Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

airbrush compressor

Gestart door crabbcharles, 26 november 2017, 13:31:35 PM

crabbcharles

Zijn er technische minimum eisen  waaraan een compressor moet voldoen om licht airbrush werk te doen? Ik denk aan luchtdruk bar en psi, lucht L/min. .....Ik zou graag een prijs/kwaliteit objectief willen kunnen benaderen in het oerwoud van prijzen en merken.

gardevil

Charles,

ik gebruik deze en ben er zeer tevreden van.

Fluisterstil, voldoende regelmogelijkheden, klein en licht.

Ook de prijs valt mee.

https://www.hbm-machines.com/producten/compressoren/low-noise-compressoren/hbm-4-liter-professionele-low-noise-airbrush-compressor
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

loebaske


Hey Frank, dat is gene brol en een mooie prijs, tx voor de tip

Firewolf

Interessante compressor alvast. Aangezien ik ook met airbrush wil gaan starten, zat ik ook stilaan met deze vraag. Voor het airbrush pistool zelf zie ik vooral Harder en Steenbeck naar boven komen op forums. Hopelijk komen er nog enkele suggesties zodat we kunnen vergelijken.

Martin Welberg

Niet echt fluisterstil met 53 tot 60dB, mijn SilAir doet 38dB

chef garde

Richpen, gekocht bij Schleiper.  Goed gerief.

gardevil

Citaat van: milocomarty op 26 november 2017, 19:19:00 PM
Niet echt fluisterstil met 53 tot 60dB, mijn SilAir doet 38dB

Je kan altijd stiller natuurlijk, maar voor gebruik binnenhuis stil genoeg. hij staat ook niet heel de tijd te draaien.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Martin Welberg

Sorry Frank maar mijn vorige compressor maakte 48dB aan herrie en heb dat ding niet voor niets voor een SilAir vervangen, werk op een redelijk stille kamer en wed knetter van de herrie..dus persoonlijk vind ik 60dB vrij veel lawaai.

gardevil

Citaat van: milocomarty op 26 november 2017, 20:59:44 PM
Sorry Frank maar mijn vorige compressor maakte 48dB aan herrie en heb dat ding niet voor niets voor een SilAir vervangen, werk op een redelijk stille kamer en wed knetter van de herrie..dus persoonlijk vind ik 60dB vrij veel lawaai.

Zoals je zegt Martin, persoonlijk. Ik heb er zo geen last van, zit dan ook geen uren te airbruschen en het meeste van de tijd staat de motor trouwens uit.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?


krispy

#10
Ik zou zowiezo voor eentje met drukvat gaan , dan loopt de compressor niet warm , als men zonderluchtvat aan de slag gaat moet men oppassen dat de compressor niet afslaat bij grote werken .

Ik heb hier eentje met compressor met twee koppen op en drukst prijs rond de 320 euro indertijd , nog nooit geen problemen mee gehad en is daarbij ook muisstil , staat gewoon achter mij als ik bezig ben .
Staat nu aan 275 bij Artobi  ( merk sparmax)
Ooit gekocht bij
Www.Artobi-airbrush.be
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

755philippe

Hallo,
Ik heb al meer dan 20jaar een Sparmax en ook nog nooit een probleem of hapering gehad.Ook nog nooit onderdelen moeten vervangen. Ik kan het verhaal van Crispy beamen. Ik zou zeggen een aanrader waar je zeker geen spijt gaat hebben en die zeker zijn geld waard is. Je zult misschien goedkopere modellen vinden maar of de kwaliteit van die orde is betwijfel ik toch. Ik heb hem vandaag nog gebruikt om mijn kraan te spuiten.
Mvg

755philippe

Pierre

#12
Ik heb er ongeveer 15 jaar geleden een zelf gemaakt van een oude koelkast motor. Dat is goed te doen en maken geen lawaai. Bovendien zijn deze motoren makkelijk te krijgen dus zijn de kosten gering. Misschien is dat een optie?
Groet Pierre.


loebaske


Klopt Pierre, heb die na 25j nog in dienst, heb er wel een klein luchtvat op aangesloten (ééntje van aircompact te Gentbrugge)

Pierre

Klopt Eric. Ik heb er ook een klein luchtvat onder gezet van ongeveer 7,5 liter. Die is gemaakt van de twee bollekes van een remluchtketel. Eigenlijk zijn het bijna allemaal vrachtwagen onderdelen die ik gebruikt heb. Zie o.a. de dubbele luchtdrukmeter, klep en drukregelaar. In een zaterdag fröbelen zit zoiets in elkaar.

Groet Pierre.