Belgische webwinkels

Gestart door 59erke, 19 december 2017, 20:00:00 PM

philippe_007

Nee Johan, niet correct.

Tot 22€ betaal je geen import kosten of BTW
Vanaf 22€ tot 150€ betaal je BTW + meestal 10 a 12€ admin kosten
Boven de 150€ betaal je BTW + Importkosten.

En het is nu juist omdat ze de laagste schijf niet kunnen controleren dat je op alles wat binnen komt BTW gaat betalen.

Dus een extra inkomen 

rgp

Philippe,

Je moet dan wel eisen dat je de BTW van het "aankoopland" kunt terugkrijgen.

Roland

Havoc

Citaat van: philippe_007 op 22 december 2017, 11:29:28 AM
Nee Johan, niet correct.

Tot 22€ betaal je geen import kosten of BTW
Vanaf 22€ tot 150€ betaal je BTW + meestal 10 a 12€ admin kosten
Boven de 150€ betaal je BTW + Importkosten.

En het is nu juist omdat ze de laagste schijf niet kunnen controleren dat je op alles wat binnen komt BTW gaat betalen.

Dus een extra inkomen 

Dus gaan ze die laagste schijf ook moeten controleren. Anders kunnen ze toch geen rekening sturen? Als ze zich gaan moeten bezig houden met die duizenden pakjes van enkele euro uit china te gaan nakijken dan is de werkloosheid direct opgelost.

Citaat van: rgp op 22 december 2017, 15:06:47 PM
Philippe,

Je moet dan wel eisen dat je de BTW van het "aankoopland" kunt terugkrijgen.

Roland

Normaliter is dat dan ook zo, zij verkopen zonder btw. Maar het meeste dat ik bestel is tweedehands daar betaal je ginder nooit btw op, en hier bij aankomst wel.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

philippe_007

Johan,

inderdaad, hoe ze dit gaan rond werken geen idee... Reden is dat er veel te veel zendingen wordne opgestuurd met een zogezegde waarde minder dan 22€. Daarom gaan ze alles belasten.
Maar ben curieus hoe ze dat gaan doen, hopen dat ze niet doen zoals de schijf van 22 tot 150 waar de transportbedrijven 10 of 12€ (BPost) mogen aanrekenen als administratieve kosten.


Havoc

Citaat van: philippe_007 op 22 december 2017, 19:32:06 PM
Johan,

inderdaad, hoe ze dit gaan rond werken geen idee... Reden is dat er veel te veel zendingen wordne opgestuurd met een zogezegde waarde minder dan 22€. Daarom gaan ze alles belasten.
Maar ben curieus hoe ze dat gaan doen, hopen dat ze niet doen zoals de schijf van 22 tot 150 waar de transportbedrijven 10 of 12€ (BPost) mogen aanrekenen als administratieve kosten.

Dat zijn niet de transportbedrijven die dat aanrekenen maar de douane. Je betaalt (invoerrechten + dossierkosten) en op dat totaal nog eens btw. Lees maar de website van de douane.

Trouwens, ik snap niet hoe ze dat gaan controleren. Soms betaal ik letterlijk 5 euro en dan staat er op het pakje 0.2 euro. Kan ik ook niet aan doen. Maar als ze dan elke keer gaan vragen om een betaalbewijs op te sturen (per post) en dan zoals nu, het komt niet toe want de post hier is een ramp... Dan gaan ze werk hebben.

Enig probleem is, 80% van wat ik bestel kan ik hier in dit achterlijk land gewoon niet kopen. Die andere 20% bestel ik dan maar gewoon mee kwestie van alles in eens te bestellen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.