MSM actie 2018

Gestart door Michael, 23 december 2017, 09:04:35 AM

ward

Twijfelgeval.. uniek, maar iets te oud model eigenlijk voor mij.
Valt me wel op dat de basisprijs hoger is dan de huidige modellen,
maar met de abonneekorting het dan op zelfde prijs neerkomt..
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

mark7758

Sla over. Heeft een waslijn nodig. Hou het bij Dieselmaterieel. 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Sicco

Citaat van: ward op 29 december 2017, 15:15:00 PM
Twijfelgeval.. uniek, maar iets te oud model eigenlijk voor mij.
Valt me wel op dat de basisprijs hoger is dan de huidige modellen,
maar met de abonneekorting het dan op zelfde prijs neerkomt..

Volgens mij is dit model mét extra opties (zoals binnenverlichting) voor de prijs zónder die opties

oebr

#18
Ik hoop dat er ondanks de hier weinig enthousiaste respons genoeg kandidaten gevonden zullen worden want uiteindelijk betreft het wel een (relatief) markant stukje spoorgeschiedenis dat zeker een modelletje mag worden.

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Peter

Inderdaad...smaken verschillen.
Hoop voor MSM dat er voldoende interesse zal zijn maar ik betwijfel het.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Het is inderdaad een echt 'specialleke' deze keer. Typisch zo'n model dat waarschijnlijk nooit zou worden uitgebracht door een fabrikant wegens te speciaal.
Daarom ook een echt collector's item.

Aangezien de MS54 enkel in groene kleurstelling heeft gereden is dit een leuke afwisseling en dus een reden om er eentje extra te kopen.

Wie het artikel aandachtig leest ziet dat het stel zo heeft bestaan tussen midden 1996 tot begin 2005. Toch een vrij ruime periode.
En op onze modelbanen zijn we sowieso ruimdenkend, toch?  :D

We zien wel of het een succes wordt.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ward

Citaat van: Sicco op 29 december 2017, 15:29:39 PM
Citaat van: ward op 29 december 2017, 15:15:00 PM
Twijfelgeval.. uniek, maar iets te oud model eigenlijk voor mij.
Valt me wel op dat de basisprijs hoger is dan de huidige modellen,
maar met de abonneekorting het dan op zelfde prijs neerkomt..

Volgens mij is dit model mét extra opties (zoals binnenverlichting) voor de prijs zónder die opties

My bad, idd iets te rap van oordeel geweest..
Binnenverlichting en powerpack zijn idd standaard  ::)
Allesinds mijn inzien een gewaagde keuze, en een groot twijfelgeval voor mij persoonlijk..
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Sicco

Citaat van: oebr op 29 december 2017, 15:35:37 PM
oei, zelfs ik moet het links laten liggen, ondanks de mooie achtergrond op de foto...

Wel interesse in een "100" van rond 1992 (voor zover die toen nog bestonden), maar dat zal iets voor Nürenberg worden hoop ik dan  ;)

En ik hoop dat er ondanks de hier weinig enthousiaste respons genoeg kandidaten gevonden zullen worden want uiteindelijk betreft het wel een (relatief) markant stukje spoorgeschiedenis dat zeker een modelletje mag worden.

Wat bedoel je precies met 'een 100'? Een AM54 in de versie van rond 1992?
Of bedoel je de latere serie 128-150 (de Budd AM56) of 151-270 (de vierkantere AM62)?

groet Sicco

ceuleer

Citaat van: mark7758 op 29 december 2017, 15:25:17 PM
Sla over. Heeft een waslijn nodig. Hou het bij Dieselmaterieel. 8)

Ik ook. Is ook weer ineens veel geld, vanaf 423 €, en zonder decoder kan ik niet rijden, dus 463 €.
dan koop ik liever een diesel van ESU, dan heb ik nog geld over.

755philippe

Niet idereen is verzot op treinstelletjes waarvan de prijs volgens mij toch 'behoorlijk' is. Mochten ze het aantal inschrijvingen niet halen zal VBV het waarschijnlijk ooit wel uitbrengen voor eigen verkoop. Gaat het minimum inschrijvingen gehaald worden ? Ik denk van niet... maar laten we hopen van wel. Ik persoonlijk opteer liever voor een lok die toch in een iets lagere prijsklasse ligt en het hoeft ook niet steeds een 'specialeke' te zijn voor mij. Nee ik ga hem laten liggen voorlopig. Ik wacht tot na de beurs van Neurenberg om te beslissen.
Mvg

755philippe

krispy

Hier gaan we dit ook laten passeren , niet echt men ding , denk dat ik in de plaats voor een duikbrilletje ga gaan
Heb niet echt iets met wat enkel voor testen en meetingen werd gebruikt .
Eerst wachten tot de fabrikanten hun nieuwigheden hebben voorgesteld en dan zal de beslissing vallen denk ik
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

bellejt

hier ook geen interesse door kleurstelling.De oude groen versie van VBV wel en die komt er volgend jaar aangereden.De duikbril is al binnen met alles erop en eraan dus is budget weer vrij.
Ps: met die oude versie heb ik ooit nog gereden dus is dat nostalgie voor mij.Spijtig dat ze om productieredenen de inox versie niet kunnen uitbrengen.

Sicco


Jurgen

Oei, wat een negatieve reacties hier.

Dit model situeert zich nu net pal in de periode waarin ik wil situeren, dus zou het perfect passen op mijn baan. Enige "nadeel" is de prijs die toch wel een enorme hap uit het budget is. Het "voordeel" is dat je iets unieks hebt op je baan.

Ik ga nog eens slapen erover.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Sicco op 29 december 2017, 18:26:09 PM
Ja heel jammer   :-X
zo denken er nog over, ik vond het inderdaad de mooiste van de grote familie