verbinding tussen 2 modules in 3-rail

Gestart door 755philippe, 17 januari 2018, 12:11:03 PM

dani

Citaat van: Klaas Zondervan op 18 januari 2018, 21:46:42 PM
Of 2-rail gaan rijden. Dan heb je bijna 100% kans op rails die wel te solderen zijn. 8)
en al zijn materieel verkopen en nieuw aanschaffen  ...  DUH
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

59erke

Ik heb vroeger ook met K-rails gereden en wat Dani zegt is de meest simpele oplossing.

Kwestie van stroomvoorziening heb ik toen aan beide zijden van de bak een aansluitrail voorzien. (trouwens er ligt hier nog eentje gratis te verkrijgen...) Voedingsdraadjes erin en klaar.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

755philippe

Hallo, al mijn sporen van mijn baan eraf halen die aan de ballast hangen en dan nog een dikke 50 a 60 marklin loks gaan verkopen. Nee, dat is een brug te ver om dan alles wee gaan aankopen in 2-rail waar ik dan waarschijnlijk de meeste loks niet zal vinden of anders wordt het jaren zoekwerk. En daar bovenop nog eens een dik financieel verlies.
Ik ga eens proberen k-rails te solderen met de soldeervloeistof van Sommerfeld. Mijn handelaar beweerdt dat dit zou moeten lukken. Als het niet werkt dan zie ik er van af om de sporen met overgangstuk aan te sluiten.
Mvg

755philippe

Klaas Zondervan

Dat spul van Sommerfeldt ken ik niet. Ik gebruik S-39 RVS, gewoon te koop in de bouwmarkt. Je moet het heel spaarzaam gebruiken, een cocktailprikkertje er in dopen, laten uitdruipen en dan de soldeerplaats er mee inwrijven.

Peter

CiteerIk gebruik S-39 RVS, gewoon te koop in de bouwmarkt

Inderdaad, heel goed produkt en overal verkrijgbaar
Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt

of je gebruikt korte stukjes van de oude versie reeks 21xx.Daar is solderen geen probleem.