PIKO Lineas 97771 met rood schakelbaar

Gestart door eve, 28 december 2017, 13:44:56 PM

eve

Tegen vanavond ca 20u30 heb ik een tekst met beelden (PDF) klaar om de bovenstaande machine te voorzien van schakelbaar rood licht.

Stuur mij een email (géén PB) met als onderwerp "PIKO Lineas rood schakelbaar" en ik stuur u de PDF op.

erik.verleysen(at)gmail.com

Erik

loebaske

#1
Ben ondertussen een medisch onderzoek gestart en ben tot de volgende conclusie gekomen...

Is de kap in de droogtrommel terecht gekomen en gaan krimpen in de lengte..
of de mal voor het chassis wat versleten door de meerdere uitgaves?? een paar tiende millimeter
kan tot moeilijk verwijderen leiden....
Is dus niet meer het geval dat je langs beide zijden de kap wat opent en het chassis kunt verwijderen...

Na het verwijderen van de centrale bevestiging vijs, raad ik aan om enkele pikkers te bevestigen langs de
langste zijde van de kap, we hebben anders handen te kort.



De kap blijf klem zitten op de kops kanten, je kan wringen enzo om het geheel los te wrikken...
neem de handleiding er even bij en merk je dat de bufferbalk te verwijderen is...



Nadien is er minder kans op beschadiging, neem een kleine schroevendraaier en duw lichtjes het chassis naar
beneden en kom het geheel los.




Zoals je merk val het geheel los en hoef je maar enkel de kast van het chassis te lichten.



Nu gaan we eens die print onderhanden nemen...heb gebruik gemaakt van een simpele ESU decoder 53611 (lokpilot standaard)
en wat is daar extra aanwezig...een paarse draad en zoals gewoonlijk wordt op de print niet de AUX gebruikt...jammer.
Eens wat draadjes veranderen en solderen en we hebben dubbel rood of een cabine verlichting....
Dat volgt later...als ik er tijd voor heb...
Voor degene die dat willen heeft Erik de oplossing reeds...






bellejt

Extra mogelijkheid : met een lopi v3/4 had men via een simpel AUX3/4 versterkertje erachter al die functies :) .De lopi V3/4 en sound decoders hebben de AUX3/4 beschikbaar als onversterkte uitgangen.Doe ik op vele modellen.Kost je iets meer voor de decoder en max 80 cent extra voor de irf. :)