Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

deportatiewagon kazerne Dossin

Gestart door marctje, 21 januari 2018, 17:36:02 PM

marctje

Vrijdag mijn vrouw gaan afhalen aan de Dossin kazerne te Mechelen na een schoolbezoek. Ineens gebruik gemaakt van het moment om de wagon die daar opgesteld staat te fotograferen.
IMG_0414 by Marc De Groulard, on Flickr
IMG_0416 by Marc De Groulard, on Flickr
IMG_0417 by Marc De Groulard, on Flickr
IMG_0418 by Marc De Groulard, on Flickr
IMG_0419 by Marc De Groulard, on Flickr
IMG_0420 by Marc De Groulard, on Flickr
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

59erke

foto's 90° draaien zou iets handiger zijn om ze te bekijken  ;)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

marctje

weet ik, maar Flickr heeft ze er zo op geflickerd
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

SuSke

In flickr kan je die foto's ook editen en rechtop zetten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

marctje

marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

ronny-vdv

Dit zijn foto's genomen met een smartphone.
Op de pc en Flickr staan ze recht maar als je echt goed gaat kijken, moet je ze aanpassen in uw bestanden.
Mvg,

ronny-vdv

Chrisrail

#6
.

http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Herwig

#7
Info over deze antieke twee-assers,  uit een vroeger  "Grootbedrijf"-draadje :

citaat 1 :
PeterVG                 Re: Goederenwagenbeschrifting Tijdperk III
« Reactie #133 Gepost op: 13 september 2016 »
In SJ nr 188 is op pagina 68 het verhaal te lezen van de wagen aan de Dossin kazerne in Mechelen.
Wagennummer 153 597 blijkt wel degelijk correct te zijn voor deze wagen. De wagen had een puntig daktype maar dit werd tijdens de restauratie vervangen door een bol type. De wagen behoorde toe aan de reeks 152795 / 153690 gebouwd door Franco Belge. (wagentype 2511)
Zelf heb ik dit nummer van Spoorweg Journaal niet, verdere info kan ik niet toevoegen over het hoe en waarom van de aanpassing van het dak.

------------------------

citaat 2 :
Guy Holbrecht         Re: Goederenwagenbeschrifting Tijdperk III
« Reactie #134 Gepost op: 13 september 2016 »
Ik heb er even het betreffende nummer van Spoorwegjournaal bijgehaald. De bouwdatum van deze wagen is 1911. Hij is met zijn oorspronkelijk nummer in dienst geweest tot 1964, maar had in de tussentijd wel al enkele wijzigingen ondergaan, waaronder het dak. Vanaf 1964 gedegradeerd tot dienstvoertuig (nr 191349, later 30 88 948 2203-7 en daarna 30 88 949 1107-9), in  december 1985 gedeclasseerd tot zwaar gereedschap (nr 948/172) en tenslotte door de NMBS ter beschikking gesteld voor het monument in Mechelen en daarbij prima gerestaureerd door Stoomcentrum Maldegem.