Auteur Topic: 3D tekenen  (gelezen 2887 keer)

Offline eve

  • Forumlid
  • Berichten: 3.794
  • Voornaam: Erik
Re: 3D tekenen
« Reactie #60 Gepost op: 13 december 2017, 11:16:23 am »
Simplify !!! Yeah...

De bedrading terug los maken en de complete voet over de mast schuiven : vermijden van een hoop zever en gepruts.

Erik

Offline raf

  • Forumlid
  • Berichten: 3.942
  • Voornaam: raf
Re: 3D tekenen
« Reactie #61 Gepost op: 13 december 2017, 11:46:58 am »
Simplify !!! Yeah...

De bedrading terug los maken en de complete voet over de mast schuiven : vermijden van een hoop zever en gepruts.

Erik

Beetje off topic denk ik

Ja Dani je hebt gelijk hoor maar ik wilde eerst zeker zijn of de twee delen wel mooi aan elkaar pasten
Door de manier dat ik ze doorgesneden heb had het kunnen zijn dat ze niet 100% in het midden waren
Nu kan ik er terug eentje wissen en de andere van tapjes en holen voorzien zodat ze in elkaar klikken
Dit als proef voor de propellers en de rest die ik moet gaan maken .

@ Erik desondanks je off topic
Ik probeer te leren op eenvoudige maaksels en daar is zo een stop eentje van
Het kost niet veel tekenwerk en is zo opnieuw gemaakt op de manier( die de mensen die wel iets aan het topic bijdragen )voorstellen .

gr raf
 

Offline Dirky

  • Forumlid
  • Berichten: 4.089
  • Modelbouw Projecten
    • dyniMo
  • Voornaam: Dirk
Re: 3D tekenen
« Reactie #62 Gepost op: 13 december 2017, 12:23:01 pm »
een snelle manier om je half stukje te tekenen:

raf by Dirky dyniMo, on Flickr

maten moeten vanzelfsprekend aangepast worden
Dirky - THINKING OUT OF THE BOX - info: Dirk(at)dyniMo(dot)be
www.dyniMo.be - SCALEMODELS and MORE - dyniBashers - dyniTools - dyniMetal

Offline raf

  • Forumlid
  • Berichten: 3.942
  • Voornaam: raf
Re: 3D tekenen
« Reactie #63 Gepost op: 13 december 2017, 12:41:29 pm »
Dirk hier loop ik tegen het kunnen van het teken programma aan
Jij tekent in inventor ik in 123 en dat programma heeft niet zoveel mogelijkheden als inventor
Ik zal eens kijken of ik inventor geïnstalleerd krijg want das niet altijd even gemakkelijk
Ik heb het verwijderd gehad omdat het voor 2D geen meer waarde had dan nanocad
gr raf

Offline MARKLINRIJDER

  • Forumlid
  • Berichten: 1.618
  • Kleinserie Fabrikant
    • http://GooVer.be/store
  • Voornaam: David
Re: 3D tekenen
« Reactie #64 Gepost op: 13 december 2017, 13:05:38 pm »
Raf,

De revolve functie zit ook ingebakken in acad123.

https://www.youtube.com/watch?v=0Ib5dr1kOxM

Grtjs,

David
Volg onze realisaties op HTTP://www.GooVer.be

Offline raf

  • Forumlid
  • Berichten: 3.942
  • Voornaam: raf
Re: 3D tekenen
« Reactie #65 Gepost op: 13 december 2017, 13:43:32 pm »
Hallo David

Ja weet ik maar in inventor kun je veel juister werken vind ik
Je kunt de maten bemeten en aanpassen in je project bij 123 vind ik dit veel moeilijker te doen
Het zal wel aan mij liegen maar ik ben dan ook nog niet zo lang met het programma bezig
Maar al doende leert men niet

gr raf

Offline loebaske

  • Forumlid
  • Berichten: 7.712
  • yes...weer speeltijd!!
  • Voornaam: eric
Re: 3D tekenen
« Reactie #66 Gepost op: 13 december 2017, 16:47:32 pm »

Hier ga ik wat bijleren, ga het wel zelf moeten aanleren,
bij deze bedankt om het te delen....

Offline PeterC

  • Forumlid
  • Berichten: 3.304
    • JAL pagina
  • Voornaam: Peter
Re: 3D tekenen
« Reactie #67 Gepost op: 16 december 2017, 20:25:50 pm »
Groetjes, Peter


Offline PeterC

  • Forumlid
  • Berichten: 3.304
    • JAL pagina
  • Voornaam: Peter
Re: 3D tekenen
« Reactie #68 Gepost op: 25 december 2017, 19:28:55 pm »
...Ik zal eens kijken of ik inventor geïnstalleerd krijg want das niet altijd even gemakkelijk...

Raf, gewoon uit nieuwsgierigheid: hoeveel betaal jij jaarlijks voor je licentie?
Groetjes, Peter


Offline PeterC

  • Forumlid
  • Berichten: 3.304
    • JAL pagina
  • Voornaam: Peter
Re: 3D tekenen
« Reactie #69 Gepost op: 25 december 2017, 19:41:43 pm »
Het 3D tekenen in Fusion 360 ligt even stil.
Ik ga me nu moeten verdiepen in 'Python'.  Naast C++ is Python de scripttaal in Fusion.

Lang geleden ooit eens een vraag gesteld of er iemand ervaring had met de 3D modellen van WinTrack te importeren, aan te passen en terug te exporteren als TEdit3D bestand maar nooit een reactie op gekomen.
Ben ik nu de enige zot om daar mijn energie in te steken?

Wat wil ik?  Een Wintrack TEdit3D-bestand (*.te3) via een script importeren en toonbaar maken in Fusion.  Via Fusion de tekening aanpassen en daarna terug exporteren als Wintrack bestand.

Hier een voorbeeld van de inhoud van dergelijk *.te3 bestand

//TEdit3D_generiert:C90.00,75,-90.00,AC143.98,54,-143.98,IL88,ITp+,86,ITp+,88,ITp+,86,I26112,C50.57,69,-50.57,IL98,ITp+,64,ITp+,98,ITp+,64,I26112,C158.03,61,-158.03,IL27,ITp+,-2,ITp+,27,ITp+,-2,I26112,C118.05,121,-118.05,IL21,ITp+,2,ITp+,21,ITp+,2,I26112,C172.38,113,-172.38,IL55,ITp+,-2,ITp+,55,ITp+,-2,I26112,C134.25,161,-134.25,IL55,ITp+,2,ITp+,55,ITp+,2,I26112,C142.70,53,-142.70,IL84,ITp+,86,ITp+,84,ITp+,86,I16255,C141.85,53,-141.85,IL84,ITp+,84,ITp+,84,ITp+,84,I13209,C80.05,67,-80.05,IL9,ITp+,-8,ITp+,9,ITp+,-8,I10066329,C51.60,71,-51.60,IL96,ITp+,60,ITp+,96,ITp+,60,I6710886,C90.00,32,-90.00,IT90.0,86,C62.77,96,-62.77,IT0.0,62,IT-41.4,45,IT180.0,45,IT-97.2,45,C78.00,65,-78.00,IL5,ITp+,-4,ITp+,5,ITp+,-4,I0,C118.05,121,-118.05,IT90.0,8,IT90.0,55,IT-270.0,50,IT90.0,68,IT90.0,42,IT90.0,13,I2180164,C158.03,61,-158.03,IT0.0,27,IT90.0,9,IT90.0,14,IT-90.0,33,IT90.0,68,IT-270.0,50,IT90.0,55,IT90.0,8,I2180164,C10.83,117,-10.83,IT90.0,32,IT89.2,71,IT-269.2,23,IT270.0,74,IT-270.0,10,IT90.0,145,I10066329,
//Au 11331 Bahnhof Hohendorf
//Bearbeitungsstand: 16.01.08
//Modellumsetzung und ©: Brigitte Dold, Hartenricht 2, 92546 Schmidgaden -->www.doldplan.de/eMail: info@doldplan.de

faktor 1.5,1
verschieben 0,75,0
anfasser2d 0,0
//2D
color 0,0.4,0
rechteck2d -44,-43,44,43,1
rechteck2d 44,-21.5,142,42.5,1
rechteck2d -57,-52,-30,-54,1
rechteck2d -57,32,-35.5,34,1
rechteck2d -112,-60,-57,-62,1
rechteck2d -112,40,-57,42,1
color 0.5,0.25,0
rechteck2d -42,-43,42,43,1
...

//3D
//Bahnsteig
color 0.6,0.6,0.6
box -35.5,-53,0,115,-48,8
box -35.5,-53,0,80,33.5,8
hexaeder 115,-50,0,115,0,0,80,0,0,80,-50,0,80,-50,8,80,0,8,80,0,8,80,-50,8
box -35.5,-23,0,115,0,8

//Treppe
box 35.5,42.5,0,80,0,2
box 35.5,39.5,0,80,0,4
box 35.5,36.5,0,80,0,6
...

Eerst Python leren 'spreken'...
Groetjes, Peter