Classix-trains M6 AC

Gestart door Paul_C, 12 januari 2018, 12:04:06 PM

Anarchy

Even iets anders. Is het mogelijk om de automatische GF koppeling op een Classix M6 stuurrijtuig te verwijderen? Of zit deze gefixeerd?

Rangeerduivel

#16
Citaat van: Anarchy op 04 juni 2018, 22:11:29 PM
Even iets anders. Is het mogelijk om de automatische GF koppeling op een Classix M6 stuurrijtuig te verwijderen? Of zit deze gefixeerd?

Jeroen,
We kijken dat morgen wel eens na...

;)

Rangeerduivel

Citaat van: Anarchy op 04 juni 2018, 22:11:29 PM
Even iets anders. Is het mogelijk om de automatische GF koppeling op een Classix M6 stuurrijtuig te verwijderen? Of zit deze gefixeerd?

Jeroen,
Ik heb dat eens bekeken en tot de bevinding gekomen dat de koppeling in de bufferbalk gelijmd is,
je kan deze er wel uithalen (boren langs achter) maar dan maak je kans dat ze niet meer terug monteerbaar is
Alhoewel ik denk dat dit niet je bedoeling is, maar eerder het plaatsen van buffers en een gewone haak...?  :-\

;)

Anarchy

Bedankt voor de info! Als ze er uit gaat hoeft ze inderdaad niet meer terug monteerbaar te zijn :)

Paul_C

Hallo,
Na maanden de raadgevingen die jullie aanraden verwerkt te hebben bleek het resultaat maar pover. Ik heb de doorgang van bougies vergroot zodat ze bijna kunnen ronddraaien, andere koppelingen geplaatst, de wagens volledig gedemonteerd met de bedoeling er gewicht in te brengen, enfin nu heb ik tussen de wielen extra loodstips aangebracht. Ze rijden beter maar op de wissels van mijn K-rails wippen ze nog regelmatig eruit.
Ik had nog 2 wielen liggen die andere maten hadden dan de oorspronkelijke wielen (merk onbekend), het resultaat van ongelofelijk, de kant waar de nieuwe wielen geplaatst werden volgende ze gewoon hun weg en sprongen ze niet uit de rails en wissels.
De maten van originele wielen: Diameter wiel 11mm, flens 13mm, de totale lengte 24,8mm wat standaard 24,75mm bedraagt.
De maten van de twee wielen zijn hetzelfde maar de flens is 13,8mm. Kan iemand mij zeggen waar ik ze kan vinden, ik bedoeld het merk zodat ik ze op een beurs of in een winkel kan bestellen.
Het was de bedoeling twee wagons er mee uit te rusten en uittesten en vervolgens de andere wielen te vervangen;
Vriendelijke groeten
Paul

bellejt

met de normale marklin wielen mag je geen problemen hebben.Rijden er hier zo 50 rond zonder problemen.Krans 13.8 ga je moeilijk vinden.Mss

https://www.modellbahn-radsatz.de/