Faisceau Sambre

Gestart door GVL, 02 januari 2018, 23:49:04 PM

GVL

Dank je, Kris.

Aan het andere uiteinde van het baantje heb ik de achtergrond niet laten overlopen in de zijkant, omwille van de positie van de stootblokken vlak tegen de rand.  Nadeel is natuurlijk dat daardoor zichtbaar blijft wat er zich naast de baan bevindt en de illusie van de werkelijkheid verstoord wordt.  Ik denk er bijgevolg aan deze elektriciteitscabine (een restant van een vorig baantje die ik nog goed genoeg vind) als afsluiter te plaatsen.  Dergelijke cabines kwamen vaak voor op de terreinen van de NMBS; een verantwoord element dus.



De ruimte rondom de spoorstaven wordt steeds zo veel mogelijk gedetailleerd – dubbele dwarsliggers onder de raillassen, kabelgoten, trekputten, vrije ruimtebalken enz.  De wisselmotoren heb ik opgemeten en laten frezen in kunststof.  Jammer genoeg heb ik die niet tussen maar op 2 dwarsliggers van de Peco wissels moeten monteren.  Een aandachtspunt voor de volgende keer.  Staf Demeester levert opnieuw de seinen, behalve de (niet functionele) dwergseinen die eveneens freesstukjes zijn omdat die van Staf iets te rudimentair zijn.



Groeten.

Kautenbach

Goed bezig hóór,  wel mooi om te zien dat je toch een eigen stijl hebt valt me op ;)

sdz1976

Is nu al echt om je vingers en duimen bij af te likken.


Grtz,

Samuel/.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

OlivierV

Ik ben benieuwd naar de overige delen van het baantje, ziet er al heel geslaagd uit. Zeker de details op en rond de sporen, om van te smullen.

Bestaat Sophan Marchandises eigenlijk nog? Want door de uitval van de idiote emmer zijn al die plaatjes verdwenen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

je zou bijna denken daar te staan,prachtig(door zijn eenvoud)! ;)

GVL

Dank jullie.

Olivier, Sophan Marchandises is afgebroken; een paar onderdelen zijn bewaard.

De jongste weken is er niet zo veel gebeurd.  Rond de cabine ligt er een verharding in kasseien en is er een stukje omheining geplaatst.



Verder ben ik een keet aan het bouwen die een plaats zal hebben naast het seinhuis (Quenast van forumlid Benoit Van Asten).  Het is een vrije interpretatie van een exemplaar dat ik een tijdje geleden in Zeebrugge gefotografeerd heb.



Groeten.

Gerolf

Citaat van: GVL op 10 februari 2018, 15:44:40 PMDe jongste weken is er niet zo veel gebeurd.

Maar wat er is gebeurd, is alweer met prachtige precisie gemaakt  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

Citaat van: Gerolf op 10 februari 2018, 16:05:22 PM
Citaat van: GVL op 10 februari 2018, 15:44:40 PMDe jongste weken is er niet zo veel gebeurd.

Maar wat er is gebeurd, is alweer met prachtige precisie gemaakt  8)


+1


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

krisds

Inspirerend, ben zelf ook bezig aan een goederenbundel, maar dit niveau haal ik in de verste verte niet.

GVL

Dank, mannen.

Enkele eenvoudige ingrepen verlenen het baantje een meer afgewerkt uitzicht -- in de voorgrond de toegangsweg tot het depot, op de ballast een bruinzwarte waas plus wat oliesporen tussen de rails, tenslotte een eerste laagje groen op de berm.



Groeten.

Kautenbach

Gaaf gedaan, doe je er nog een achtergrond achter?

Pierre

Groet Pierre.


RD25

leuke atmosfere. knap werk.
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'