Auteur Topic: Gezocht dekoderfile LsModels Bm 4/4  (gelezen 219 keer)

Offline 755philippe

• Forumlid
  • Voornaam: philippe
Gezocht dekoderfile LsModels Bm 4/4
« Gepost op: 09 februari 2018, 19:22:38 pm »
Hallo,
Ik heb enkele dagen geleden de volgende lok gekocht van LsModels in Ac. Ik heb de gewone digitale lok gekocht zonder sound dus basismodel. In dit model stonden verschillende lichtfunkties van fabriek af geprogrammeerd in de dekoder. Nu wou ik enkele instellingen wijzigen met mijn lokprogrammer maar door een foutje van mij ben ik al deze funkties  kwijt. Ik was vergeten om de standaard dekoderinstellingen op te slaan. Mijn vraag is of er iemand deze lok heeft hetzij in het bruin of rood of de gele tunnellok en een lokprogrammer bezit waardoor hij de decoderinstellingen kan inlezen en deze naar mij kan doorsturen. Het moet wel gaan over de Zwitserse versie. Geen loksoundversie want die heeft bijna geen lichtfunkties. Bedankt op voorhand. Even een foto van deze lok. Het gaat om de Bm 4/4 van de SBB.

Bm44
Ik heb even de mogelijke nrs van LsModels opgezocht die hiervoor in aanmerking kunnen komen : 17564,17065,17066,17067,17063,17060,17062,17064,17567,17566,17563,17562,17561,17560.

Mvg

755philippe

Offline Peter

• Forumlid
  • Voornaam: Peter
Re: Gezocht dekoderfile LsModels Bm 4/4
« Reactie #1 Gepost op: 09 februari 2018, 19:58:28 pm »
Ik ken wel niet zo heel veel van decoders maar ik weet wel dat je die altijd kan reseteen op de fabrieks instellingen
Met vriendelijke groeten

Peter

Offline 755philippe

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 09 februari 2018, 22:01:48 pm »
Peter,
Ik heb de dekoder reeds gereset maar het enig dat wijzigt is het dekoderadres dat terug op 3 komt te staan. Ik had voordien met mijn lokprogrammer de gewijzigde fileop de dekoder overschreven dus resetten heeft dan geen effekt meer. De lok heb ik gekocht bij Lippe in Duitsland en ik heb hem sinds gisteren dus staat nog onder garantie maar ik weet niet of ze voor mij die file gaan opsturen.
Mvg

755philippe

Offline 755philippe

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2018, 19:59:00 pm »
Bericht ontvangen van Lippe dat ze de lok niet meer hebben en ook niet over een lokprogrammer beschikken. Dus ze kunnen met niet helpen. Wel aardig dat zo'n grote winkel in Duitsland geen lokprogrammer heeft. Lijkt mij eerder dat ze er niet veel tijd in willen steken wat op zich voor een lok van bijna 300€ toch niet zou mogen. Ik heb alle moed genomen en lokprogrammer van de zolder genomen en alle funkties geprogrammeerd zoals ik die zou willen. Aangezien ik een lokprogrammer heb kan ik dan ook zelf kiezen. De funkties zijn bijna dezelfde alleen een beetje verbeterd met extraat'jes zoals dimbaar kabineverlichting wat oorspronkelijk snel aan/uit. Ondertussen weeral een ervaring rijker.

Mvg

755philippe

Offline jlvjlv

• Forumlid
  • Voornaam: Johan
« Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2018, 20:11:19 pm »
Philippe

De instellingen zoals LS ze standaard voorziet (met lichtfuncties) kan je toch downloaden van de ESU-website? En nee, het gaat hier niet om een loksoundversie?

http://projects.esu.eu/projectoverviews/3

Mvg

Johan

Offline 755philippe

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 13 februari 2018, 10:20:57 am »
Bedankt voor de tip. Ik had enkel de soundversie gevonden.
Mvg

755philippe