Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

PIKO 2018

Gestart door wisselstromer, 29 december 2017, 17:05:10 PM

Thommy

#15
Citaat van: Brossel op 30 december 2017, 14:24:50 PM
Citaat van: AFB op 29 december 2017, 18:56:34 PM
Een 76 is mss wel leuk voor de heb. Past precies in mijn gekozen tijdsperiode. De locs moeten wel heel erg verloren gereden zijn om op "mijn" lijn terecht gekomen te zijn. :-)

Same here!

Het lijkt me ook wel tof om een 76-er in model te hebben, al zullen ze op mijn Ardenner dieselbaantje aardig 'verdwaald' zijn als ze daar een trein verse ballast komen oppikken.  ;)

Groetjes Davy

Hopelijk passen ze bij de Roco modellen. Was m'n 1e Roco de groene 76.
Nu, ze hebben wel op verschillende plaatsen gezeten hoor. Heb nog ergens een foto van 2 (nergens foto van 1 loc alleen met sleep) in Zeebrugge. Ook niet echt aanleg HST-net
Greetz

Thommy

Anarchy

Is de piko reeks 28 (oude reeks, niet de traxx) voorzien van onderdeeltjes voor een imitatiekoppeling?

loebaske


Yep, alles zit in de verpakking, laatst is de 2801 met ACEC panto op de markt  Ref P96558 DC


Anarchy

Top! Was de 2802 verkeerd mbt de schildering (gele lijn doorlopend op de deuren)?

755philippe

Ik ben niet volledig zeker maar" van horen zeggen" was er 1 model met onderbrolen schildering op de deuren en zou de schildering dus wel kloppen. Meer kan ik er ook niet over zeggen.
Mvg

755philippe

loebaske


Heb die gewoon weggehaald, val bijna niet op als je nadien gaat verweren...


ronny-vdv

Citaat van: loebaske op 01 april 2018, 12:56:23 PM

Yep, alles zit in de verpakking, laatst is de 2801 met ACEC panto op de markt  Ref P96558 DC

De 2801 in blauw met ACEC panto was toch niet aangekondigd ???
Of ben ik mis ?
Mvg,

ronny-vdv

the_gold

Opgelet bij die panto's van de 2801. Ze zijn enorm kwetsbaar...
Ik heb nochtans zeer voorzichtig de loc van zijn onderdelen voorzien, 1 duw tegen de panto was goed om 2 veertjes los te doen komen, waarna het een huzarenstukje is om ze terug vast te krijgen. Na een halfuur gepruts waarna het sleepstuk van de panto zelf begon los te komen heb ik het voor bekeken gehouden en zal ik een nieuwe panto mogen bestellen...

Thommy

Citaat van: the_gold op 05 april 2018, 21:31:42 PM
Opgelet bij die panto's van de 2801. Ze zijn enorm kwetsbaar...
Ik heb nochtans zeer voorzichtig de loc van zijn onderdelen voorzien, 1 duw tegen de panto was goed om 2 veertjes los te doen komen, waarna het een huzarenstukje is om ze terug vast te krijgen. Na een halfuur gepruts waarna het sleepstuk van de panto zelf begon los te komen heb ik het voor bekeken gehouden en zal ik een nieuwe panto mogen bestellen...

Zijn alle panto's. Die van de vbv 22 of 23 zijn ook erg fragiel. Mooi maar fragiel

Iemand nieuws wanneer de HLD7617 er is?
Greetz

Thommy

Anarchy

De blauwe 2803 is er : https://www.benl.ebay.be/itm/Locomotive-Rh-2800-ep-IV-SNCB-digital-3R-HO-1-87-PIKO-96563/382509377410?hash=item590f55e782:g:3SMAAOSwO1pbO0Wg

Als ik het goed zie stelplaats Brussel-zuid. Weet iemand de stelplaatsen voor de blauwe Piko 2801 en 2802?

loebaske

NIEUW op de markt....







een zeer mooie realisatie voor de Nederlandse markt...TOP

ronny-vdv

Mvg,

ronny-vdv

Peter_66

Wel duur. min 55 euro

755philippe

Posthoorn is zeer mooi afgewerkt. Ben aan het wachten op de "heropening" van HST om deze te bestellen.  :( :(
Mvg

755philippe

SuSke

Je kan bij HST nog altijd terecht voor bestellingen en info via mail en telefoon en op afspraak afhalen.

Alleen de fysieke winkel is niet open, dus je kan niet gaan "winkel-shoppen" maar wel gaan "web-shoppen".
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.