Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Oneigen gebruik 1)Eetwaren in de modelbouw :)

Gestart door sdz1976, 15 november 2017, 09:45:41 AM

Michiel

#15
Koffiegruis voor ballast, ik heb er een testje mee gedaan, maar weet nog niet of ik het ook zal gebruiken op de baan. Het is wel een gekend en goedkoop (als men een koffiedrinker is) materiaal om ballast mee te immiteren, maar verwerkt zich niet zo handig (spoelt snel weg bij het indruppelen).

Water gebruik ik ook regelmatig bij het knutselen aan de baan of modellen... ::)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Chrisrail

#16
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

SuSke

dat is toch wat er overblijft na het extraheren van de alcohol  8) ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Ik heb ooit bier laten verdampen door de schouw van een brouwerij. Ik vermoed dat sommigen zich dat nog herinneren  ::)  ;D

Maar verder:
- azijn (met staalwol - voor verwering van hout)
- koffiegruis (imitatie-potgrond in bloembakken)
- macaroni (buizen voor wagonbelading)
... en waarschijnlijk nog een hoop meer "voeding", maar dat schiet me niet meteen te binnen
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Cord

En volgens mij kun je hier prima opschriften mee maken:


Moet ze natuurlijk niet eerst koken.  8)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Hans Reints

Waarom wil een plaatje hier niet lukken? de ene keer is het te groot 880 x 536 73.3 kB en dan zit de box weer vol. Ik heb de moed opgegeven en kijk alleen nog maar plaatjes. Jammer.
Dit forum is net een lopend buffet. Je neemt wat je lekker vind en de rest laat je liggen.

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

doomslu

We zouden deze procedure eens moeten aanpassen, want met Photobucket lukt het ondertussen niet meer.... als ik ooit eens....  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Hans Reints

Bij BNLS is het geen enkel probleem. Heb er daar al tig geplaatst.
Dit forum is net een lopend buffet. Je neemt wat je lekker vind en de rest laat je liggen.

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Hans Reints

Dit forum is net een lopend buffet. Je neemt wat je lekker vind en de rest laat je liggen.

sdz1976

Hier wat foto,s van een bevriend clublid George zijn toepassing van letterpasta   :)


20171202_130738 by Samuel De Zutter, on Flickr



20171202_130745 by Samuel De Zutter, on Flickr


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

PeterC

Ik heb hier net zo'n zak met letterkes in de kast gevonden.  Ben benieuwd of alle letterkes die ik nodig heb er in zitten  ;)
Bedankt voor de tip!
Groetjes, Peter