Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Lijn50, 01 december 2017, 13:03:48 PM

Lijn50

Hallo,

Ik ben Philippe, 59 jaar en woonachtig in Groot-Bijgaarden.

Na een paar prille omzwervingen met HO-materiaal van Jouef en Fleischmann, ben ik in 1978 aan de bouw van een N-baan begonnen.
Het thema werd na een paar jaar gekozen naar het voorbeeld van de Nordrampe van de Lötschberg, meer bepaald van Spiez tot Kandersteg met tussenstations Reichenbach en Blausee.
Ik koos voor SBB en BLS materiaal.
Het werd eigenlijk het zoveelste voorbeeld van een te grote baan (7m x 7m) die nooit af zou raken.
Een verhuis een paar jaar geleden, was de gelegenheid om de baan nog eens in vraag te stellen. En uiteindelijk nam ik de beslissing om ermee te stoppen.

Ik ben dan een nieuwe baan begonnen in HO met als thema "Hermalle-sous-Huy" langs de Maas, meer bepaald het rangeerstation van de groeve Wauthier-Dumont.
In tegenstelling tot de volledige lijn 130 tussen Luik en Namen, bestaat er op het stuk tussen Kinkempois en Hermalle, nog tamelijk wat goederenverkeer, niet alleen naar de groeve maar ook naar de suikerfabriek van Wanze (seizoensgebonden) en naar de Arcelor-vestiging in Marchin.
Ik heb dus grotendeels voor typisch Belgisch rijdend materieel gekozen, in DC digitaal.
De baan is in 2 kamers ingedeeld waarbij in de tweede kamer ooit het station van Engis zal gebouwd worden.
De baan ligt op 2 niveaus, waarbij het onderste niveau 2 schaduwstations herbergt.
Momenteel concentreer ik mij op de bouw van het rangeerstation van Hermalle.

De besturing geschiedt door middel van Ecos centrale.
De sporen en wissels komen van Peco code 75.
Het tijdperk probeer ik te beperken tussen de jaren '90 en nu.

Groetjes

Philippe

dani

welkom Philippe !!

Benieuwd naar je realisaties to nu toe en naar wat de toekomst gaat brengen
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

Welkom op ons forum, Philippe !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Pierre

Welkom op het forum Philippe ;)
Groet Pierre.


Geert

Welkom Philippe,

Je begint direct met een kwis, vanwaar 'Lijn50' ? ? ?
...
...
...
Gevonden, deze spoorlijn loopt door Groot-Bijgaarden. ;)

Ben je ook een treinspotter?


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

doomslu

Welkom.
Interessante eerste post, een schoolvoorbeeld van hoe een voorstelling zou moeten zijn.
En nu nog enkele plaatjes posten.  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Welkom op ons forum, Philippe
Je bent met een ambitieus project bezig ! Ik ben benieuwd naar je vorderingen  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mark7758

Leuk idee,
Welkom,
En ben zeer benieuwd naar je foto's
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Lijn50

Bedankt iedereen voor de verwelkoming.

CiteerJe begint direct met een kwis, vanwaar 'Lijn50' ? ? ?
...
...
...
Gevonden, deze spoorlijn loopt door Groot-Bijgaarden. ;)

Ben je ook een treinspotter?

Ik zie inderdaad lijn 50 vanuit mijn eetkamer.
Ik ben ook een fervente treinspotter en ik zal hier ook fotos posten.

Philippe