Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Lima HO 806

Gestart door Rangeerduivel, 02 februari 2018, 17:49:31 PM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Alberke op 04 februari 2018, 14:18:46 PM
Slippende wielen? Bullfrog Snot, ik heb het toch al gezegd! ;)
diene mee  zijn valling terug  ;D ;D ;)

Rangeerduivel

#31
Citaat van: Alberke op 04 februari 2018, 14:18:46 PM
Slippende wielen? Bullfrog Snot, ik heb het toch al gezegd! ;)

Jawel, maar blijkt tamelijk duur te zijn....van horen zeggen! :-\

;)
Edit; niet horen zeggen maar zelf opgezocht,valt uiteindelijk nog mee daar je véél bandjes uit zo'n potteke haalt...
Voorbeeldje;
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi4u_y11IzZAhVHZFAKHQqjAasQFghBMAM&url=http%3A%2F%2Fwww.ebay.nl%2Fitm%2FBullFrog-Snot-Liquid-Plastic-Traction-Tire-Maker-NEW-%2F301605429787&usg=AOvVaw3qkL8Yrfo-xiMaKbCnFQR-

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 04 februari 2018, 16:51:17 PM
Citaat van: Alberke op 04 februari 2018, 14:18:46 PM
Slippende wielen? Bullfrog Snot, ik heb het toch al gezegd! ;)

Jawel, maar blijkt tamelijk duur te zijn....van horen zeggen! :-\

;)
Relatief hé, als ge dat over de plas zelf gaat halen wel!
Wat kost zo'n rubber bandje?

En van horen zeggen hoort ge veel liegen :D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

755philippe

Passen daar geen antislipbandjes van andere merken daarop ? Zou me toch verbazen dat van alle merken geen enkel antislipbandje te vinden is met ongeveer dezelfde flensmaat als die van Lima. Zal dat morgen eens nameten.
Mvg

755philippe

Alberke

Citaat van: 755philippe op 04 februari 2018, 21:39:13 PM
Passen daar geen antislipbandjes van andere merken daarop ? Zou me toch verbazen dat van alle merken geen enkel antislipbandje te vinden is met ongeveer dezelfde flensmaat als die van Lima. Zal dat morgen eens nameten.
Mvg

755philippe
Die zijn te smal, ik bedoel niet de doormeter.
Als je dat "Snot" niet hebt kan je altijd met vloeibaar rubber proberen (en wat geduld)
Het bestaat in spuitbussen, dus met wat afplakwerk en wat handigheid is dat te doen.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: 755philippe op 04 februari 2018, 21:39:13 PM
Passen daar geen antislipbandjes van andere merken daarop ? Zou me toch verbazen dat van alle merken geen enkel antislipbandje te vinden is met ongeveer dezelfde flensmaat als die van Lima. Zal dat morgen eens nameten.
Mvg

755philippe

Maar jazeker, bij mij liggen er ook andere op, maar vraag mij niet van welk merk...'t zijn zwarte!  ;D ;D
Maar Hugo zweert al lang bij Bullfrog Snot, heeft daar blijkbaar goeie ervaringen mee :D
En idd, ze zijn misschien ietwat smaller maar zolang je geen kontakt hebt tussen 't metaal van 't wiel en de rail is dat ok dacht ik.

;)

Alberke

Dunne rubber en een paar ponsen en veel chance. Ze zijn dan wel plat maar dat trekt goed als het gat klein genoeg is.
Probleem is dat de wielen gaan wobbelen als die bandjes niet perfect zijn.
Dat heb je trouwens ook met mijn Snot! Dat is eigenlijk bedoeld om op gewone wielen aan te brengen in een heel dun laagje.
Als het bandje er nog is, maar het is heel glad geworden, kan je het met Snot doen herleven.


Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

OlivierV

Ben benieuwd naar het vervolg ervan Rudy.
En eigenlijk kan ik dit soort nuttige bijdragen alleen maar toejuichen!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Alberke

Citaat van: OlivierV op 04 februari 2018, 22:20:23 PM
Ben benieuwd naar het vervolg ervan Rudy.
En eigenlijk kan ik dit soort nuttige bijdragen alleen maar toejuichen!
Ga je iets met het interieur doen? Verlichting?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

D_Loc

Citaat van: Rangeerduivel op 03 februari 2018, 12:47:34 PM
Nog 1 opmerking,
aan het kastuiteinde waar de motor zit is zelfs voor het kleine vierkante Fleischmann-kastje nog te weinig plaats, dus dat moet ik noodgedwongen de oude haakkoppeling van Lima laten zitten...iemand toch een idee?
Misschien kan deze kortkoppeling van Weinert worden gebruikt voor de motorwagen:
Kortkoppeling
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

OlivierV

Citaat van: Alberke op 04 februari 2018, 22:21:52 PM
Citaat van: OlivierV op 04 februari 2018, 22:20:23 PM
Ben benieuwd naar het vervolg ervan Rudy.
En eigenlijk kan ik dit soort nuttige bijdragen alleen maar toejuichen!
Ga je iets met het interieur doen? Verlichting?
Dan zal het allicht een ritje heen- en weer worden richting Molenstraat.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

#41
https://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/5439726948


foto van Sicco, waar te zien is dat reeds bij de grijze muizenkleurstelling één van de koppen verschillend is/was van de andere.Ondanks men mij gisteren wou doen geloven was er ook bij deze kleurstelling een 1ste klasse afdeling met een verschillende indeling t.o.v. het koprijtuig 2de klasse.De Lima biedt dit treinstel aan met 2 gelijke koppen en raam-en deurindelingen. Er bestaat wel een verbouwset van PB messing waarmee je een juiste 1ste klasse rijtuig kunt (ver)bouwen.

doomslu

Niet alles geloven wat ze je zeggen, Peter.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 februari 2018, 20:24:46 PM.....wou doen geloven.......
dat deed ik daarvoor al niet en met dit fotografisch fotomateriaal het bewijs geleverd ;)

755philippe

Tekst afkomstig van de website van PB-messing :

Ombouwset 1 ste klasse afdeling elektrisch motorstel reeks 75 "viertje"
Ordernummer: 92071.0
Enkele jaren geleden bracht de firma Lima een prachtig treinstel reeks 75 " viertje " op de markt.
Jammer genoeg werden 2 identieke koprijtuigen geleverd, namelijk 2de klasse koprijtuigen.
Teneinde dit te verbeteren werd door pb Messing Modelbouw een transkit met de juiste zijwanden 1ste klasse uitgebracht.

Dus wel met 2verschillende kopstuurstanden.
Mvg

755philippe