Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MARKLIN 2018

Gestart door LockyLuke, 07 januari 2018, 10:25:14 AM

dieselfreak

Citaat van: OlivierV op 07 januari 2018, 15:05:12 PM
Waar velen nog op wachten van Marklin zijn normaal M4 rijtuigen in het groen voor tijdperk 4 en neen, geen trek-duw.

Olivier, ik neem aan dat je de groene M2 rijtuigen bedoelt voor TP 4? En waar ik ook al jaren met stijgend ongeduld zit te wachten zijn M2 eerste klas rijtuigen want die zijn ook nog niet uitgebracht.
MC

Ludwig

Citaat van: doomslu op 07 januari 2018, 13:42:18 PM
We horen het wel.
Trouwens voor de meesten onder ons is wat Märklin uitbrengt niet echt van belang.

Wat een opmerking ! ::)
Begrijp echt niet wie of wat je hiermee wilt bereiken.
Was het al een tijdje van plan maar heb besloten geen  modelspoormagazine meer te kopen.
Voel me als 3 railer al langer niet meer op mijn plaats hier.
Lezen op het forum ga ik wel blijven doen maar reageren niet.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 07 januari 2018, 13:48:19 PM
Citaat van: PeterVG op 07 januari 2018, 13:46:22 PM
...ik weet niet of het probleem met hun Trix-motoren al opgelost is....

Yep, bij mij wel, met een Faulhaber van 49,5€!
Een wereld van verschil!

;)

Frans Bosmans

Aan allen een vredevol 2018 ongeacht het aantal rails 😉

55erke

Ik kijk er alvast naar uit wat ze gaan uitbrengen.
Er rijd bij mij een aanzienlijk deel degelijk Marklin materiaal rond waarvan ik zeer content ben vandaar 😉

Groetjes
Johan

Brossel

Citaat van: OlivierV op 07 januari 2018, 15:05:12 PM
Waar velen nog op wachten van Marklin zijn normaal M4 rijtuigen in het groen voor tijdperk 4 en neen, geen trek-duw.

Helemaal mee eens! Nou ja met dien verstande dat Olivier ook vast de M2 rijtuigen bedoelde!  ;)

Gewone looprijtuigen M2 in het groen zijn er in tijdperk III uitvoering al wel in drie sets uitgegeven.
Maar ho maar voor de standaard tijdperk IV variant... notabene de variant waarin deze rijtuigen het langst en talrijkst gereden hebben.
Onmisbaar eigenlijk op een Belgische modelspoorbaan van jaren '70 tot midden '90!

Dus Märklin; alsjeblieft maak ook eens een serie groene M2 rijtuigen voor tijdperk IV.

En als jullie dan toch bezig zijn; doe dan ook eens een heroplage van de bordeaux rijtuigen, niet trek-duw maar wel in dezelfde matching kleuren als de trekduw versies... die wat minder donker zijn. :)

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

doomslu

Ik denk dat jullie mij verkeerd begrepen hebben.
Ik bedoelde eigenlijk dat het grootste merk van modeltreinen de grootste groep van modelspoorders, waartoe ikzelf behoor, namelijk de 2-railers, behoorlijk in de kou de laat staan.
Laat plots eens Roco, Piko, Van Biervliet of LS-Models enkel modellen voor 2-rail uitbrengen. Het kot zou hier te klein zijn.  ;)

Als er dan al een Trix-variant komt is de prijs/kwaliteit verhouding meestal behoorlijk scheef.

Wat de M2-rijtuigen betreft: we proberen het al jaren, maar de fabrikant uit Göppingen luistert niet naar zijn klanten.
Ik wil dit in Nürnberg nogmaals ter sprake brengen.
Ik hoorde het onlangs ook nog uit de mond van een zaakvoerder van een grote treinenzaak. Eigenwijs heet dat zeker?

En nu stop ik met klagen.

Ik heb alle respect voor 3-railers. Het is een keuze die ooit gemaakt werd, bewust of vaak eerder onbewust en overstappen is bijna onmogelijk, al was het maar om financiële of emotionele redenen.
Ik heb ook niets tegen verzamelaars, ieder beleeft de hobby op zijn eigen wijze.

Als redacteur van Modelspoormagazine probeer ik zo neutraal mogelijk te blijven, maar ik mag als liefhebber toch ook een mening hebben?  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Sicco

Bij dit merk is het nu eenmaal op eieren lopen  ;D Zou er niet van wakker liggen Luc.

mark7758

Ik ga wel mee naar Marklin Luc. Ik zal het voorstel ook doen. Eindelijk juiste M2 in Gelijkstroom. (Naast de Marklin variant natuurlijk. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

755philippe

CiteerWat de M2-rijtuigen betreft: we proberen het al jaren, maar de fabrikant uit Göppingen luistert niet naar zijn klanten.
Ik wil dit in Nürnberg nogmaals ter sprake brengen.

Is een beetje te laat denk ik om dit in Neurenberg aan te halen want al hun nieuwigheden zijn dan al bekend. Trouwens Märklin handhaafd al jaren hun eigen politiek en zal zich zeker niet laten beïnvloeden in hun keuze door het 'armzalig België' die een kleine afnemer is tov Duitsland of Zwitserland.
Dus nog even afwachten wat Märklin uitbrengt dit jaar.

Mvg


755philippe

ronny-vdv

Citaat van: OlivierV op 07 januari 2018, 15:05:12 PM
Waar velen nog op wachten van Marklin zijn normaal M2 rijtuigen in het groen voor tijdperk 4 en neen, geen trek-duw.
Volledig met jou eens !!!
Mvg,

ronny-vdv

Metpetergaathetbeter

't nooit te laat wat niet meer kan voor 2018 kan misschien dan wel voor 2019

Jurgen

@ Luc: Goed rechtgezet. Ik had al een vermoeden dat de bedoeling anders was dan wat geschreven was. Maar zoals ik zei in de PB, geschreven tekst en de bedoeling erachter, dat is een groot verschil.

En nu terug naar de nieuwigheden, groene M2, ik ben voor! Net als voor de gewone bordeaux variant, daar kan ik er ook nog een paar van gebruiken.

Daarnaast kunnen ze ook nog de Lovers-rail, de Italiaanse kleurtjes en zelfs de kleuren van die Franse museumlijn, La Vapeur du Trieux, op de markt gooien. Voor die laatste hebben ze dan wel een A-rijtuig nodig.

Keuze genoeg dus.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PeterVG

Het MSM actiemodel 2019 is gekend.
Met zoveel belangstelling zeker een succes.
Met een zekere afname moet Marklin te overtuigen zijn

Rangeerduivel

Citaat van: PeterVG op 07 januari 2018, 19:15:58 PM
Het MSM actiemodel 2019 is gekend.

Dus toch een bordeaux M2,  ;D
Ze kunnen ook gemengd bollen, en vooral....
ze worden tweedehands veel te duur!

;)