Ford Cortina in model

Gestart door Peter, 22 december 2017, 12:45:37 PM

Peter

Eindelijk, eindelijk na lang wachten is mijn bouwsetje voor een Ford Cortina (1964 model) aangekomen. Dit zal het eerste automodel zijn dat bij mijn station Antwerpen Linkeroever zal komen te staan.
Waarom deze Cortina
Onderstaande foto is de Cortina van mijn schoonvader, samen met schoonzusje (foto genomen met haar communie) in 1965 voor hun toenmalig huis op ...jawel... de Linkeroever

Cortina002 by Peter Verlooy, on Flickr

En dus vandaag eindelijk het modelletje aangekregen

. by Peter Verlooy, on Flickr

De inhoud.
Ziet er op het eerste zicht een perfekt en zeer gedetaileerd modelletje uit, met geetste rooster, wieldeksels, dashboarden, 1 voor het stuur links en een voor stuur rechts, en spiegels
Mijn vingers beginnen al te jeuken om er aan te beginnen, maar dat zal toch moeten wachten tot na de feestdagen ;)

DSCN3311 by Peter Verlooy, on Flickr

Wordt vervolgt
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Dat ziet er inderdaad een bijzonder verzorgd bouwpakketje uit !

Peter

Ook de ruitenwissers zitten er bij.
Het enige dat ontbreekt is de stijl van de klapraampjes aan de deuren, maar dat is snel met een stripje Evergreen bijgewerkt. Om dat te vereenvoudigen is er een fijn groefje in de glas imitatie voorzien.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

De eerste stapjes zijn gezet.
Eerst de kap en het chassis grondig ontbramen en de steunen voor de achterzetel wat gelijk vijlen.
De kap is voorzichtig ontdaan van bramen en de achterzetel is al met secondelijm op zijn plaats gelijmd

DSCN3395 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Is een tijdje in een schuif blijven liggen, maar het modelletje in nu bijna klaar.
Nog een beetje verf, het stuur en de nummerplaten. (de rest lig klaar om te monteren.  ;)

DSCN4290[1] by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

Mooi Peter,

Waren (zijn) mooie autookes ook. En dan nog origineel met enkel het dak in het kleur.

ps : leuke foto, ik was in dat jaar pas uit mijn ei gekropen... haha
mvg,
Paul(ogic)

Metpetergaathetbeter

thuis hadden wij een hele witte  :)

raf

hier thuis hadden ze ook een witte
maar nu heeft deze lange of ronde achterlichten
die bij ons had er ronde dacht ik

tweede vraag is er een link waar  hij eventueel te bestellen is
ik zoek namelijk deze ook en ook nog een vauxhall cresta en een angelia
haha gevonden juist onder de cortina

gr raf en mooi bakske
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PaulC

Raf,

Op deze site vind je de Cortina en de Ford Anglia (met de schuin naar binnen lopende achterruit)

https://www.vvmodel.cz/en/cars-1-87-c24/5

Paul

Metpetergaathetbeter

Citaat van: raf op 18 augustus 2019, 09:44:14 AM
hier thuis hadden ze ook een witte
ronde achterlichten
net als onze Cortina  ;)

Peter

De Cortina van mijn schoonvader had ronde achterlichten, en heb het interieur geschildert zoals dat van hem was.
Gelukkig heb ik nog een paar zwart/wit foto's van de voor en achterkant van de wagen waarop die lichten en de nummerborden te zien zijn.
Heel spijtig is het feit dat er geen model, buiten een heel oud Wiking modelletje, of (bouwsetje) bestaat van de Ford Taunus 12M P4 (mijn eerste wagen)
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Het zijn de oeroude Wiking modellen die nog maar eens op de markt worden gebracht in een ander kleurtje, maar nog steeds met veel te grote wielen en  en iets te groot is.

DSCN4291[1] by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Bijna klaar.
Nog enkel de nummerborden en de ruitenwissers
Ook nog het rode dak wat bijwerken en aflijnen boven de zijkanten.
PS: GEEN buitenspiegels aan beide zijden. (mijn Taunus had er wel een aan de chauffeurs kant  ;D)

DSCN4294[1] by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

ja aan de kant van de chauffeur was zo een rond spiegeltje dacht ik me te herinneren
aan het dak zat bij sommige modellen een chroom lijst

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.