Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Arnold 2018

Gestart door Driesel, 26 december 2017, 11:53:42 AM

ACFI

Citaat van: Johnnytrein op 27 december 2017, 10:18:32 AM
Dries er is geen afbeelding zichtbaar. :'(

Ikke ook geen beeld.

Gebeurt wel meer als je via google foto's toont.

ACFI.

railrunner

 :)  Dat was blijkbaar weer een vruchtbaar contact in Stuttgart met vertegenwoordiers van Hornby.  Ik heb hen een Arnold reeks 186 tot Belgisch omgespoten model laten zien.  Ook de nieuwe livrei "Lineas" hebben ze gezien op hun model (mede dankzij Driesel). 

Nu nog een model reeks 77/78 van Hobbytrain, daar heb ik bij hen ook achter gevist in Stuttgart.  Zij hebben alle onderdelen al in huis om deze te vervaardigen, alleen spuitwerk regelen en klaar.  Belgische versie is wel niet exact met hun G1700, maar toch.  Het zal toch weer en verrijking zijn voor de belgische N-schaal.  Het contact met Hobbytrain was wel wat moeilijker, dat waren norse mensen!   De eerder uiitgebrachte reeks 18 vonden ze niet zo een succes blijkbaar.  Ik heb in ieder geval wel een G1700 gekocht om om te spuiten tot Belg.  Eens klaar stuur ik hen de foto's door en hopelijk zijn ze dan overtuigd om een reeks 77 toch uit te brengen.

Zo zie je maar, belgisch materieel kan uitsluitend vervaardigd worden op bestaande modellen en voor de rest moeten we ons geen illusies maken.

59erke

Jim, kan je niet eens polsen bij die "norse" mensen of ze hun set van 3 Oppeln goederenwagens die ze nu al in verschillende varianten en spoorwegmaatschappijen (waaronder groene van de NMBS (met foutief witte opschriften)) aanbieden niet kunnen uitbrengen in bruine versie ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Jim, fantastisch dat je zo het Belgisch N in de schijnwerpers zet bij de grote constructeurs, en nog meer dat het resultaat opleverd. Enorm bedankt!

Ik vind het wel een vreemd verhaal van Hobbytrain dat de reeks 18 geen succes was. Ze was vrijwel onmiddellijk uitverkocht, en is nu nog maar erg moeilijk te vinden. Het "geen succes" valt mee onder de anti-Belgische norsigheid, denk ik.

En ik ben al lang blij met Belgische omschildermodellen. Geen illusies langs deze kant.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Gisteren wel, nu niet meer...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

BC911

Weet ik nog niet zo zeker hoor. Als ik naar mezelf kijk als verse N-er, dan merk ik toch dat je je eisen automatisch gaat bijstellen naar wat er beschikbaar is op de markt. Zo kreeg ik met Kerst de I6/I10 wagons van Fleischmann kado. Een schitterend geschenk, maar dan begin je natuurlijk te zoeken naar een loc die er enigszins voor zou kunnen ... Ik was zelf al aan het kijken om een andere Traxx om te spuiten, en ben dus helemaal gelukkig met de aankondiging van Arnold. Ik zou echter ook tevreden zijn met een niet 100% correcte omschildering ...

Het hangt er misschien ook gewoon vanaf waar de nadruk in je hobby ligt. Verzamelen van treinen of treintjes die rijden .... ?
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Driesel

#21
CiteerDries er is geen afbeelding zichtbaar. :'(

Google Photos is blijkbaar geen goed idee. Ik zal me nog eens moeten verdiepen in het plaatsen van foto's. Vroeger was het geen probleem via Photobucket, maar 'tijden veranderen'...

Ondertussen heeft Arnold de nieuwtjes van de site gehaald.

Edit: een beetje zitten knoeien met de instellingen, is de foto nu zichtbaar voor iedereen?
Edit 2: nu met Flickr:


doomslu

Niet zichtbaar voor mij.
Flickr is een goede oplossing, maar uiteraard niet de enige.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Driesel

Flickr account aangemaakt, nu zou de foto zichtbaar moeten zijn

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

BC911

Jep, hier nu ook zichtbaar. En ziet er heel goed uit  8).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about