nieuw op het forum

Gestart door Nolle, 11 november 2017, 10:50:22 AM

Nolle

beste collega "N" rijders , reeds enige tijd lees ik geregeld artikels op het forum en heb dan maar besloten om mij te registreren.Mijn naam is Noël Ryckmans-Roekens wonende te Itegem leeftijd 59.
Ik ben sinds 1964 met N bezig (nooit HO gehad), ik was toen 6 en voor de sint een starterset minitrix gekregen , het virus had mij gebeten en nooit meer losgelaten.In de loop der tijd heb ik meerdere banen gebouwd maar sinds 1999 heb ik een baan in de kelder gebouwd "langs de muren ".Afmetingen zijn 8.30m x 4.20m met één hoofdstation en één bergstation, voornamelijk rijlengte voorzien daar ik heel graag met lange treinen rijd.Mijn verzameling op heden behelst 84 loc's en 350 wagons van verschillende nationaliteiten , veel Belgisch maar elkeen weet dat Belgisch niet evident is en in alle eerlijkheid vind ik die andere nationaliteiten ook mooi.
Alles is nog steeds analoog en alle elektronika is zelf gebouwd , een bloksysteem houd alles veilig.
Als eerste kennismaking laat ik het hierbij, ik kom later nog terug en zal een poging doen om enkele foto's op het forum te krijgen ,opgelet daar ben ik geen krak in.

Steam.N

Welkom op ons forum, Noel.
Leuk om er een N-er bij te hebben !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Welkom!
Doe ons een plezier en laat ons eens wat foto's zien.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

Welkom Noël. We hebben zelfs dezelfde leeftijd en voorgeschiedenis met N !

Gerolf

Welkom op ons forum man !
De N-groep lijkt goed te groeien  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pierre

Groet Pierre.


marc goovaerts


beertje


Firewolf


railrunner

Ik zou toch een beetje voorzichtig zijn met je naam, woonplaats en het opsommen van je collectie op het internet te vermelden. 

Uwe beet door de virus, het uitbreken van de ziekte en zijn typische symptonen, herkenbaar.  En ook ongeneeslijk ziek zo te merken, welkom op de ziekenboeg, Noël  ;D

Nolle

Bedankt voor het onthaal op het forum, de foto's komen later in ieder geval, moet ik nog eens bekijken om ze op het forum te krijgen.

Dirkh

Welkom Noel. Nog een N rijder erbij en dan nog uit de kempen.

railrunner

Citaat van: Dirkh op 12 november 2017, 09:44:02 AM
Welkom Noel. Nog een N rijder erbij en dan nog uit de kempen.

Ik doe het zo:
Ik laad mijn foto's op via flickr.  Op flickr zie je je foto's in klein formaat, even vergroten, terug verkleinen.  Daarna terug vergroten en via rechtermuisklik 'adres van afbeelding selecteren (is een belangrijke stap heb ik gemerkt, anders lukt het niet).  Vervolgens plakken hier in de tekst die je tikt.  Vervolgens link selecteren in je tekst (blauw maken) en op icoontje (tweede rij, meest links icoontje (= IMG)) klikken.  Aflsuitend even checken met 'bekijken' en indien OK bericht  plaatsen.

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Firewolf

Citaat van: railrunner op 12 november 2017, 09:53:14 AM
Ik doe het zo:
Ik laad mijn foto's op via flickr.  Op flickr zie je je foto's in klein formaat, even vergroten, terug verkleinen.  Daarna terug vergroten en via rechtermuisklik 'adres van afbeelding selecteren (is een belangrijke stap heb ik gemerkt, anders lukt het niet).  Vervolgens plakken hier in de tekst die je tikt.  Vervolgens link selecteren in je tekst (blauw maken) en op icoontje (tweede rij, meest links icoontje (= IMG)) klikken.  Aflsuitend even checken met 'bekijken' en indien OK bericht  plaatsen.

Kan volgens mij toch iets eenvoudiger. Ik gebruik ook Flickr.

In je photo stream foto selecteren.
Vervolgens op 'Share photo' (pijltje dat beetje naar rechts wegdraait) klikken.
Dan BB-code selecteren.
En die link naar het forum kopiëren.

Je kunt dan zelfs direct de afmetingen eventueel instellen.
En meestal, eens gekopieerd in het tekstvenster van het forum, delete ik de 2e 'url' tag, maar dat hoeft zelfs niet.

Enfin, ik vermoed toch dat dit werkt en jullie mijn foto's zien... ;)