Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Oneigen gebruik 1)Eetwaren in de modelbouw :)

Gestart door sdz1976, 15 november 2017, 09:45:41 AM

sdz1976

Het idee is van 2 draadjes te starten over het modelbouwen met gerief dat niet uit de modelbouwwinkel komt.
In dit geval voedsel:)

Hebben jullie er ook post ze dan maar, het liefst met foto,s

Zelf heb ik al een vijftal ervaringen , waarbij spaghetti de laatste was :)


Ik had hier thuis vervallen spaghetti liggen en ik had een dak nodig dat bestond uit stammen met riet erop dat op zijn beurt met klei werd bestreken.


Dus wist ik wat me te doen stond  :) Er werden takjes in de muren gelijmd en daarop werd de spaghetti uitgelegd, en daar dan een nacht een vochtige doek met een zakje zand als gewicht erop om het doorbuigen tussen de balken te imiteren.

Eens dit droog was werd er klei in en opgewreven en daarna de gekende sausjes erover (neen geen spaghettisaus  ;D )

20170531_214828 by Samuel De Zutter, on Flickr


20170531_214823 by Samuel De Zutter, on Flickr



20170531_164225 by Samuel De Zutter, on Flickr







20170531_214834 by Samuel De Zutter, on Flickr





Grtz,

Samuel.







www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

mahtoska1

Gedroogde en gezeefde thee als blaadjes voor Z spoor bomen. Nadien wel nog bestrooit met zeer fijne turf.


Metpetergaathetbeter

ik weet niet, mocht je je spaghetti in de oven bakken zou die niet sterker worden of is het net niet? :-\

Alberke

Allerlei zaadjes als groenten en fruit; bijvoorbeeld maanzaad als aardappels.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 november 2017, 21:31:26 PM
ik weet niet, mocht je je spaghetti in de oven bakken zou die niet sterker worden of is het net niet? :-\
Probeer het eens en vertel ons je bevindingenn.  ;D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Herwig

#5
Diverse thee-soorten om houten paaltjes & latjes in te drenken en te verkleuren. 
Koffieprut als strooimateriaal.
De gedroogde wortels op de kop van een lekkere prei als modelstruikgewas.  Gecombineerd met visgraatjes ....

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 16 november 2017, 07:39:32 AM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 november 2017, 21:31:26 PM
ik weet niet, mocht je je spaghetti in de oven bakken zou die niet sterker worden of is het net niet? :-\
Probeer het eens en vertel ons je bevindingenn.  ;D
mijn vrouw schiet mij dood als ze er achter komt :-\

apenkop

Regelmatig zoek ik naar zaken naast de geijkte modelartikelen.
Wat heb ik al gebruikt, pitten uit druiven om suikerbieten te imiteren en as uit de BBQ om een slakkenput verder aan te kleden.
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

railrunner

Grappig onderwerp...

Ja, ik heb ooit eens groene discoballetjes (voor op ijskreem) uit het potje gevist om een mandje groene appels te vullen, granny smith dacht ik  ;D.  En soms gebruik ik bloemsuiker om in te voegen (in plaats van talkpoeder).

Kautenbach

Zand uit het bos, of speelzand passen natuurlijk  niet hier thuis.....

Ik vindt pasta dak wel geniaal, wel benieuwd naar de uiterste houdbaarheidsdatum  van deze out of the box...

Oh, en vergeet de suikerklontjes niet als referentie voor de fijnheid van sommige bouwsels

Herwig

#10
En grof zout bij het verweren van wagens  ( afbladderende verf, roestplekken ...)
Keukenazijn is soms bruikbaar om iets zuiver te krijgen (en meer bio dan andere vloeistoffen)
Peperbollekes en muskaatpoeder ? 
En allerhande (gedroogde) kruiderij.
Broodmeel ...

Dirkh


Ferdi

Citaat van Beneluxspoor.net
https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,68369.240.html  (eventjes naar midden van pagina scrollen)

Terwijl ik in het ziekbed lig, is Wanda Devlaeminck (ook lid van de EMV) verder gegaan met bomen maken. Ook zij gebruikt gageltakken als basis, met zeeschuim als toevoeging. Eerder stelde ik dat het snelhechten hiervan prima ging met secondenlijm icm bakpoeder.

Nu blijkt dat het bekende UHU hart icm bakpoeder eigenlijk nóg makkelijker werkt. Op dus naar de grote bomen! Voor een habbekrats.
Gr, Hans
[/i


Doornroosje

Coucous met airbrush geverd als steenkool. Lukt wonderwel met de zelflossers van fleischmann!

Steam.N

#14
Citaat van: railrunner op 16 november 2017, 20:26:13 PM
... ik heb ooit eens groene discoballetjes (voor op ijskreem) uit het potje gevist om ...

Ah ja, heb ik ook eens gebruikt om een kerstboom in Z te versieren met suikeren kerstballetjes  :).
Ook zo'n suikeren sterretje bovenop die boom gekleefd.



Nét echt !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }