Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM actie 2018

Gestart door Michael, 23 december 2017, 09:04:35 AM

ERVIN

Bedankt voor de foto's , niet mijn TP , maar wel een mooi stel. ;)

doomslu

Ik heb er geen idee van hoeveel mensen er zouden kunnen in gezeten hebben ten tijde van de testritten.

En bovendien... stel nu dat op jouw baan het stel wel wordt ingezet voor reizigers? Bijvoorbeeld in de (imaginaire) periode na zijn inzet als teststel? Wie zal het jou verbieden?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Citaat van: ERVIN op 09 december 2018, 09:20:55 AM
Bedankt voor de foto's , niet mijn TP , maar wel een mooi stel. ;)
Erwin, het stel heeft tot 2005 wel zo gereden hoor.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

D_Loc

Ik kan mij zo maar voorstellen dat het echte treinstel geen volledig interieur meer had maar dat er meetapparatuur voor in de plaats is gekomen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

doomslu

Citaat van: D_Loc op 09 december 2018, 10:16:45 AM
Ik kan mij zo maar voorstellen dat het echte treinstel geen volledig interieur meer had maar dat er meetapparatuur voor in de plaats is gekomen.
Klop volledig.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Thommy

Citaat van: doomslu op 09 december 2018, 10:44:34 AM
Citaat van: D_Loc op 09 december 2018, 10:16:45 AM
Ik kan mij zo maar voorstellen dat het echte treinstel geen volledig interieur meer had maar dat er meetapparatuur voor in de plaats is gekomen.
Klop volledig.

Vandaar mijn vraag dus.
Greetz

Thommy

bekie

Hierbij een link naar de binneninrichting. Met dank aan Hubert.

https://www.hubert-foto.be/archief/tbl2.html

Blijkbaar veel koffie servies. :D
 

D_Loc

Citaat van: bekie op 11 december 2018, 18:19:10 PM
Hierbij een link naar de binneninrichting. Met dank aan Hubert.

https://www.hubert-foto.be/archief/tbl2.html

Blijkbaar veel koffie servies. :D
Bedankt voor de link!
Inderdaad behoorlijk anders, heeft meer weg van een vergaderruimte.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Andress24

Testvoertuigen van de Nmbs/infrabel zijn precies altijd goed voorzien van koffie en keukengerief...  ;)
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

doomslu

Citaat van: Andress24 op 11 december 2018, 20:17:54 PM
Testvoertuigen van de Nmbs/infrabel zijn precies altijd goed voorzien van koffie en keukengerief...  ;)
Als er geen reizigers vervoerd worden is de catering verzorgd!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

D_Loc

Citaat van: D_Loc op 08 december 2018, 12:37:31 PM
Ook bij mij is er een trapje afgebroken bij de bak met de pantografen en bij mij bevindt het trapje zich niet in de doos, dit is dus al in de fabriek of bij VBV gebeurd.
Ik heb nog eens heel goed gekeken en het blijkt dat het trapje niet is afgebroken maar helemaal strak is omgevouwen en tussen de kast en bodem is geklemd.
Ik vermoed dat dit is gebeurd met het plaatsen van de decoder.
Ik zou de de kap af moeten nemen om het trapje terug te buigen en dan hopen dat het niet alsnog afbreekt...
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Rangeerduivel

Citaat van: D_Loc op 11 december 2018, 22:36:06 PM
Citaat van: D_Loc op 08 december 2018, 12:37:31 PM
Ook bij mij is er een trapje afgebroken bij de bak met de pantografen en bij mij bevindt het trapje zich niet in de doos, dit is dus al in de fabriek of bij VBV gebeurd.
Ik heb nog eens heel goed gekeken en het blijkt dat het trapje niet is afgebroken maar helemaal strak is omgevouwen en tussen de kast en bodem is geklemd.
Ik vermoed dat dit is gebeurd met het plaatsen van de decoder.
Ik zou de de kap af moeten nemen om het trapje terug te buigen en dan hopen dat het niet alsnog afbreekt...

Dirk,
Misschien een nuttige tip;
Alvorens terug te plooien maak het trapje eerst week met één of andere vluchtig-oplossende lijm...
zoals bvb Kibri 39996, dan breekt het warschijnlijk niet af.
Let wel op voor de verf van de kast!

;)

D_Loc

Citaat van: Rangeerduivel op 12 december 2018, 02:09:16 AM
Citaat van: D_Loc op 11 december 2018, 22:36:06 PM
Citaat van: D_Loc op 08 december 2018, 12:37:31 PM
Ook bij mij is er een trapje afgebroken bij de bak met de pantografen en bij mij bevindt het trapje zich niet in de doos, dit is dus al in de fabriek of bij VBV gebeurd.
Ik heb nog eens heel goed gekeken en het blijkt dat het trapje niet is afgebroken maar helemaal strak is omgevouwen en tussen de kast en bodem is geklemd.
Ik vermoed dat dit is gebeurd met het plaatsen van de decoder.
Ik zou de de kap af moeten nemen om het trapje terug te buigen en dan hopen dat het niet alsnog afbreekt...

Dirk,
Misschien een nuttige tip;
Alvorens terug te plooien maak het trapje eerst week met één of andere vluchtig-oplossende lijm...
zoals bvb Kibri 39996, dan breekt het warschijnlijk niet af.
Let wel op voor de verf van de kast!

;)
Hoi Rudy,
Ik vind het risico om de kap te beschadigen door de lijm/oplosmiddel zwaarder wegen dan dat het trapje eventueel breekt, mocht het trapje afbreken dan is het niet zo moeilijk om een nieuw trapje te maken. Sowieso eerst eens bekijken hoe ik de kap moet afnemen.
In ieder geval toch bedankt voor de tip.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

BieJie

Ik heb vandaag het treinstel van de MSM actie 2018 eens op de rollenbank gezet om de geluidsfuncties te beluisteren.

Ik stel vast dat in de doos van mijn exemplaar er geen documentatie zit. In de vorige jaren zat er ook altijd een certificaat bij dat het een MSM-model was. Dat zit er nu ook niet bij.


Is dit algemeen of heeft men gewoon vergeten bij mij bij te voegen?



 

D_Loc

Citaat van: BieJie op 30 december 2018, 23:14:01 PM
Ik heb vandaag het treinstel van de MSM actie 2018 eens op de rollenbank gezet om de geluidsfuncties te beluisteren.

Ik stel vast dat in de doos van mijn exemplaar er geen documentatie zit. In de vorige jaren zat er ook altijd een certificaat bij dat het een MSM-model was. Dat zit er nu ook niet bij.


Is dit algemeen of heeft men gewoon vergeten bij mij bij te voegen?
Dat is men dan vergeten bij te voegen, bij mij was het volgende bijgevoegd: een handleiding (A4'tje), een certificaat en een overzichtje met de digitale functies (ik heb de digitale versie zonder sound).
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk