Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Jimm - minibaantje voor 2018

Gestart door Roderik, 14 december 2017, 16:48:09 PM

Roderik

Hallo iedereen,

in deze topic wil ik jullie de vooruitgang van mijn deelname aan de minibaantjeswedstrijd voor 2018 laten mee volgen. Geen geheimen deze keer. Ik probeer zoveel mogelijk uit de doeken te doen. Laat het een stimulans zijn voor twijfelende deelnemers om misschien bij een volgende editie mee te doen.

Kort woordje uitleg bij 'Jimm'.
De naam: Jim was een oud limonademerk dat werd gemaakt in Ninove. De oudere generatie zoals mijn ouders weten nog steeds wat 'e jimmeken' is: groen-gele limoen-limonade die voor sommigen meer weg heeft van afwaswater.
Het onderwerp: Een limonadefabriek. A ja!
Sporenplan: Is gebaseerd op 'The Loop' van Gilles Favell, een Engelse modelbouwer die werkt in schaal O. Ik heb het plan tot op halve grootte gebracht en aangepast aan mijn noden.

Sporenplan Jimm by roderik vanderkelen, on Flickr

Tijdperk: III.
Uitwerking: De limonadefabriek is een omgevormde brouwerij die een kort stuk normaalspoor op de binnenkoer heeft liggen. Het bedrijf zelf gebruikt smalspoormateriaal om alles in de fabriek te vervoeren.

Dat is de aanezt. Nu maar zorgen dat ik regelmatig eens iets plaats van de opbouw.
Always be modelling!

marc goovaerts


Roderik

Always be modelling!

sdz1976

Ziet er neig cool uit zo  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

philippe_007

Dit wordt weer een topic om te volgen :-)
succes met de bouw

Kautenbach

Succes en plezier met de bouw, leuk plan  ;)

Roderik

Always be modelling!

Gerolf

Aha ... tof !
Ik volg met plezier  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pierre

Groet Pierre.


DFS


railrunner

Jim TV, Jim limonade, Jim Mobile

Tja, een modelbaan met mijn naam, dat moet ik volgen uiteraard  ;D

Succes met de bouw!

Firewolf

Ik schuif mijn stoeltje ook bij...

Ronald


renstimpie

Roderik terug aan het bouwen...  :)  dat kan niet tegenvallen!!  Super benieuwd!

Tim

Roderik

Het moduletje was al een tijdje klaar. Maar nu kan er ook een trein op rijden want er zit een gat in.  :o :o

2017-12-22_11-43-38 by roderik vanderkelen, on Flickr
Always be modelling!