Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Reset DR 4018

Gestart door WVA, 23 december 2017, 17:43:13 PM

WVA

Hoi, vandaag een kleine kortsluiting gehad waardoor ik een DR4018 digiswitch dien te resetten.

Ik werk met een ECOS centrale en koploper. Maar ik raak niet wijs uit de handleiding. Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt

INFO

#1
Ja, gewoon doen wat er staat.
De module terug naar fabriekswaarden doormiddel van POM programmering
Doormiddel van onderstaande methode zet u de module terug naar fabriekswaarden via POM programmering.
Stap 1 : Sluit de signal ingang van de decoder aan op de rails uitgang van uw centrale.
Stap 2 : Zorg ervoor dat de module spanning krijgt via de power ingang van de module. (U kunt ook de power en signal ingang met elkaar doorverbinden)
Stap 3 : Zet uw centrale in POM programmeer stand (meer informatie over POM staat in de handleiding van uw centrale)
Stap 5 : Kies locadres 9999 op uw centrale Stap 6 : Druk op de schakelaar van de module totdat de led gaat branden
Stap 7 : Programmeer vervolgens decimaal waarde 8 in CV8
Stap 8 : Druk op de schakelaar van de module totdat de led dooft
Stap 9 : Belangrijk bij een RESET is dat de module nu even zonder spanning komt te staan. Dus koppel de decoder op zowel de power als de signal ingang los en wacht 3 tot 5 seconden.
Stap 10: De decoder kan terug onder spanning gezet worden en staat nu weer in de fabriekswaarden. LET OP! De decoder heeft vanaf nu ook weer adres 1

En hoe je via het hoofdspoor programmeert met de ECoS staat in de ECoS handleiding.

Groetjes

PS.: Nu snap ik nog even niet waarom je na een kortsluiting je module moet resetten, maar dat zal aan mij liggen. Meestal als het niet meer werkt na een kortsluiting iets defect en zal een reset niet helpen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.