M6 rijtuigen L.S models

Gestart door the_gold, 19 december 2017, 20:25:11 PM

the_gold

Heeft iemand ervaring met goede koppelingen voor de M6 rijtuigen? Ik gebruik roco kortkoppelingen en blijkbaar haperen deze ergens aan de rijtuigen en duwen ze precies de rijtuigen uit bochten of wissels van de C-rails. Misschien zijn fleishmann koppelingen beter?


SuSke

Ik rijd ze met de Fleischmann profi kortkoppelingen zonder problemen, alleen het koppelen zelf is soms moeilijk omdat ze net lang genoeg zijn (of net te kort in het gegeven moment)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

the_gold

Ik heb er daarvan maar 2, kan dat even testen straks! :-)

Gaspar

Je kan die koppeling in twee standen plaatsen. Trek de koppeling iets verder uit en de problemen zij  opgelost.
Zelf gebruik ik de profi koppeling van Fleishman.
 

the_gold

#4
Heb ik geprobeert maar ze haperen blijkbaar nog steeds ergens, Met profi koppelingen lukt het wel.
Zal dus de overstap maken! Bedankt

thor

lees de ingesloten handleiding van de M6-rijtuigen, hoe kortkoppeling gebruiken staat er in te lezen. Althans in de eerste productie uitgave die ik in mijn bezit heb.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

the_gold


ward

Ik gebruik meerdere sets met de profi kortkoppelingen zonder probleem.
Eventueel eens kijken, want normaal zitten er ook kleinere buffers in het accesoirezakje..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--