iTrain 2é bezetmelderdecoder s88n werkt niet

Gestart door mano, 14 januari 2018, 10:55:07 AM

mano

Aan allen, Alles werkt in iTrain behalve de bezetmelding die op een 2é decoder staat dus adressen tot 16 geen probleem vanaf 17 noppes.
Hoe is de situatie--> Ik werk met het cs3 van marklin (de gewone niet de plus) ik heb dus een s-88 link apart erop staan dan via bus één een tweede decoder bezetmelding . Ik had eerst mijn testbaan volledig met wissels/seinen en bezetmelding in het cs3 gezet en dat werkt perfect.
Dan heb ik hetzelfde gedaan in iTrain en dat werkt ook perfect ....behalve de bezetmelding op decoder 2--> ik heb (denk ik) alles geprobeerd tweede decoder alle merken --> marklin-->rosoft-->digikeijs geen van de drie geeft een kik settings in cs3 van alles getest resultaat-->0 settings iTrain--> resultaat 0
Iemand suggesties??

INFO

Hier heb je toch al zelf de conclusie getrokken waarom het niet werkt.
https://berros.eu/itrain/forum/viewtopic.php?f=105&t=9977&start=10
Waarom dan hier nog eens vragen.
Los dit probleem op met Marklin, die leveren een product wat niet naar behoren werkt naar het schijnt.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

mano

Ik had het itrain gebeuren er inderdaad niet moeten inzetten maar had een copy paste gedaan, maar misschien kent hier iemand het probleem van de cs3 , het is dus inderdaad geen softwareprobleem want andere soft heeft dus ook hetzelfde probleem .Met de cs3+ heb je dat probleem niet , heeft te maken met de reeds ingebouwde s link 88--> op het cs 3 zet je apart een s link88 en alles wat direct staat werkt in de soft maar vanaf bus één naar een 2é of 3é decoder s88 gebeurt er in de soft niks meer maar op het cs3 werkt alles perfect Dus mijn vraag --> heeft er iemand een oplossing voor het probleem??

THX Marc

INFO

Citaat van: mano op 14 januari 2018, 16:41:44 PM
Dus mijn vraag --> heeft er iemand een oplossing voor het probleem??

Märklin. Märklin. Märklin. Märklin. Daar moet je zijn.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

mano

beste wim een forum dient toch om problemen aan te kaarten of dat nu merk1 of 2 of 3 is

INFO

Van mij mag je alle problemen aankaarten, maar als je het probleem bij de bron aanpakt en zonder ruis het juiste antwoord wil verkrijgen, stel je de vraag bij de producent/leverancier.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

mano

 t'is in orde na 4dagen zoeken heb ik de gouden tip van een toffe persoon gekregen met duizendtallen werken voor bus1 bv starten met 1001 geeft hij adres 63.9 en optellend en dan werkt alles zoals het moet weeral wa bijgeleerd

INFO

Blz 39 van de s88link handleiding.

CiteerAdressering van de module:
De module adresseert zich automatisch bij het insteken.
Voor de instelling in het Central Station vindt u onderstaand
de adressen.
Contact (spoor): 1 - 16
Drukknop adressen 101-164
Bus 1: 1001 -1496 (bijv. 1005 = 1ste module, contact 5)
Bus 2: 2001 - 2496
Bus 3: 3001 - 3496

;)
Alleen de waarheid ligt in het midden.

mano

sta niks bij waar ge ze moet invullen nu weet ik het ook

modelbouwpatrick

Info als je het wist waarom onnozel doen en vier antwoorden marlkin geven wat zijn we toch behulpzaam Maar goed dat gij veel weet want als andere u zo moesten van antwoord moesten dienen zou je het ook niet fijn vinden

Als je niet wil helpen doe dan niets maar geef geen flauwe antwoorden

Rangeerduivel

Citaat van: INFO op 14 januari 2018, 17:13:38 PM
Citaat van: mano op 14 januari 2018, 16:41:44 PM
Dus mijn vraag --> heeft er iemand een oplossing voor het probleem??

Märklin. Märklin. Märklin. Märklin. Daar moet je zijn.

Reeds in andere topics ook gemerkt:
ARROGANTIE TEN TOP!

Beste Wim, ik zou mij met zo'n bende sukkels niet bezighouden als ik U was,
wij kunnen best zonder zo'n mentaliteit van superieur zijn, hoor....
Jij schijnt blijkbaar niet te snappen dat elk voor zijn eigen probleem hulp verwacht, en dan wel op een korrekte en beschaafde manier.
Als een vraag niet gegrond is, antwoord er dan gewoon niet op.

:(

mano

bedankt voor jullie steun, het is de eerste keer dat ik op een forum een vraag gezet had maar dit is mij niet echt goed bekomen, en inderdaad wim wist het maar heeft in de plaats gekozen om mij naar marklin te sturen deze mensen maken een forum kapot

modelbouwpatrick

durft zich dan INFO noemen ik zou mij schamen en kies rap een andere naam bv "BROMMIE"

Michiel

Wim was wel de enige die reageerde op de vraag van Mano. En we kennen Wim al langer dan vandaag: als persoon uitermate hulpvaardig en met kennis van zaken, lezend op een forum dikwijls droog, erg direct, soms té. Maar we kennen hem toch? Maar ik kan me wel inbeelden, wanneer je meteen als nieuwkomer met Wim's stijl te maken krijgt, dat dat lastig te plaatsen is.

Ik zou zeggen: Mano is geholpen, toch?  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

anne w

Maak voor jezelf uit of je kunt "leven" met de stijl van Info/Wim, het is kiezen tussen een goede: zijn hele grote kennis en een slechte: geen aangenaam mens om mee te praten.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.