Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Van Biervliet/B Models 2018

Gestart door Sicco, 31 januari 2018, 05:34:05 AM

Rangeerduivel

Citaat van: Houdini op 31 januari 2018, 14:45:03 PM

De eerste 91 (9101) was toch ook al met Z-schildering?

Klopt Jelle, hier bolt er zo ééntje.(knap machientje!)

;)

AFB

Flickr: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/
Website: http://www.fotostop.be
Bouwt aan de spoorlijn Evelinnez (B) - Arneaux (F), een fictieve jaren negentig diesellijn in h0. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/sets/72157648837672058/
Lid van MSV Post B, Roosendaal. http://www.msvpostb.nl

Sicco

Citaat van: BramTrains op 31 januari 2018, 10:51:57 AM
Wat mij (tp.VI rijder) opviel was de 5540 die zou uitgebracht worden in de Tuc Rail versie. Deze loc kan ingezet worden vanaf 2012 tot en met heden. Ik ben eerst en vooral in de wolken dat ze deze loc durven uitbrengen. Maar aan de andere kant ook wat wantrouwig over 1) de afzetmarkt en 2) de uitvoering. Hoe zullen ze er in slagen om realistisch model te maken van een loc die sinds haar bestaan bij Tuc een -laat ons zeggen- verweerd uiterlijk heeft gekend? Dit wordt een moeilijke opdracht denk ik. Laat ons hopen dat men niet herkouwt op eerder uitgebrachte 55'ers in fel blauw tpV. uitvoering... en er enkel maar een Tuc-logo decal op aanbrengt. We zullen zien.
Ook bij TUC-Rail startte de loc mooi en schoon hoor  8) Kijk maar naar de foto's van de TSP-rit ter afscheid van de blauwe 55-ers bijvoorbeeld.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: AFB op 31 januari 2018, 16:40:27 PM
Maar die 91 was geen Waal. :-)
die spreken toch beiden geen Frans ? ;)

ATBtrein

't zijn wel geen Belgen maar ik ben toch content met de VTG Uagnpps wagons waarover ik een topicje heb gelanceerd een beetje terug in de tijd.

Nieuwe wagons en direct een model ervan!!
 

BramTrains

Citaat van: Sicco op 31 januari 2018, 18:22:37 PM
Citaat van: BramTrains op 31 januari 2018, 10:51:57 AM
Wat mij (tp.VI rijder) opviel was de 5540 die zou uitgebracht worden in de Tuc Rail versie. Deze loc kan ingezet worden vanaf 2012 tot en met heden. Ik ben eerst en vooral in de wolken dat ze deze loc durven uitbrengen. Maar aan de andere kant ook wat wantrouwig over 1) de afzetmarkt en 2) de uitvoering. Hoe zullen ze er in slagen om realistisch model te maken van een loc die sinds haar bestaan bij Tuc een -laat ons zeggen- verweerd uiterlijk heeft gekend? Dit wordt een moeilijke opdracht denk ik. Laat ons hopen dat men niet herkouwt op eerder uitgebrachte 55'ers in fel blauw tpV. uitvoering... en er enkel maar een Tuc-logo decal op aanbrengt. We zullen zien.
Ook bij TUC-Rail startte de loc mooi en schoon hoor  8) Kijk maar naar de foto's van de TSP-rit ter afscheid van de blauwe 55-ers bijvoorbeeld.

Inderdaad Sicco! Daarmee dat ik erbij zette dat de loc inzetbaar is vanaf 2012. De tsp-rit was midden 2011. Bij deze rit waren er nog geen Tuc stickers aangebracht op de loc. Aangzien vbv ze aankondigt mét sticker heb ik er foto's van opgezocht. Tot nu toe nog geen enkeke foto gevonden van na de Tsp-rit waar de loc nog niet verweerd is en wel stickers draagt...

Davy

Dedju, weer gene type 212 :) wel de hld75 waar ik al even naar uitkijk.
Die losse 45ft containers zijn wel leuk. Ik hoop in de toekomst de ECS'ers te verkrijgen om een hoge toren te bouwen ;)
Mooie type 201 trouwens, love it die enkel koplampen

ACFI

Citaat van: pandur op 31 januari 2018, 12:13:12 PM
De 201.031 was de enige "zwaluw-livrei" met dubbele lijn ,
alle andere hadden een enkele lijn .
Zie Ref "Les locomotives Diesel de ligne" van TSP-PFT
Eric

Eric,

bedankt voor de informatie.

Zo kunnen we op onze beide oren slapen.

ACFI

59erke

Citaat van: ACFI op 31 januari 2018, 19:57:27 PM
Citaat van: pandur op 31 januari 2018, 12:13:12 PM
De 201.031 was de enige "zwaluw-livrei" met dubbele lijn ,
alle andere hadden een enkele lijn .
Zie Ref "Les locomotives Diesel de ligne" van TSP-PFT
Eric

Eric,

bedankt voor de informatie.

Zo kunnen we op onze beide oren slapen.

ACFI

ik vermoed dat er weer eentje zal bijkomen in mijn collectie  ;)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

ronny-vdv

Citaat van: Davy op 31 januari 2018, 19:09:43 PM
Ik hoop in de toekomst de ECS'ers te verkrijgen om een hoge toren te bouwen ;)
Ik zoek er ook al lang naar. En het mogen 45 ft zijn.
Mvg,

ronny-vdv

GDE

Op Facebook ( het groterdam project ) een foto gezien van de 230008 bij vanbiervliet . Wat een prachtig locje . Dit model staat in mijn top 3 van Belgische HO diesels . Gelukkig besteld en nu afwachten tot de uitlevering  :D

itchy

In de folder 2018 lees ik op pagina 33 het volgende:
"Rerun - new car numbers - new container numbers" bij
54.103 - Hupac, grijs met Hupac logo, CH-HUPAC, beladen met 2x 20ft tankcontainer Bertschi
54.104 - Touax, rood, D-TOUAX, beladen met 2x 20ft tank container De Rijke
Zijn deze wagens dan al eens uitgeleverd geweest?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Davy

Citaat van: geert desc op 02 februari 2018, 21:44:57 PM
Op Facebook ( het groterdam project ) een foto gezien van de 230008 bij vanbiervliet . Wat een prachtig locje . Dit model staat in mijn top 3 van Belgische HO diesels . Gelukkig besteld en nu afwachten tot de uitlevering  :D

Mooie vitrinefoto van de duikbril 911 in de nieuwe kleurstelling. Hij ziet er echt wel goed uit in die nieuwe kleuren.

ward

Citaat van: itchy op 03 februari 2018, 01:11:39 AM
In de folder 2018 lees ik op pagina 33 het volgende:
"Rerun - new car numbers - new container numbers" bij
54.103 - Hupac, grijs met Hupac logo, CH-HUPAC, beladen met 2x 20ft tankcontainer Bertschi
54.104 - Touax, rood, D-TOUAX, beladen met 2x 20ft tank container De Rijke
Zijn deze wagens dan al eens uitgeleverd geweest?

Ik heb deze van bij de aankondiging in 2016 besteld, maar nog geen mailtje gehad hiervan.
Maar aan de foto's te zien zijn ze precies wel productieklaar, en verwacht ik na de beurs ergens wel een mailtje ervoor ;)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

ward

Citaat van: Davy op 03 februari 2018, 09:22:44 AM
Citaat van: geert desc op 02 februari 2018, 21:44:57 PM
Op Facebook ( het groterdam project ) een foto gezien van de 230008 bij vanbiervliet . Wat een prachtig locje . Dit model staat in mijn top 3 van Belgische HO diesels . Gelukkig besteld en nu afwachten tot de uitlevering  :D

Mooie vitrinefoto van de duikbril 911 in de nieuwe kleurstelling. Hij ziet er echt wel goed uit in die nieuwe kleuren.

Ziet er idd prachtig uit.. Juist zit er één klein foutje in. Bij het model zijn er beige gordijnen zoals bij de bordeaux versies.
Echter zijn er in praktijk maar 2 nummers uitgerust met (grijze) gordijnen, al de rest zijn zonder gordijnen.
Stel 917,als ik niet mis ben het eerste stel dat in new look rondreed, en nog een stel... zouden dus op de vernieuwde versies gordijnen meegekregen hebben.. Hopelijk kan vbv dit nog voor de productie aanpassen; ik heb ze alvast een mailtje gestuurd..

Mvg

AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--