Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Faisceau Sambre

Gestart door GVL, 02 januari 2018, 23:49:04 PM

GVL

Beste wensen voor het nieuwe jaar aan alle forumleden!

Net even mijn profiel geraadpleegd.  Blijkt dat mijn laatste post van september 2016 dateert ...  Het afgelopen jaar hebben professionele beslommeringen een flinke domper op de hobby gezet.  Tijd en (vooral) goesting ontbraken. 

Daarin is er de jongste maanden gelukkig verandering gekomen en ik ben begonnen aan Faisceau Sambre -- een baantje op een 'plank' van 280 x 40 cm.  Minimale inspiratie werd gevonden in de bundel 'Meuse' in het station van Namen.  Het emplacement bestaat uit een aankomst- en vertrekspoor, een omloopspoor en 3 opstelsporen.  Niet aanwezig in werkelijkheid maar wel in model is een spoor waar diesellocomotieven hun voorraden kunnen aanvullen.   

Bewegingen zijn, zoals steeds, summier.  Een trein komt aan.  De locomotief loopt om en houdt halt bij de tankinstallatie.  Een rangeerloc verdeelt de binnengekomen wagons over de verschillende opstelsporen.  Een nieuwe trein wordt gevormd en op het vertrekspoor geduwd.  De lijnloc koppelt aan en vertrekt.

Momenteel zijn de sporen gelegd en is er al een zweem van scenery te bekennen.  Later meer.



Groeten.

GDE

 Wel dit ziet er alvast veel belovend uit . Ik ben alvast benieuwd naar meer  ;)

OlivierV

#2
Heel interessant!

Ik kijk uit naar het vervolg.
Het ideale baantje voor in je bureau bij de pc. Een muziekje, wat rangeren, een beetje lezen, een beetje prutsen aan het materiaal, wat verweren, weer wat rijden, heerlijk.

Heb je eventueel ergens fotomateriaal van je inspiratiebron?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steam.N

Ah, leuk dat je terug op gang komt, Gino.
Alweer een draadje om te volgen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

id, ik volg ook, succes met de bouw

PeterVG

Heel fijn om terug iets van U te kunnen lezen.
Inderdaad een heel leuk baantje.
Ook hier zijn we benieuwd naar het vervolg.

Gerolf

Heel tof om te lezen - en te volgen !
Jouw niveau van afwerking kennende ...  :P  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pierre

Lijkt me een interessant onderwerp en ontwerp.  Smaakt naar meer. ;)
Groet Pierre.


dani

de ieuwshierigheid is ook hier gewekt, ik volg ...  met aandacht
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Floris

ow dat is al goed grauw. Ben benieuwd!

59erke

ziet er alvast veelbelovend en met oog voor detail uit, ik volg
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

SuSke

Hier ook met volle belangstelling volgend
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mahtoska1

Ik volg ook. Die ene foto geeft al een mooie sfeer.

GVL

Dank voor de bemoedigende reacties.

Olivier, een duidelijke foto van de bundel staat op blz 142 van 'Vaporeuse' Belgique.  Een recenter sporenplan is te vinden op volgende link http://www.sporenplan.nl/html_nl/sporenplan/nmbs/nmbs_schaal/namur_87.html.

Deze brug vormt de overgang tussen de baan en het schaduwstation.  Een anonieme constructie zoals er in ons land dertien in een dozijn zijn (bv Beernem).  Aan de voet van de brug komt de tankinstallatie, gebaseerd op die van Brugge, die ik een tijdje geleden bouwde en hier te zien was tot Photobucket toesloeg.


(een verlichtingspaal dient terug in de haak gezet)

Groeten.

krisds

Dat ziet er al prachtig uit!