3D Printer Geeetech IPRO B

Gestart door beertje, 16 januari 2018, 10:02:42 AM

beertje




Containers en tafeltjes en bankjes zijn in n schaal.
en ook eens een hondje voor mijn kleinkind.
materiaal in pla.

dani

heb je wat meer specificaties van dit printertje, Willy ?

Op het eerste zicht heb ik de indruk dat het geen echte hoogvlieger is, maar ja.... de schaal van je objectjes is dan ook heel klein, dus het is niet representatief.

Wat zijn je ervaringen met de printer ?  Heb je hem zelf moeten bouwen f is hij gebouwd geleverd ?
Heb je al veel instellingen gewijzigd, al veel aanpassingen gedaan ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

beertje

Dani,Heb deze printer al 2 jaar en was een bouwpakketje.is een arduino mega 2650
alleen draaiden de motoren in het begin naar de verkeerde kant van de z as.
ik werk met repertierhost en slice3 .
ben eigenlijk de laatste maand terug wat meer aan het printen,aan de printer heb ik niets veranderd.alleen een nieuwe hottend geplaatst
de vorige had problemen met de temperatuur sensor.de nieuwe houdt veel beter zijn temperatuur.
ben wel bezig met de temperaturen en snelheden aan het testen,wil de lagen nog wat beter hebben.
zelfs op het bed gebruik ik geen prodrukt,printen komen niet los.ingesteld op 60 graden.
ik ben er tevreden over.



dani

Hmmmm.. ik werkte vroeger ook met Repetier Host en  Slic3r....   de prints waren  "matg" te noemen.

Momenteel werk ik met    "Matter Control"   en dat is ook freeware.
De kwaliteits van mijn prints zijn er echt op vooruit gegaan, je kan meer instellingen doen en de slicer die mee geleverd is 'ingebouwd"  levert m.i.  betere resultaten.

Het is maar een tip,  je kan het eens proberen .


De meeste printertjes zijn of ware gebaseerd op een AT2580 Mega board, meestal dan een "Marlin"  versie met voorzieningen voor de A4899  stepper drivers .   Werkt op zich prima, ik heb daar geen klachten over, een simpel en goed board.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

beertje

Zal de software is installeren en testen dan.

beertje

Gisteravond, een n-schaal rupskraan geprint.

batman the dark knight rises summary
Hier en daar het support nog verwijderen.

Dirkh

Plannen Willy? Ga je er ook servos onder steken ?

beertje

Dirk,Zal nog niet voor dadelijk zijn.stl file tegengekomen en eens geprint.
heb ook de file voor stootbuffers te printen.
Gr.