MARKLIN 2018

Gestart door LockyLuke, 07 januari 2018, 10:25:14 AM

doomslu

Citaat van: PeterVG op 07 januari 2018, 19:15:58 PM
Het MSM actiemodel 2019 is gekend.
Met zoveel belangstelling zeker een succes.
Met een zekere afname moet Marklin te overtuigen zijn
Helaas, die mannen draaien hun hand niet om voor enkele honderden exemplaren.  :(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Citaat van: doomslu op 07 januari 2018, 19:38:23 PM
Citaat van: PeterVG op 07 januari 2018, 19:15:58 PM
Het MSM actiemodel 2019 is gekend.
Met zoveel belangstelling zeker een succes.
Met een zekere afname moet Marklin te overtuigen zijn
Helaas, die mannen draaien hun hand niet om voor enkele honderden exemplaren.  :(

Maar voor de prijs van 1 loc kunnen we bijna 6 rijtuigen kopen (en in vergelijking met een stel zelfs bijna 10) dan kom je bij een gelijke oplage al aan 1500 stuks.
Plus het feit dat je een populair item op de markt brengt dat al lang gezocht wordt.

Bovendien: niet geschoten is altijd mis geschoten, dus het is de vraag waard.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Ik niet gezegd dat ik niet ga schieten hé, Frans.  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Daar heb ik geen moment aan getwijfeld Luc  ;) ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

En nu concreet.
Als we naar Märklin stappen met een voorstel wil ik deze keer heel concreet zijn.
Wie bezit fotomateriaal?
We zoeken 4 rijtuignummers met revisiedatum.
Let wel, géén 1e klas, want dat bestaat niet in het gamma.
Dus: twee maal M2 B, één M2 AB en een M2 BD. Inzetbaar in dezelfde periode, TP IV groen.

We zullen schieten en kijken hoever we komen. Géén garanties!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Top idee. Complimenten.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

misschien een revisiedatum kiezen op eind tijdperk 4 dan zijn die nog bruikbaar tijdperk 5 (meer afname)

eddy

Dag Luc,
wij hebben nog foto boeken van Fernand, zal eens kijken of daar iets bruikbaar tussen zit.

Sicco

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 januari 2018, 22:24:02 PM
misschien een revisiedatum kiezen op eind tijdperk 4 dan zijn die nog bruikbaar tijdperk 5 (meer afname)
Dat lijkt me niet. Vanaf 1990 was nog slechts een handvol rijtuigen groen en zeker geen hele stammen. Terwijl je dan inzet in de volledige periode 1970-1990  waarin er honderden groen waren 'onmogelijk' maakt. Praktisch gezien kunnen groene rijtuigen met een revisiedatum  na ca. 1986 ook niet want die werden rood. Nu denk ik niet dat er veel om de revisiedatum malen...

mark7758

Ondertussen veel foto's en scan gezien. Maar dat zijn allemaal stammen met 1 of 2 groene en de rest rode wagons.
Idee.
Setje van 2 rode en 2 groene?
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

PeterVG

hmm lijkt me geen goed idee.
Goed voor mensen die tijdens de jaren 90 rijden maar dat lijkt me niet de meerderheid.
Een groen setje en een rood setje lijkt me beter.
Zij die willen mengen kunnen beide setjes kopen.

Persoonlijk lig ik niet wakker van een revisiedatum die exact moet kloppen voor je eigen tijdperk. Als je daar moet naar kijken dan kan je bijna niets inzetten op je modelbaan zonder dat je zelf decals gaat maken. Zeg nu zelf wie gaat de revisiedatums op een wagen lezen wanneer hij een modelbaan van een vriend bezoekt.

mark7758

Groen en rood setje?
Is misschien ook een idee. Prijs misschien iets hoger, maar dan halen we wel een oplage van 300 stuks per versie. (Dus 600 totaal (Groen + Rood)
B+AB+Bd.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

lux161

#42

In 1991 bestond er nog steeds stammen met 3 groene en 1 rode M2 (reeks 55 of reeks 18 CFL).

In elk geval wachten mijn 62 en 55 de groene M2 ( vanaf 1990) met ongeduld om op L42 en 43 te rijden ;)
Lijnen 42,43,162 en 166 (1990 -1998)
2r DCC HO

Break302

Twee jaar terug in Leuven op de Expo is de heer Janko Franke van Märklin komen vragen achter ideeën wat ze zouden kunnen uitbrengen als nieuwigheid, en zelfs mogelijk vorm nieuwigheid werd niet uitgesloten.
Er zijn toen een massa foto's van Groen en Bordeaux M2 rijtuigen doorgestuurd naar die heer met 0,000000000 reacties als gevolg.
Het enige gevolg van dat gesprek toen is de nu uitgekomen set met de (van ver juiste) reeks 18.2 en M6 rijtuigen.
Toen was er ook spraken om de (vorig jaar uitgekomen) 18.1 terug uit te brengen omdat die voorheen goed verkocht was.
Dus hoop laat leven en niet geschoten is niet geraakt, dus waag je kans zou ik zeggen en succes gewenst !

Jos

Jurgen

Er zegt niemand dat we tot 2019 moeten wachten hé.

Er zijn ook nog de zomer- en herfstmodellen, dus als ze echt willen...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.