Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

ultrasone reiniger

Gestart door bellejt, 30 december 2017, 17:33:02 PM

bellejt

ik zoek een goedkope ultrasone reiniger. Heeft iemand een modelletje van onder de 22 euro (ali) dat aangeraden kan worden ? Is vnl om aandrijvingen van locs te reinigen in metaal (en ook plastic als dat kan) . Heb er geen ervaring mee want gebruikte tot nu toe tec7 maar met koperoccidatie is dat niet doeltreffend evenals cola.

Michiel

Ik heb een goedkope ultrasoonreiniger gekocht ($29), en ik kan je zeggen, ze zijn niet ultrasoon. Ze laten het water in het bad trillen alsof het een GSM triller is: luidruchtig en klapperend. Ultrasoon lijkt me iets anders te zijn (niet hoorbaar). En het schoonmaakresultaat is ook erg pover, zowel airbrush als loc-motortjes worden er niet echt schoner op. In dit geval lijkt goedkoop duurkoop.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Ronald

Klopt, die van de Aldi is Kwalitatief Uitermate teleurstellend ;)

raf

ook zo een ding voor juwelen te reinigen
ik heb het gekregen maar echt ultrasoon ?????? het reinigt wel maar als ik blaas dan is het properder
ik heb het nog ergens liggen maar dat gaat een van de dagen aan de kliko gesponsord worden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

de mijne ook kastvulling. Trekt op niks.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterVG

Bij Artobi in St Katelijne Waver heb ik een goedkoop model gekocht en die werkt prima om mijn airbrush te reinigen.
Heb ik al heel lang plezier van.

Catje

Johnny,
Ik heb mijne ultrasone reiniger gekocht bij: Megekko in Breda Nl.
Merk grundig, kost 32€ en werkt perfect zoals het hoort.

https://www.megekko.nl/product/1774/915914/Overige-gezondheidsartikelen/Grundig-UC-5020-Ultrasone-reiniger

Gr.Willy

guy holbrecht

Ik kocht jaren geleden een ultrasoonreiniger bij Artobi (Sint Katelijne Waver). Prijs al lang vergeten , maar het ding werkt goed.

Gr.
Guy

PietB

ik gebruik al 5 jaar deze,
https://www.conrad.be/ce/nl/product/1497209/CASO-Ultrasonic-Clean-CD-2800-Ultrasoonreiniger-50-W-06-l

Heeft een langwerpige bak zodat ook lange stoomlok frames er in passen.
Gebruik als reinigingsmiddel 1 deel water en 1 deel Dasty ontvetter van de Wibra.

Daarna goed schoon en droog blazen met perslucht.

grt Piet.

ronny-vdv

Beste forumgenoten,

Ik zoek ook een betaalbaar toestel, maar helaas werken de links in dit draadje niet meer.

Zijn er betaalbare alternatieven?

Alvast bedankt,
Mvg,

ronny-vdv

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

gardevil

Ik heb al jaren een van Nonkel Ali en die voldoet perfect voor wat ik nodig heb. (reinigen airbrusch, kleine juwelen, ....)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Peter

Heb geen idee waarom dat gebruik van zo'n toestel, dus graag wat meer uitleg aub.
Welk toestel en welke grote voor waar Frank het voor gebruikt.
Met vriendelijke groeten
Peter

Thommy

#14
Citaat van: Peter op 20 september 2023, 12:52:36 PMHeb geen idee waarom dat gebruik van zo'n toestel, dus graag wat meer uitleg aub.
Welk toestel en welke grote voor waar Frank het voor gebruikt.

door de trillingen en warmte lost het vuiligheid op. Maar het is de combinatie met het product dat kuist. Zonder product is het gewoon warm trillend water om het cru te zeggen.

Ik gebruik het dan voor carburatoren ed te reinigen en moet echt al vuil zijn tegen dat het niet proper is nadien. Nu bon, dan zijn we wel over machientjes bezig van 10L van bv HBM of Datona.

Die kleinere zijn voor brillen/sierraden ed te doen. Die kunnen bv geen vet ed echt weg werken omdat de frequentie anders is dan bij de grotere die soms de keuzes hebben welke frequentie te gebruiken ook
Greetz

Thommy