Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM actie 2018

Gestart door Michael, 23 december 2017, 09:04:35 AM

doomslu

Citaat van: Thommy op 01 januari 2018, 20:14:49 PM
Nu es e stomme vraag... stel: de aantal nodig wordt niet bereikt... is er een optie/alternatief?
Neen, nog niet aan gedacht eerlijk gezegd.
Wellicht is de optie: volgend jaar anders...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

755philippe

De optie voor volgend jaar is beter simpelder en meer courante modellen te laten produceren die minder exclusiever alsook goedkoper zijn. Zeg eens eerlijk een model dat meer dan 400€ kost daar staat ook niet iedereen op te wachten volgens mij. Misschien terug een model uitbrengen in de categorie van rond 250-300€ zoals bij het type 55 of 59. Wat de Budd betreft zou VBV misschien prospectie kunnen maken waarbij geïnteresseerden voorlopig kunnen inschrijven zodat hij weet hoeveel er in produktie zou kunnen gaan met eventueel een vermelding van het minimum aantal er moet gehaald worden alsook een mogelijke richtprijs. Wordt het minimum niet gehaald vervalt het projekt. Vraag natuurlijk wel een hele administratie en tijd die geen geld opbrengt als het niet doorgaat.
Mvg

755philippe

Thommy

Citaat van: 755philippe op 02 januari 2018, 00:03:02 AM
De optie voor volgend jaar is beter simpelder en meer courante modellen te laten produceren die minder exclusiever alsook goedkoper zijn. Zeg eens eerlijk een model dat meer dan 400€ kost daar staat ook niet iedereen op te wachten volgens mij. Misschien terug een model uitbrengen in de categorie van rond 250-300€ zoals bij het type 55 of 59.

Probleem is: gaat deze actie wel door dan weet je gewoon dat er volgend jaar weer een mogelijke kans is voor een model van +400€ want het is al 1 keer gelukt...
Zo redeneren andere fabrikanten ook hé. Passagiersrijtuigen van +60€ is niet abnormaal
Greetz

Thommy

SuSke

Citaat van: Thommy op 02 januari 2018, 06:46:04 AM
Citaat van: 755philippe op 02 januari 2018, 00:03:02 AM
De optie voor volgend jaar is beter simpelder en meer courante modellen te laten produceren die minder exclusiever alsook goedkoper zijn. Zeg eens eerlijk een model dat meer dan 400€ kost daar staat ook niet iedereen op te wachten volgens mij. Misschien terug een model uitbrengen in de categorie van rond 250-300€ zoals bij het type 55 of 59.

Probleem is: gaat deze actie wel door dan weet je gewoon dat er volgend jaar weer een mogelijke kans is voor een model van +400€ want het is al 1 keer gelukt...
Zo redeneren andere fabrikanten ook hé. Passagiersrijtuigen van +60€ is niet abnormaal

Het is vorig jaar al gedaan en misschien zelfs gelukt.
Hoeveel mensen hebben de 2 modellen besteld ??
En hoeveel hebben er meerdere besteld al dan niet met het oog op latere doorverkoop van een exclusief model ??


Ik ga er nog een flink aantal nachtjes over slapen (tijd tot 14 maart om te beslissen)  ::) ::) :-\
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Thommy

Dan heb je 2 locs. Net iets anders als een treinstel.
Nu ik heb er ook maar 1 gekocht. Geen geld op overschot om er direct 2 te kopen ook. En m'n andere hobby kost me meer geld en haal ik, omdat ik ook geen baan heb en een treinclub meestal uit oudere mensen bestaat, meer plezier uit met de groep waarmee we ritten doen.

Ik twijfel nog. Maar meeste dat ik hoor in m'n directe omgeving geven aan te passen wegens die grens van 400€...
Greetz

Thommy

55erke

Hoy
Mooi treinstel en zelfs binnen mijn tijdperk maar het is gewoon te veel geld.
Groetjes
Johan

doomslu

Citaat van: SuSke op 02 januari 2018, 10:58:11 AM
...
Hoeveel mensen hebben de 2 modellen besteld ??
...
Er waren in 2017 behoorlijk wat mensen die zowel een gele als een blauwe hebben gekocht.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Citaat van: hapkin op 30 december 2017, 19:16:27 PM
Niet dat mijn mening iets zal uitmaken ... maar ik ga er ook voor passen.

Maar er is iets wat me toch tegenzit bij deze stellen.
Voor mij zijn deze stellen van een zeer laag niveau van afwerking.
Heb je zo een VBV-stel al eens naast een jocadis gezet ?
Het kan natuurlijk dat deze stellen in het echt zo simpel en zonder veel details waren
Maar ik kan me niet van het gedacht ontdoen dat het een goedkope productie is die niet het niveau heeft dat we tegenwoordig gewoon zijn.
En is hierdoor in mijn ogen zoveel geld niet waard...

Als je de duikbril bekijkt of de Desiro dan heb ik dat gevoel helemaal niet, dat zijn mooie stellen
Met veel oog voor detail

mvg Steve
Steve, ik denk dat je afwerking verwart met de look van het stel.
De echte MS 54 is inderdaad wat eenvoudiger dan de andere tweetjes, doch de afwerking van het model mag zeker staan naast de Jocadis stellen.
Kijk maar eens in detail naar de foto's in MSM 172 waar de stellen voorgesteld worden.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 02 januari 2018, 16:29:56 PM
Citaat van: SuSke op 02 januari 2018, 10:58:11 AM
...
Hoeveel mensen hebben de 2 modellen besteld ??
...
Er waren in 2017 behoorlijk wat mensen die zowel een gele als een blauwe hebben gekocht.
vraag is hoeveel ze er voor zichzelf hielden/als ze al die een of die twee hielden en ze niet kochten voor iemand die geen abonnee MSM is ?

Houdini

Hoeveel bestellingen zijn er al binnengekomen voor de actie?

thor

ik pas voor deze actie, niet voor de kostprijs, maar voor het onaantrekkelijke model.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Thommy

Citaat van: Houdini op 16 januari 2018, 08:46:02 AM
Hoeveel bestellingen zijn er al binnengekomen voor de actie?

Ook wel benieuwd
Greetz

Thommy

Michael

Ja Luc op hoeveel staat de teller al?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

755philippe

Hoeveel is het minimum aantal dat moet bereikt worden opdat de aktie doorgaat want dat weet ik niet en dan de vragen die zonet gesteld zijn iets met een teller of zo ?  :) :) :)

mvg

755philippe

ward

Ik denk dat er velen vooral zullen wachten tot dat het nieuws van de beurs er is, om dan te beslissen...
Luc zal ons tijdig wel op de hoogte houden..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--