Zoals gewoonlijk, en ik had niet anders verwacht, wordt er weer flink naast de kwestie gel.. (is dat nu met d of t ?)
Alle respect voor mensen met dyslexie of een ander lees- of schrijfprobleem. Geloof me, ik weet hoe moeilijk ze het hebben. In "mijn tijd" werden ze in een hoekje gezet met weinig kansen op voortgezet onderwijs.
De grote schuldige is natuurlijk de GSM en alle andere moderne x-pads. Op die krengen kan je nooit zonder fouten tikken, bij mij pikt die ook altijd de letter naast die ik wou.
Maar dat is dus naast de kwestie. Ik kan zoveel voorbeelden aanhalen van nonchalance in het dagelijks leven, dingen die niet meer belangrijk geacht worden, of enkel verplicht zijn voor anderen. In het verkeer kan je zo een hele waslijst opstellen!
En dan zwijg ik nog over elementaire beleefdheid! Neem de bus of tram eens!
Maar dat is ook weer naast de kwestie.
Een inderhaast getikt antwoord, met een aantal missers, vind ik minder storend dan een volzin met een flagrante fout.
Geschildert? Geschilderd? Bij komt er een rode lijn onder dat eerste, maar zoals ik al zei, als je dat verlengd hoor je de fout: "geschilderde"
Toch niet moeilijk? Voor mensen die wel een decoder kunnen programmeren, en een digitale centrale kunnen bedienen, een handleiding lezen, en blijkbaar met een computer kunnen werken, kan dat toch geen zware inspanning zijn?
En wie vindt de dt fout hierboven?