Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

rolbareel

Gestart door sijp, 15 december 2017, 19:36:43 PM

sijp

Hallo hobbyisten,

Heb een vraag over de rolbarelen in jullie land Belgie, wil namelijk mijn rolbarelen werkend maken zoals in Modelspoor magazine staat nr.174, nu mijn vraag als de hekken dicht gaan, gaan deze dan een voor een of gaan deze tegelijk dicht. Hoor graag van u/jullie.

alvast bedankt en vriendelijke groet. Sijp Snieder.

eddy

Hoi Sijp,
die aandrijving is gemaakt voor de twee barelen gelijktijdig te openen en sluiten. Wil u ze onafhankelijk maken zal u een dubbele aandrijving moeten voorzien.

groeten eddy

sijp

Hoi Eddy, hartelijk dank voor de reactie, gingen de rolbarelen in werkelijkheid gelijk dicht of een voor een.
groet sijp.

eddy

Hoi Sijp,het antwoord moet ik u schuldig blijven. Denk dat de twee systemen bestonden. Misschien dat de tijdperk 3 specialisten u daar antwoord op kunnen geven.

U heeft pm.

groeten Eddy

Metpetergaathetbeter

#4
ik denk dat er ook rolbarelen waren die al dan niet beurteling gesloten en geopend werden ! ;)

philippe_007

Volgens mij gingen ze sowieso niet echt synchroon, een bareel zal wel trager of iets later dichtgaan dan de andere.

vyncky

Citaat van: eddy op 15 december 2017, 20:09:12 PM
Hoi Sijp,het antwoord moet ik u schuldig blijven. Denk dat de twee systemen bestonden. Misschien dat de tijdperk 3 specialisten u daar antwoord op kunnen geven.

U heeft pm.

groeten Eddy

Ik had er een stukje van geschreven in MSM173:

Het komt er op neer: er waren verschillende systemen.

Er werden er bediend met 1 mechanisme: zoals in MSMnrs 173 +174. Dan gingen de beide barelen tegelijkertijd toe.
Er zijn systemen met 2 mechanismen. Deze stonden meestal "op" de bareel (tussen de 2 houders) Deze gingen apart toe. De wachter moest het spoor oversteken om ze te sluiten. Er waren ook barelen die gewoon toe werden geduwd. Deze sluiten dus ook apart. Deze laatste werden wel eens toegepast bij minder druk verkeer aan overwegen .

Hopelijk is het een beetje duidelijk

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

marc goovaerts

Geen enkele mechaniek is perfect, zeker toen niet. Ook later bij de slagbomen met 'kettinggordijn' vielen ze bijna nooit perfect gelijk in hun houder.

sijp

Goedemorgen,  vriendelijk dank voor alle reacties, hier kom ik verder mee.
Nu nog de benodigde materialen aanschaffen en gaat het hopelijk lukken.

Nogmaals vriendelijk dank. Sijp Snieder.