Tunnelingangen voor Marklin/Trix banen

Gestart door Belgaboy, 22 december 2017, 11:51:48 AM

Belgaboy

Hoi,

Is er iemand op de hoogte van het bestaan van tunnelingangen die je kan gebruiken bij Märklin/Trix C-rails?
De railafstand bij dubbelspoor bedraagt hier 77.5 mm waardoor de tunnelingangen in de handel (NOCH, FALLER,...) te smal zijn om te gebruiken, zeker als de tunnelingang zich in een bocht bevindt.

Zelfbouw heb ik al gehoord maar vrees dat ik daar niet zo handig in ben...misschien bestaat er wel iets waar ik nog niet van op de hoogte ben.

Voor iedereen alvast een fijn jaareinde en bedankt

Patrick
ESU ECoS 2.1, iTrain.

59erke

Ik heb een soortgelijk probleem vroeger ook eens gehad.

Toen heb ik dit opgelost door tunnelportalen van Noch in hardschuim aan te kopen.
Heb deze toen middendoor gesneden, een stukje schuimkarton tussen gekleefd en terug samengevoegd.

Daarna de steentjes in het schuimkarton krassen zodat het een mooi aansluit op de beide helften en het geheel schilderen.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

bellejt

zo doe ik het soms ook .Ik gebruik voor bochten ook Noch 58144.Is breder dan de andere.

OlivierV

Misschien toch eens zelfbouw proberen?

Pluimkarton kost 2x niks voor een A3 en met de filmpjes van Rik Martens (val-rikard) zal je al ver komen. ;)
Anders kan je ook nog altijd de sporen aanapssen voor een normale hart-op-hart afstand.  ::)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

C.B.

Ik gebruik een variant van de Noch hardschuim tunnelportaal 58052.
Die is volgens mij toch breed genoeg. Heeft een breedte van 14cm.



Bij mij is de hartafstand tussen beide sporen ook wat meer dan gewoonlijk (65 mm) , doordat het ook in een bocht ligt , en alle 1:87 rijtuigen erdoor moeten.

Groetjes.
Claudio.

bellejt


C.B.

Citaat van: bellejt op 22 december 2017, 20:58:14 PM
Noch 58144 ; afstand 16 cm

:D die portaal had ik vroeger nog niet tegengekomen en ook niet in de nieuwe catalogus te vinden (of overzien , dat kan ook  ;D)  , inderdaad als deze een breedte heeft van 16 cm,  is deze waarschijnlijk geschikter voor Patrick.
Groetjes.
Claudio.

Belgaboy

Citaat van: bellejt op 22 december 2017, 20:58:14 PM
Noch 58144 ; afstand 16 cm

Hoi Johnny,

Ik ben net terug van een weekje vakantie en heb met veel interesse je berichtje gelezen.
Met 16 cm heb ik meer dan voldoende om elke wagen (+/- 30 cm) erdoor te krijgen zonder de randen te raken!
Bedankt voor de tip en een fijn eindejaar gewenst;

groeten
Patrick
ESU ECoS 2.1, iTrain.

bellejt

toch nog ff gaan meten op zolder en het is ook maar 14 cm.De kataloog is dus verkeerd.Is wel makkelijk te verbreden met een ander stukje schuim bovenaan.

Belgaboy

Citaat van: bellejt op 22 december 2017, 20:58:14 PM
Noch 58144 ; afstand 16 cm

Toch nog een vraagje : zijn deze nu nog verkrijgbaar? Kan deze nergens vinden, ook niet in de cataloog van 2017 en 2018...
Die 16 cm das toch de opening, onderaan gemeten, waartussen de sporen moeten hé?
ESU ECoS 2.1, iTrain.