Pakketje opsturen naar USA

Gestart door Snobby Crash, 27 december 2017, 12:30:06 PM

Snobby Crash

Beste,

ik heb op 2-dehands een Amerikaanse set te koop, en toeval wil dat er een man uit Amerika
hier interesse voor heeft. De prijs is reeds vastgelegd, maar de verzendkosten naar USA Seattle
zijn enorm hoog... prijzen varieren van 120 tot 170euro...

Weet er iemand hoe ik dit pakket goedkoper kan opsturen ?
en heeft iemand ervaring met het opsturen van een pakketje naar de USA ?

Bij bPost zie ik bedragen van rond de 55euro, maar vraag me af of dit correct is...

Alvast bedankt

Geert 

PietB

Hoi Geert, dis is de goedkoopste die ik kon vinden



Zo maar even een fictieve zending aangemaakt.
Ik zou als ik jou was wat specifieker bij deze transporteur verder zoeken.

grt Piet.

Alberke

De prijs die je zag bij Bpost zal wel kloppen, het hangt uiteraard van het gewicht af, en of je tracking wil. Ik betaalde ooit meer dan 70€ voor een pak naar Canada.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Ronald

Citaat van: Snobby Crash op 27 december 2017, 12:30:06 PM

ik heb op 2-dehands een Amerikaanse set te koop, en toeval wil dat er een man uit Amerika
hier interesse voor heeft. De prijs is reeds vastgelegd, maar de verzendkosten naar USA Seattle
zijn enorm hoog... prijzen varieren van 120 tot 170euro...


Geert, waarschuwing; eerst zeker weten dat zijn geld over is.

Snobby Crash

Hey Piet, thanks voor je antwoord, maar als je verder de gegevens gaat invullen lengte is 65cm bij 30 bij 30 en gewicht schat ik rond de 3kg zal zijn kom ik aan rond de (weet niet juist meer) 150 euro...

Ronald, klopt hoor, ik wacht eerst tot geld op mn rekening staat om het pakketje op te sturen !

Denk dat inderdaad bPost nog één van de voordeligste zal zijn...

Thanks voor jullie antwoorden heren !

Geert

Ronald


Ronald


Snobby Crash

Ronald,

bedankt, Post NL is nog goedkoper...
Ik werk op 5km van de Nederlandse grens, dus kan even de grens oversteken he !

;-)

Geert

Ronald

Ok.... dan zouden dat reëlere opties zijn. En goedkoper :)

Hans Reints

Ik stuur regelmatig pakketjes naar mijn zoon in Colorado. 30, 40 euro en meer is normaal. Het gewicht en de standaard maten van het pakket bepalen  in grote mate wat je aan port kwijt ben.
Dit forum is net een lopend buffet. Je neemt wat je lekker vind en de rest laat je liggen.

Snobby Crash

Even nog een vraagje, op de website van bPost heb je een link naar een document dat je zou moeten invullen en aan de buitenkant van je pakje kleven. dit is een document voor de douane. Hierop staan dan verschillende gegevens, alsook wat er in het pakje zit en wat de kostprijs is.

Hoe gaan jullie daar mee om ? doen jullie dat of is dat niet nodig.

Het pakket wat ik wil opsturen is een loc en 4 wagons, kostprijs 180euro...

thanks,

Geert

PietB

Zou ik wel doen Geert, de ontvanger zal invoerrechten op basis van jouw opgave moeten betalen.
Tenzij je er op zet dat het pakketje een 'gift' of 'sample' bevat, maar dat heeft als risico dat als ze het openmaken de waarheid als nog aan het licht komt.

grt Piet.

nmbssncb

Voor zover mij bekend betaal je in the Verenigde Staten geen invoerrechten op "treintjes", ook niet wanneer ze nieuw zijn.
Amerikanen bestellen vaak bepaalde merken in Europa (vooral bij Duitse webwinkels) omdat de prijzen hier soms (veel) lager liggen (ook afhankelijk van de wisselkoers).

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============