Compleet gereedgemaakt ESU-decoder voor LSM reeks 11/12/21/27

Gestart door i11, 11 december 2017, 14:06:25 PM

i11

Beste allen,

Ik bezit een aantal locos van LSM uit de 11/12/21/27-serie. Enkele hebben al "vanaf fabriek" een decoder en andere niet.
Nu zie ik dat op dit moment weer compleet gereed gemaakte ESU-Loksound decoders voor deze LSM-locos beschikbaar zijn bij de handelaren (kostprijs: ongeveer 140 Euro).

Mijn vraag aan jullie is of ik een dergelijk "complete gereed gemaakte" ESU-Loksound decoder moet kopen voor mijn (nu nog) analoge 11/12/21/27-locos, of dat ik hetzelfde type decoder (een lege versie) direct van ESU kan kopen en dan via mijn ESU-Lokprogrammer de sounds en settings in kan laden?

Bijkomende vraag is of er een behoorlijk kostprijsverschil zit tussen een "compleet gereed gemaakte" ESU-loksoud-decoder en eventueel - indien mogelijk - zelf de settings overzetten vanaf mijn locos die al vanaf fabriek over een dergelijke decoder beschikken.

Ik ben nogal nieuw in het digitale rijden, dus heb op dat gebied nog weinig ervaring.

Groet, Lieven
 

Ben

Hier kun je de soundfile downloaden.......

http://projects.esu.eu/projectoverviews/1?type=all&order=date&country=be

.... en zelf met de LokProgrammer in de lege LokSound decoder zetten.

Gr, Ben.

pandur

Je zal de 21 MTC decoders moeten gebruiken ,
bijkomende info kan je vinden op http://www.loksound.be/15/27.htm

Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

i11

Dank voor de informatie. Ik zie ook dat het verschil in kostprijs tussen een "lege" decoder met sound-module en een "compleet gereed gemaakte" decoder circa 45 euro bedraagt. Dat rechtvaardigt zeker een paar uurtjes "programmeren" met de LokPragrammer.
 

Olivier77

Beste Lieven,

Programmeren van een decoder duurt +- 5 minuten.
Een beetje goede handelaar doet dit trouwens gratis.
Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

bellejt

of een collega forummer doet het voor jou gratis.Snel 45 eurootjes in de pocket voor een flesje wijn :)

pandur

Het instellen en schrijven van een sound project neemt al snel een twintigtal minuten in beslag ,
neem daarbij de tijd om je mapping en andere instellingen goed te voltooien , dan ben je snel een klein uurtje bezig !
Eric

NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

OlivierV

Je kan de sound + mapping downloaden van loksound.be, als je een lokprogrammer hebt koop je gewoon een lege decoder. En anders evt aankloppen bij een vriendelijke treincollega.

€ 140 voor zo'n decoder, beetje schandalig eigenlijk, want dat is €45 winst op de normale winst die men al heeft op een sounddecoder.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bellejt

perfect verwoord Olivier.Onder forumleden of mede modelbouwers doe je dat toch voor elkaar bij een kopje koffie of glaasje wijn.Mag dat wel een tijdje duren terwijl je gedachten uitwisseld

celtjan

Ikzelf ben meer dan tevreden van de door ESU aangeboden en zelf te downloaden programmering. Het kan zijn dat de verkoper zelf andere instellingen programmeerde.

i11

Dank voor alle reacties en goede suggesties. Ik ga lekker in de Kerstvakantie eens een lege decoder te programmeren om daarna die 45 bespaarde euros aan een goede fles wijn uit te geven  zoals gesuggereerd is (of natuurlijk aan een mooie roco-goederenwagon).  ;)