zelfs niet eens zoeken. Er is nog meer dan die grote namen. Koop eens een Voie Libre als je die vindt. Frans tijdschrift over smalspoor met nieuwe producten, banen, bouwen en plannen. Komt 4x per jaar uit.

dit is toch weer heel donker...  als je goed rondkijkt,  dan kan je op beurzen hier in België ook je slag slaan.   Het vroegere HOm materiaal van jocadis is ook vlot verkrijgbaar.   Wat Voie Libre betreft:  Ik heb gewoon een abonnement genomen.   Vele gemakkelijker en het steekt in de bus.

Andress24

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 februari 2018, 23:43:52 PM
Citaat van: The Railwarrior op 12 februari 2018, 19:53:22 PM
Alleen jammer dat mijn Duits. Niet zo goed is (lees gerust slecht)
als ze je iets kunnen verkopen dan zijn ze best tevreden met uw Duits ;)

1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

jlvjlv

Nederlands is in de bewuste winkel in Aachen geen probleem. Als je je in het Duits vastrijdt, suggereren ze zelf om het in Nederlands uit te leggen. Althans dat was mijn ervaring een (hele) tijd geleden.

Mvg
Johan