Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Kwaliteit ??

Gestart door Peter, 14 januari 2018, 13:58:29 PM

Rangeerduivel

Eén ding wil ik hier nog wel kwijt;
ik krijg het op de heupen van de stelling;
"Wij mogen blij zijn dat ze modeltreinen willen maken zo dat wij ze kunnen kopen..."
Laat het nu eens nét omgekeerd zijn en kijken wie daar  het beste uitkomt!!!

;)

Sicco

En dat is het precies
Fouten niet willen benoemen omdat 'we blij mogen zijn dat ze bestaan' is inderdaad onzin en een enorme dooddoener
Maar dat wil niet zeggen dat het andere uiterste de waarheid is. 'Ze mogen blij zijn dat we het kopen' is net zo goed een dooddoener.
En we hebben er ook niks aan als we weer teruggaan naar een situatie van twintig jaar terug (als dat tegenwoordig al haalbaar zou zijn, ik denk het niet)
We hebben elkaar nodig.

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 15 januari 2018, 06:08:50 AM
Eén ding wil ik hier nog wel kwijt;
ik krijg het op de heupen van de stelling;
"Wij mogen blij zijn dat ze modeltreinen willen maken zo dat wij ze kunnen kopen..."
Laat het nu eens nét omgekeerd zijn en kijken wie daar  het beste uitkomt!!!

;)
Klant is en blijft koning.  8)


Citaat van: Sicco op 15 januari 2018, 06:57:20 AM
En dat is het precies
Fouten niet willen benoemen omdat 'we blij mogen zijn dat ze bestaan' is inderdaad onzin en een enorme dooddoener
Maar dat wil niet zeggen dat het andere uiterste de waarheid is. 'Ze mogen blij zijn dat we het kopen' is net zo goed een dooddoener.
En we hebben er ook niks aan als we weer teruggaan naar een situatie van twintig jaar terug (als dat tegenwoordig al haalbaar zou zijn, ik denk het niet)
We hebben elkaar nodig.

Wisselwerking is belangrijk en hier telt goede service zeker mee voor elke soort klant.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

Bedankt voor de verschillende standpunten uit te leggen.
Nog een beetje kommentaar/
Perfekte modellen bestaan NIET en zullen er ook nooit komen.(ook niet bij de zeer dure merken)
Trouwens niets is eigenlijk Perfekt (wie heeft dat woord eigenlijk uitgevonden)
Wees voorzichtig met te zeggen dat de modellen vroeger niet zo fijn waren als nu
Als ik mijn rijtuigen van Willy Ade (later Trix enz) bekijk kunnen die gerust konkureren met de huidige modellen. (zie foto)
Waren die "perfekt" ? Nee hoor want bv. verkeerde kleur groen ;)
Ik heb en had het niet gemunt op enkel VBV, want die hebben net zoals andere producenten ook mooie modellen (inderdaad bv. de 62/63)
Het ging mij gewoon om het feit dat er door velen fouten op modellen gemaakt worden die ZONDER MEERKOSTEN vermeden hadden kunnen worden.
En het is zoals hier vermeld. Als je het niet goed vind koop je het niet
Als afsluiter: nog veel plezier aan onze modelspoor hobby

DSCN2373 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Floris

#19
sorry voor de offtopic, maar ik zie hier een paar keer de van biervliet reeks 59 langskomen, wat was daarmee aan de hand? Heb even gauw gekeken maar zag er zo gauw geen draadje over...
EDIT: laat maar, al gevonden! :-[

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Floris

jaikkendatonnieammelbijhouweman.... te druk met bouwen ;D

Metpetergaathetbeter

op modellen van Roco,Marklin,....... wordt ook commentaar gegeven dus waarom ook niet bij andere ?
Men maakt ook geen modellen voor onze mooie ogen, maar om er iets aan te verdienen,ons geld moet ook goed zijn .......

Koen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 januari 2018, 18:28:47 PM
op modellen van Roco,Marklin,....... wordt ook commentaar gegeven dus waarom ook niet bij andere ?
Men maakt ook geen modellen voor onze mooie ogen, maar om er iets aan te verdienen,ons geld moet ook goed zijn .......


Inderdaad, er worden modellen gemaakt om winst te maken, om een bedrijf te laten draaien maar mijn schrijven was vooral bedoeld om de hele zaak een beetje te relativeren, iets wat men tegenwoordig toch zo moeilijk kan ???.
Dat een model goed moet zijn ... ja graag ... maar er is een verschil tussen goed en "perfect", wat dat laatste dan ook moge zijn  ::). Ook al ben ik perfectionist, ik probeer steeds meer en meer deze zaken te relativeren. Dit zal zeker de leeftijd zijn  ;D.
Als ik dan zie hoe prachtig de uitgebrachte modellen tegenwoordig zijn, kan ik alleen maar zeggen dat we heel sterk verwend worden  :).
En voor dat je mij afschiet, dit is mijn persoonlijke mening - neem het voor wat het waard is  ;).

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren

SuSke

en zeggen dat de 30 dagen zonder klagen zijn begonnen  :) :) :) 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

59erke

Citaat van: SuSke op 15 januari 2018, 19:32:22 PM
en zeggen dat de 30 dagen zonder klagen zijn begonnen  :) :) :) 8) 8)

dan gaat het hier stil worden  ;)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Koen

Citaat van: SuSke op 15 januari 2018, 19:32:22 PM
en zeggen dat de 30 dagen zonder klagen zijn begonnen  :) :) :) 8) 8)

Zonder klagen of zonder zagen, Frans?  ;D ;D ;D
Nooit te oud om te leren

doomslu

Citaat van: 59erke op 15 januari 2018, 19:59:53 PM
Citaat van: SuSke op 15 januari 2018, 19:32:22 PM
en zeggen dat de 30 dagen zonder klagen zijn begonnen  :) :) :) 8) 8)

dan gaat het hier stil worden  ;)
We kunnen beter een maandje sluiten dan.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ronny-vdv

Je kan de modellen van 30 jaar geleden niet vergelijken met deze van nu.
De technische evolutie is enorm veranderd gedurende die jaren.
De modellen van Lima waren toen redelijk hoogstaand, want het spuitgietwerk en maken van mallen zal toen anders geweest zijn.
Nu, alles wordt wordt cnc-machines gedaan. Er komt bijna geen mens meer aan te pas.
Enkel het assembleren zal misschien door mensen gebeuren.
Want brengt de toekomst van 3D-printing ?
Kortom, alles zal perfecter kunnen afgewerkt worden, waarbij een kritisch oog niet onbelangrijk is !
En dat oog ligt nog altijd bij de mens  ::)
Zolang de mens als fysiek persoon beslissingen neemt, zal er af en toe iets mislopen, daarom niet altijd met opzet.
Mvg,

ronny-vdv

Floris

Mallen worden inderdaad met een cncmachine gemaakt, maar de feitelijke productie van modeltreinen is grotendeels handwerk. Motoren en printplaten worden nog wel machinaal gedaan maar de rest... Heel veel fijne vingertjes.