Auteur Topic: Wagon Slmmp en Ssy45  (gelezen 163 keer)

Offline ATBtrein

• Forumlid
  • Voornaam: Marnick
Wagon Slmmp en Ssy45
« Gepost op: 11 januari 2018, 23:41:12 pm »
Hallo, ik zoek een beetje info over de wagons Slmmp voor onder andere legertransport, ook gekend onder de benaming Ssy45

Deze zijn gemaakt door Roco, Marklin en Artitec maar ik had graag geweten  hoeveel wagons de NMBS eigenlijk had of heeft van dit type met de toegewezen bedrijfsnumers

Kwestie om de wagons die ik dubbel heb een ander maar juist nummer te kunnen geven!

dank je wel

Marnick

Offline Floris

• Forumlid
  • Voornaam: Floris
Re: Wagon Slmmp en Ssy45
« Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2018, 00:58:11 am »
31 88 463 3 020 t/m 31 88 463 3 029.
10 stuks dus. Er waren twee types, even uit mn hoofd was er een van het oude type met later ingelaste versterkingen (de 021, deze is door artitec uitgebracht), de andere zijn van de latere bouwseries van deze wagens met doorgetrokken framebalken zoals roco ze maakt (en artitec ook, maar die is door artitec nooit in NMBS-uitvoering uitgebracht.)
Beide types zijn  te vinden in een materieelalbum van de nmbs dat ik ooit op de "spoorse zolder" vond (zal er nog steeds wel op staan), keurig met 2 tekeningen maar bij beide tekeningen staat er dezelfde nummerserie boven dus erg veel wijzer word je er niet van qua welk nummer bij welke uitvoering hoort.
Hopelijk kun je hier wat mee...
groeten,
Floris

Offline ATBtrein

• Forumlid
  • Voornaam: Marnick
Re: Wagon Slmmp en Ssy45
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2018, 10:40:55 am »
Hé Floris,

dank je wel, man

dit is inderdaad wat ik zocht en zo geef je me nog link naar een heel interessante site

Top!!!

Marnick