Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM actie + Märklin M2

Gestart door oli 11/01, 27 januari 2018, 13:28:51 PM

oli 11/01

Ik zal iets in het Nederlands proberen voor te stellen, wees vergevend.

Het is van plan Märklin te vragen een speciale reeks M2 in het groen of bordeaux te maken voor MSM of speciale uitgave voor België.
Het probleem is het tijdperk. Alleen maar 72 mensen voor tijdperk 3. Hoeveel meer als het tijdperk 4 of 5 is ?
MSM actie 2018 met de 54 TBL Vanbiervliet, geen nieuws meer, maar een klassiek met nog een ander nummer, hoeveel meer inschrijvingen ?

Waarom niet zoals het in het verleden Roco het gedaan heeft met de 2200 NS , later nmbs 76.
Een 54 en M2 Märklin zonder inschrijvingen, gewoon groen, en een set decals met 4 of 5 verschillende nummeringen.
Zo kunnen iedereen volgens zijn smaak zijn persoonlijk treinstel of wagen maken. Voor Märklin of Vbv, een set decals moet minder kosten dan een tampografie en ze zullen zeker meer mensen en aankopen bereiken .Zijn eigen treinstel of wagen bewerken is ook modélisme, nee ?

Het is juist om een andere " commerciële nadenking " te hebben .

mark7758

Ieder idee is goed. Dus ik hoef je niets te vergeven. :)
Even duidelijk het voorstel is groen tijdperk IV. En als het nodig is of gewenst. Extra Rood tijdperk IV. (Dus computer nummer)
Roco doet al jaren geen stikkers of schildjes er meer bij.
Marklin heeft dat nog nooit gedaan.

Bon weekend.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

oli 11/01

Dag Mark

Ze hebben het nooit gedaan, misschien, aan alles bestaat er een begin.

mark7758

We zullen kijken en wie weet kunnen we ze zover krijgen.  Voor alles is de eerste keer. :)  8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Jurgen

Ik zal al blij zijn als Märklin gewoon een set M2's brengt zoals ze in de jaren 90 rondgereden hebben zonder trek-duwsysteem.

Moeilijk kan dat niet zijn, ze moeten het alleen willen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

mark7758

Hijg Hijg.
Ben net 30 min thuis.
Stand van zaken.
Marklin geinformeerd.
Men vond de info goed en duidelijk.
De persoon zou de zaak bij de juiste mensen aankaarten en die moeten de beslissing nemen.

Kortom. Een goed en positief gevoel over het gesprek. Nu is het afwachten.
Bedankt Luc voor de steun bij Marklin.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

wat leuk is dat je geen NEE gekregen hebt, nu afwachten wat JA of MISSSCHIEN betekend? ;)

loebaske


Dikke proficiat Mark, kijk er ook naar uit  ;)

traxx2837

Op het forum wordt het ganse jaar Märklin bekritiseerd (3-rail en puko's zijn des duivels) maar in Nürnberg gaat men bij dezelfden gatlakken om een belgisch modelleke..... het leven zoals het is op 1:1 en voor 1:87

doomslu

Citaat van: traxx2837 op 05 februari 2018, 21:07:47 PM
Op het forum wordt het ganse jaar Märklin bekritiseerd (3-rail en puko's zijn des duivels) maar in Nürnberg gaat men bij dezelfden gatlakken om een belgisch modelleke..... het leven zoals het is op 1:1 en voor 1:87
De M2 rijtuigen zijn toch wel correct?
Als Märklin hier bekritiseerd wordt is het in verband met foute modellen of hun lelijke rails.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterC

Citaat van: traxx2837 op 05 februari 2018, 21:07:47 PM
Op het forum wordt het ganse jaar Märklin bekritiseerd (3-rail en puko's zijn des duivels) maar in Nürnberg gaat men bij dezelfden gatlekken om een belgisch modelleke..... het leven zoals het is op 1:1 en voor 1:87

+1

Een beetje dezelfde menig toegedaan.  Alles wat Märklin en 3-rail is, wordt hier niet al te enthousiast onthaald...  En dan bij de Forumduivel te biecht gaan...




Een tevreden 3-rail rijder  ;)  :D :D :D
Groetjes, Peter


Thommy

Dat zijn ook enkelen... ge mag niet iedereen over dezelfde kam scheren ook.
Ok, 3 rail sporen zijn niet mooi, maar hun locs en wagens zijn wel mooi

Persoonlijk vind ik hun HLE18 mooier dan die van LSM (heb beide zilver/blauwe). Maar M2'en kunnen zeker setje in tp 4 gebruikt worden
Greetz

Thommy

DFS

Ik heb zelf enkele Marklin modellen (met DC wielen) en zeer tevreden van! Vooral mijn UP Cabooses zijn echt pareltjes.

Rangeerduivel

Citaat van: PeterC op 05 februari 2018, 21:18:58 PM
En dan bij de Forumduivel te biecht gaan...

Nota;
Vanaf heden neem ik GEEN biecht meer af!  ;D ;D

Nee Peter,
Als het zo is mag het ook gezegd worden,
Ook ik heb een 59 van Trix, weliswaar heb ik hem omgebouwd met een Faulhaber ipv de lawaaimaker van Ma/Trix, en dat is nu een juweeltje, en ik durf gerust zeggen "beter/mooier/correcter dan de 59 van andere merken (je weet wel...)
Ik heb een trek duw set en een gewone M2 set van Marklin, alsook een keteltrein met een 10 tal Ma wagens, en onlangs nog een set 4394 aangeschaft.
Dus ik ben helemaal niet afkerig van het merk maar wel van hun verkoopsstrategie én hun lawaaierige motoren.


Citaat van: doomslu op 05 februari 2018, 21:16:52 PM
De M2 rijtuigen zijn toch wel correct?
Als Märklin hier bekritiseerd wordt is het in verband met foute modellen of hun lelijke rails.

En laat er toch iemand zijn die het wil snappen!

;)

ACFI

Op het TMM forum heeft RD25 een klein werkje gepresenteerd over de M2.

Je vindt de link hier: http://forum.trainminiaturemagazine.be/index.php/topic,10555.msg1024630.html#msg1024630

Hopelijk toont dit en andere positieve bijdragen aan Marklin dat de Belgische markt effectief zit te wachten op een Tp IV aanbod.

Alleszins een grote merci aan Bernard en zijn helpers voor het samenstellen van het document.

ACFI.