Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Machinist saboteert uurregeling NMBS

Gestart door 755philippe, 11 januari 2018, 17:56:10 PM

755philippe

Zojuist een artikel gelezen over een Belgische machinist die expres traag rijdt om te kaat te komen op de bestemming om zo zijn ontslag te krijgen. Zijn bedoeling is om de NMBS te verlaten om zo bij concurrende firma's te gaan 'werken' die beter betalen.

https://www.volkskrant.nl/buitenland/belgische-treinmachinist-kan-elders-meer-verdienen-en-rijdt-daarom-sloom-hopend-dat-hij-snel-wordt-ontslagen~a4556383/

Mvg

755philippe

59erke

Was niet moeilijk dat de actie niet opviel want de treinen zijn toch nooit op hun bestemming op tijd.
Het was misschien beter geweest om snel te rijden en te vroeg op zijn bestemming te zijn, dat was pas nieuws geweest  :D
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Gerolf

Het was vanmiddag ook op het nieuws op één ...

Ik moet zeggen dat ik weinig sympathie voor hem kan opbrengen:
Opleiding van én contract met NMBS, hij wist waar hij aan begon
en dan reizigers het slachtoffer maken omdat hij meer centen wil ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

755philippe

 Hem alleszins een rijverbod opleggen en hem 'de vuile karweitjes' bij de NMBS laten opknappen gedurende een jaar en hem alleszins niet vroeger laten vertrekken naar een andere job. Zal hem een les leren. Trouwens met het artikel in het nieuws kan hij het wel vergeten om bij de ene of ander Cargo of Caprain te gaan werken. Voor hem zal ook nog een rechtszaak boven het hoofd hangen en een fikse schadevergoeding aan de NMBS.

Mvg

755philippe

Metpetergaathetbeter

tja weinig symphatie, maar als je je spelregels(werkreglement) verandert  na zijn opleiding waar je vroeger een maand (naar één jaar)diende vooropzeg te geven

PeterC

#5
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 11 januari 2018, 18:29:30 PM
...maar als je je spelregels(werkreglement) verandert  na zijn opleiding...

...
Groetjes, Peter


chef garde


PeterC

#7
Citaat van: chef garde op 11 januari 2018, 19:56:19 PM
Binnenkort: 30 dagen zonder klagen!

...
Groetjes, Peter


raf

het zelfde hier
nieuw arbeids contract na reorganisatie (vroeger 2 nu 3 posten) en je kon kiezen
tekenen of ontslag periode en opzouten

dus tekenen maar en blijven werken
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Geluk dat hij een persconferentie gegeven heeft om te laten weten dat die vertragingen opzettelijk waren. Anders hadden we nooit van zijn protest gehoord. Vertragingen van 15 minuten tot een half uur zijn niet abnormaal bij de nmbs. Had hij zijn trein 5 minuten te vroeg doen toekomen dan had de vakbond hem snel buitengewerkt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Mattias

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

raf

@ Johan
whoaaaaaaaaaaaaaa ja daar hedde dus gelijk in
niemand zou dat opgemerkt hebben LOL

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Doornroosje

Welke privé firma wil nu hem nog aannemen, iemand met dergelijke werkhouding? Heeft zelf zijn put gegraven, geen compassie mee...

Michiel

Met zulke boycot-acties voor persoonlijk profijt, waar de gemeenschap slachtoffer is, zal weinig begrip en sympatie opwekken bij publiek, reiziger en werkgever. Hij zal wel een gepeperde rekening krijgen voor alle verantwoordelijk vertragingen. En vanaf nu onafgebroken bureauwerk opleggen wegens onbetrouwbaar als bestuurder, postzegels likken zonder premies, maar enkel met z'n basisloon. Zien hoe lang hij het volhoudt voordat hij zijn ontslag aanvraagt.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marctje

Michiel
Hij heeft zijn ontslag aangevraagd maar doet dit nu omdat hij een jaar opzeg moet doen. Ik mijn dit toch op te maken uit al de artikels die er nu al zijn.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub