Is dit nou het nadeel van 'gratis verzenden'?

Gestart door PietB, 06 december 2017, 14:18:19 PM

stoomlokje

Als het in de sloot terecht komt , zijn de archeologen er goed mee ;D ;D
Als ze het dan opgraven , denken ze dat ze een middeleuwse vonst hebben gedaan. ;) ;)

SirGresley

Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

krispy

Dat bedoelde ik met gratis bestaat niet , er is altijd iemand die betaald 😉
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m


Martin Welberg

Verdachte filmpjes, krijg hier bijna dagelijks PostNL, DHL, GLS, DPD en noem maar op over de vloer en ik heb nog nooit en te nimmer zo'zooi achter in een bus zien staan. Bij PostNL al helemaal niet omdat economisch stapelen de bezorger de beste betaling oplevert. PostNL werkt veelal met ZZPérs die per pakket dat geleverd is betaald krijgen. Dus hoe meer op een dag hoe beter de knaken. Als je dan telkens moet lopen zoeken in je bus  ??? Dacht het niet..

Havoc

Citaat van: milocomarty op 07 december 2017, 19:46:30 PM
Verdachte filmpjes, krijg hier bijna dagelijks PostNL, DHL, GLS, DPD en noem maar op over de vloer en ik heb nog nooit en te nimmer zo'zooi achter in een bus zien staan. Bij PostNL al helemaal niet omdat economisch stapelen de bezorger de beste betaling oplevert. PostNL werkt veelal met ZZPérs die per pakket dat geleverd is betaald krijgen. Dus hoe meer op een dag hoe beter de knaken. Als je dan telkens moet lopen zoeken in je bus  ??? Dacht het niet..

Mijn ervaringen zijn gevarieerd:
- DPD, 100% beschadigd, elke keer weer is het een probleem, nog nooit een pakket zonder beschadiging ontvangen
- PostNL, zoals je zegt betaald per geleverd pakket dus zoek zelf maar uit waar ze het afgeleverd hebben bij de eerste de beste buur. Als de verkoper enkel hiermee verstuurd koop ik op ergens anders.
- DHL was perfect, is serieus minder de laatste tijd
- Bpost, pakket is niet beschadigd en redelijk op tijd, maar je moet het elke keer zelf gaan afhalen want op de bel drukken kost teveel tijd
- FedEx, duur paar die paar keer geen probleem.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Ronald

Citaat van: milocomarty op 07 december 2017, 19:46:30 PM
Verdachte filmpjes, krijg hier bijna dagelijks PostNL, DHL, GLS, DPD en noem maar op over de vloer en ik heb nog nooit en te nimmer zo'zooi achter in een bus zien staan. Bij PostNL al helemaal niet omdat economisch stapelen de bezorger de beste betaling oplevert. PostNL werkt veelal met ZZPérs die per pakket dat geleverd is betaald krijgen. Dus hoe meer op een dag hoe beter de knaken. Als je dan telkens moet lopen zoeken in je bus  ??? Dacht het niet..

Hier net zo. De bezorgers die voor PostNL rijden hebben het prima voor elkaar. Ook DHl doet 't hier meer dan goed.

Klaas Zondervan

Bezorgers zijn niet allemaal zo. Een poosje geleden heb ik messing staaf gekocht en de verkoper had het zo ingepakt dat het door de brievenbus paste. Desondanks belde de bezorgster aan. Ik zei: het had ook door de brievenbus gemogen. Haar antwoord: Ja, maar het is zo zwaar, ik was bang dat het stuk zou vallen.

Peter

Je kan je natuurlijk altijd afvragen of dat inderdaad met bv. verborgen camera opgenomen is of dat het gewoon er om gedaan is.
Ik krijg al jaren mijn pakjes van uit Duitsland via DHL en DPD, (tot voor een jaar gratis als je voor meer dan 100 euro kocht, nu 3,70 euro) en hier in Belgie meestal met BPost. Ook degene die ik de laatste maanden verzonden heb met DPD naar Nederland, Duitsland en hier in Belgie hebben nooit problemen gegeven.  Bij degene die ik ontvangen heb, heb ik nog nooit een gedeukte of beschadigde doos gehad.
Als ze inderdaad zo met die dozen gooien zou er toch iets aan beschadigd zijn.
Ben ik gewoon een gelukkige of zijn die filmpjes op het net inderdaad overdreven of zefls "Staged"
Met vriendelijke groeten
Peter

59erke

Heb het hier ook nog nooit meegemaakt met DPD, PostNL of andere.
Enige uitzondering is Bpost waar sommige postbodes hun post toevallig kwijt raken, verkeerd posten of gewoon niet aanbieden ook al ben je thuis. Hoewel er ook goeie postbodes tussen zitten (lees : degene die kunnen lezen)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan