Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Machinist saboteert uurregeling NMBS

Gestart door 755philippe, 11 januari 2018, 17:56:10 PM

Havoc

Kan het niet beter zeggen Peter. Ik heb het wel gelezen (niet zeker dat ik het 100% begrepen heb door gebrek aan structuur) maar de essentie is dat de NMBS een verziekte structuur is en dat de vakbond daar mee aan de basis van ligt. Niets nieuws dus...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

Citaat van: Havoc op 14 januari 2018, 22:25:52 PM
Kan het niet beter zeggen Peter. Ik heb het wel gelezen (niet zeker dat ik het 100% begrepen heb door gebrek aan structuur) maar de essentie is dat de NMBS een verziekte structuur is en dat de vakbond daar mee aan de basis van ligt. Niets nieuws dus...

+1

Citaat van: PeterC op 14 januari 2018, 21:07:08 PM
Citaat van: tunnelmotor2000 op 14 januari 2018, 19:35:26 PM
...Laat de grootste roepers eens één maand één treinbestuurder meevolgen en ze gaan al zeven octaven lager zingen...

Roep eens mee in gelijk welk beroep die in een dergelijke loonorde/verantwoordelijkheid ligt en je zal ook veel tonen lager zingen!



Is ook niet meer dan een waarheid. Elke job heeft z'n eigen "kantjes" en daaruit voortvloeiende "verantwoordelijheden".
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SirGresley

Zoals bij de meeste staking wordt de gewone man gekloot. Denk je dat die aan de top zich er iets van aantrekken??
Voorbeeld: spoorstaking, welke minister of topman neemt de trein of het openbaar vervoer?
Die "voelen" daar niks van, alleen dat er dan meer benzinetaks binnenkomt omdat iedereen de auto moet nemen om te gaan werken.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama