Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

On traXS 2018; de modelbanen!

Gestart door Ronald, 30 januari 2018, 10:17:15 AM

oebr

gisteren waren we er ook en ondanks veel minder banen toch een zalig event, en ondertussen ook met steevast een fijne après
in de horeca in de buurt.  Ontzettend veel goeie restaurants daar in die omgeving, en zeer betaalbaar.
Zelfs indien er maar 1 baan zou staan zou ik nog gaan  :D
Maar er stonden er wel genoeg hoor, wat mij betreft zijn de baan van Wim, de baantjes van Henk en het rangeer-haven-baantje in de inkomhal
absolute toppers. Ook nog een knap winterlandschap gezien, en een zeer interessant viaduct op zwitserse wijze.
Een bezoek bij bvb Martin Welberg of Hugo Valcke stonden uiteraard ook op het programma.
Alweer fijn geweest.

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992



Doornroosje

Heb ze allemaal moeten missen; thuis oppas voor de kleinste die buikgriep heeft.

sdz1976

Hoi iedereen,


We hebben ons  deze OT los van wat met de aanhanger gebeurde heel erg vermaakt, het was een topbende.
Ook de reactie,s van het publiek kon ons enorm bekoren.
Uiteraard waren de gesprekken bij een glaasje water aan de bar achteraf ook niet onaardig  :D

Ik wil via deze weg ook iedereen bedanken die op welke manier ook hulp heeft aangeboden, met vervoer en of opslag etc...
Ik durf geen namen noemen uit angst iemand te vergeten, want het waren er heel veel.
Ook dank naar de organisatie dat ze er ook mee bezig zijn.
En Speciale dank naar de mannen van MTD Die de baan tot in Antwerpen brachten.

Het lijkt wel een dankbetuiging bij een Oscar uitreiking  ;D ;D

Ik kan zeggen dat er nieuws over is, maar kan ivm de juridische regelingen verder niets zeggen.
Zodra het kan horen jullie het.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Kautenbach

#35
Hoi iedereen, ook vanuit Zwolle,

Namens Stephan, Remco, Tjalling, Michel en Mathijs hartstikke bedankt voor t afgelopen we,bekend, superveel lol gehad, zeker met al die rare Belgen 8) 8) 8)

Daarom alvast een grote verhuisbak gereserveerd voor t weekend van 12 t/m 14 oktober..... ;D ;D mochten ze die ongelofelijke zooi uit Zwolle dan in België willen.......


Samuel, top je te ontmoeten, erg balen voor je dat je niet meer beschikt over je aanhanger, succes met de afhandeling  ;)

Groetjes

Floris

Hmmmm... ik lees een beetje tussen de regels dat t geen slecht nieuws is sam? Succes in elk geval!

Ronald


Met het hele team genoten van een prachtig mooie OntraXS. Veel bezoekers, we hebben bijna de 10.000 gehaald en dat is een geweldig mooi aantal. Last van Houten als conflicterende datum? Totaal niet!
Inderdaad was er wat meer open ruimte. Enerzijds door wat minder commercie, anderzijds door 3 afgezegde banen. Het zouden er 24 zijn, het waren er nu 21. Excuses daarvoor maar helaas was daar op deze korte termijn niets meer aan te veranderen. Volgende keer beter ;)

De Vallei van de tempels.... erg mooi, zeker weten. Zij hadden echter ernstige transportschade na hun rit vanuit ver onder in Italië (15 uur!). Idd hebben zij de hele vrijdag gevochten om de baan goed aan het rijden te krijgen. Voor zover ik het gezien heb heeft het de rest van het weekeinde redelijk doorgereden. Het is hen vergeven door de moeite die zij genomen hebben e.e.a. toch goed aan het rijden te krijgen.

Het dieptepunt was idd de diefstal van de aanhanger van Samuel bij het hotel afgelopen nacht. Het laat helaas weer zien dat niet iedereen met zijn poten van andermans spullen af kan blijven. triest, heel triest.... In zoverre is het opgelost dat MTD en Patrick Danckaert de spullen van Samuel en Wouter meegenomen hebben terug naar België. We gaan komende week kijken wat we voor de mannen nog kunnen betekenen. Wordt vervolgd.

Iedereen (Team Mitropa / Museum / vrijwilligers / deelnemers / /bezoekers etc etc) bedankt voor een mooie On traXS!!!!! Op naar 2019!

Grtz, Ronald.

modelbaanHO

Het was een prachtige ervaring door een op en top organisatie. Dikke proficiat.
Ik denk dat ik naam van het ganse MTD team spreek. We hebben ons rot geamuseerd. Zowel tijdens als na de openingsuren. 

Heel veel positieve commentaren gekregen over onze baan en dat doet deugd. Op sommige momenten stond het publiek drie rijen dik !

Weinig baantjes... maar zoals altijd was het super kwaliteit.
Proficiat aan de winnaars van de awards !!

Hopelijk lukt het om deze avond mijn foto's op te laden.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be


celtjan

#40
Na reeds jaren als dag bezoeker, nu eens het genoegen gehad om het ganse weekeinde mee te maken als deelnemer.
Een bedankje aan het organiserende team voor de uitnodiging en de medewerk(st)ers van het Spoorwegmuseum.
We werden in de watten gelegd.
Met de BMB 00 Modulebaan groep kregen we in het stationsgebouw de wachtruimte der 3è klasse ons stekje toegewezen.
(beter konden we echt niet wensen)
Op ons 2è optreden voor het grote publiek, werd een soort S-configuratie met een rijlengte van ca 70m gerealiseerd.
Voor de z21 besturing werd gebruik gemaakt van 5WL mausen. En er werd 'op zicht' gereden.
(we waren wel al eens te gast bij een opendeurdag van PiCommIT & op de Makers Fair te Eindhoven. Maar daar waren de modules hoofdzakelijk nog 'houten sigarenkisten'),

We creëerden een binnenplein met enkele verpozingstafeltjes waarop enkele Britse Modelspoortijdschriften ter inzage en om mee te nemen. En daar werd best wel dankbaar gebruik van gemaakt.

Voor ons werden het 3 meer dan gezellige, opeenvolgende rijdagen, met af en toe 'gastrijders' aan de knoppen
1 keer per dag nam ik eventjes de tijd om het spoor over te steken: en zag best wel leuke kunststukken van banen.
Uitgesproken voorkeuren had ik niet. Alles heeft zowat zijn charmes.

Die vlotte reacties van de Utrechtse ordehandhavers stemmen ons voorzichtig, hoopvol Samuel.
Jammer dat dit jullie overkwam. Velen leven met jullie mee.


Gr,
Jan(tje)


D_Loc

Nog wat plaatjes van On traXS!


Mouville - On traXS! 2018 by D-Loc's Media, on Flickr
Nog één van Mouville, voorzien van een achtergrond maar zag helaas wel dat er nog wel twee foutjes in de lucht zit. Had ik over het hoofd gezien bij het bewerken...

Autant en emporte le vent

1/5 Autant en emporte le vent - On traXS! 2018 by D-Loc's Media, on Flickr


2/5 Autant en emporte le vent - On traXS! 2018 by D-Loc's Media, on Flickr


3/5 Autant en emporte le vent - On traXS! 2018 by D-Loc's Media, on Flickr


4/5 Autant en emporte le vent - On traXS! 2018 by D-Loc's Media, on Flickr


5/5 Autant en emporte le vent - On traXS! 2018 by D-Loc's Media, on Flickr
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Kautenbach

Ik ga niet meer naar Ontraxs  8) 8)

De foto's van Dirk zeggen genoeg, man man wat een mooie foto's  ;)

mahtoska1

Citaat van: Kautenbach op 16 maart 2018, 11:59:09 AM
Ik ga niet meer naar Ontraxs  8) 8)

De foto's van Dirk zeggen genoeg, man man wat een mooie foto's  ;)

+1