MARKLIN 2018

Gestart door LockyLuke, 07 januari 2018, 10:25:14 AM

VBS

Als jullie een simpel en zeer goedkoop [voor marklin] een set willen samen stellen waarom niet de set die ook voor nederland is uitgebracht 43543,maar dan niet met ns merk maar met B tjes ??? voor de rest zo goed als alle opschriften kloppen alleen bij de bd instap deur 2e klas het rolstoel pictogram weg laten ,en er is een set ,nog iemand interesse heb er hier nog een liggen zet er wel B tjes op of los er bij ...
Maar mooier zou het zijn als dan ook de versterkte band onderaan het rijtuig [dikker plaatstaal na revisie] wordt mee genomen ,maar ja dat kost weer geld dus daar hoeven we niet op te rekenen ....maar dromen mag toch ?!!
Bert.
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

Sicco

Ja dat is ook precies waar we het over hebben, die rijtuigen, maar dan groen. Het zijn sowieso maar drie smaken, B, BD en AB...

doomslu

Citaat van: Break302 op 08 januari 2018, 16:06:30 PM
Twee jaar terug in Leuven op de Expo is de heer Janko Franke van Märklin komen vragen achter ideeën wat ze zouden kunnen uitbrengen als nieuwigheid, en zelfs mogelijk vorm nieuwigheid werd niet uitgesloten.
Er zijn toen een massa foto's van Groen en Bordeaux M2 rijtuigen doorgestuurd naar die heer met 0,000000000 reacties als gevolg.
Het enige gevolg van dat gesprek toen is de nu uitgekomen set met de (van ver juiste) reeks 18.2 en M6 rijtuigen.
Toen was er ook spraken om de (vorig jaar uitgekomen) 18.1 terug uit te brengen omdat die voorheen goed verkocht was.
Dus hoop laat leven en niet geschoten is niet geraakt, dus waag je kans zou ik zeggen en succes gewenst !

Jos
We gaan gewoon blijven zagen, Jos. Bedankt voor de info.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

itchy

Citaat van: doomslu op 08 januari 2018, 20:24:33 PM
We gaan gewoon blijven zagen, Jos. Bedankt voor de info.
Qua goede voornemens voor 2018 kan dat tellen  ;D  Succes ermee! De aanhouder wint.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

the_gold

#49
Hier komt niets nieuw meer binnen van bovenstaande producent. In West-Vlaanderen is er een gezegde...' ze smieten der met under klakke natoe '... ik investeer dan liever in materiaal die correct en mooi is.

wisselstromer

goed dat we dat weten  ::)
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

SirGresley

http://hetspoor.com/

Startset met 18.2 met 2 M6 en later zou ook nog meer rijtuigen en eventueel ook een stuurstand...
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Brossel

Citaat van: the_gold op 08 januari 2018, 22:50:02 PM
Hier komt niets nieuw meer binnen van bovenstaande producent. In West-Vlaanderen is er een gezegde...' ze smieten der met under klakke natoe '... ik investeer dan liever in materiaal die correct en mooi is.

Ieder natuurlijk zijn keuze! Maar om al hun rollend materieel over één kam te scheren gaat ook wel wat ver.
Zo zijn hun ertswagens van de NMBS en SNCF toch echt wel waarheidsgetrouw en goed rollend.
Ook hun M2 rijtuigen en hun INOX TEE rijtuigen zijn gewoon 1:87 op schaal en voldoende mooi gedetailleerd.
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

the_gold


rgp

Beste,

@Jos: +1

Langgeleden heb ik de toenmalige "invoerders" meerdere jaren achtereen gecontacteerd: resultaat 0.  t was altijd iets en ze wisten altijd alles beter.

Ik moet trouwens nog altijd persoonlijk UITGELEEND info-materiaal terugkrijgen van Mârklin en LS.

Enkel de toenmalig bestaande kleinseriefabrikanten deden mee: Jocadis en Olaerts.

Nu nog enkel spoor 0 (het is daar inzake leveringstermijnen ook niet schitterend, maar er is wel een geweldig alternatief: zelfbouw).

Roland

doomslu

Citaat van: Brossel op 09 januari 2018, 10:48:51 AM
Citaat van: the_gold op 08 januari 2018, 22:50:02 PM
Hier komt niets nieuw meer binnen van bovenstaande producent. In West-Vlaanderen is er een gezegde...' ze smieten der met under klakke natoe '... ik investeer dan liever in materiaal die correct en mooi is.

Ieder natuurlijk zijn keuze! Maar om al hun rollend materieel over één kam te scheren gaat ook wel wat ver.
Zo zijn hun ertswagens van de NMBS en SNCF toch echt wel waarheidsgetrouw en goed rollend.
Ook hun M2 rijtuigen en hun INOX TEE rijtuigen zijn gewoon 1:87 op schaal en voldoende mooi gedetailleerd.
Absoluut, niet alles wat ze uitbrengen is fout. Integendeel.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Herwig

#56
"....niet alles wat ze uitbrengen is fout..."

Belgisch van Märklin ?      Misschien niet perfect maar niet zo érg verkeerd  ~  NMBS-materieel tijdperk3  :

De nieuwe ( eind 2017 ) Märklin-set nr. 46383-01 & 02 :   twee NMBS-type 2021 gesloten goederenwagens ( ex-DR klasse Dresden )
Toegegeven, niet écht 101% Belgisch-Belgisch, want overduidelijk ex-Duits.  Maar het waren toch bij de NMBS ingeschreven wagens,
met zowaar een grote B-in-ovaal.

[  Toevallig terug te vinden in het huidige MSM-magazine nr. 176  blz. 22 . Het NMBS-voorbeeld (zw/w-foto collectie Fernand Maes) en het Märklin-model .... .  Wel stoutmoedig  'omgebouwd'  naar H0-twee-rail, men moet maar durven. Maar de wagentjes zitten wel degelijk in keurige witte Märklin-doosjes  .... ]


the_gold

Citaat van: doomslu op 09 januari 2018, 12:32:02 PM
Citaat van: Brossel op 09 januari 2018, 10:48:51 AM
Citaat van: the_gold op 08 januari 2018, 22:50:02 PM
Hier komt niets nieuw meer binnen van bovenstaande producent. In West-Vlaanderen is er een gezegde...' ze smieten der met under klakke natoe '... ik investeer dan liever in materiaal die correct en mooi is.

Ieder natuurlijk zijn keuze! Maar om al hun rollend materieel over één kam te scheren gaat ook wel wat ver.
Zo zijn hun ertswagens van de NMBS en SNCF toch echt wel waarheidsgetrouw en goed rollend.
Ook hun M2 rijtuigen en hun INOX TEE rijtuigen zijn gewoon 1:87 op schaal en voldoende mooi gedetailleerd.
Absoluut, niet alles wat ze uitbrengen is fout. Integendeel.
Klopt, niet alles is fout. Daarom heb ik ook een sleep van die TEE rijtuigen. Ik bedoelde gewoon dat ik de beslissing genomen heb niet meer te investeren hier in omdat ik de afwerking gewoon te min is voor hetgene dat het kost bij sommige modellen. Dan liever voorstellen leveren aan bvb een Belgische winkel met eigen productie of ontwikkeling?

VBS

Wel Nicolas vindt dat [maar is persoonlijk ] erg kort door de bocht ,want als we dezelfde winkel bedoelen [die is hier zowat heilig is verklaart] en die kan dus niets fout doen ,maar als een opdracht gever [ons tijdschrift ] al aangeeft dat een lok van ruim 200 euro de kleur blauw niet klopt [lees maar in nr 176 blz19] ,dat vindt ik pas triest een firma die dicht bij het vuur zit en dan een kleurtje niet goed krijgt ,een tiental jaren terug ben ik op visite geweest bij de NMBS en kon gewoon een kleur staal mee krijgen ,het toen ook zelf die kleur laten mengen en diverse modellen overgespoten ,dan doet marklin het met de M2 rijtuigen waar we het over hebben nog niet zo slecht ,de bordeaux versie hier staan en kan er in prijs kwaliteit prima mee door of wilt u ook 60 euro per rijtuig gaan betalen voor een deksel op de plee pot ?????
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

the_gold

@vbs

Over de M2 rijtuigen ga je mij geen slecht woord horen zeggen. Die zijn inderdaad prijs/kwaliteit zeer goed.