Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

raf

ik ook
ben ook stukken aan het printen maar dat zijn gewoon frames die binnen in andere delen komen te zitten
dus niet zo belangrijk en zichtbaar nadien
wel een klein oogje geprint van 2 mm dit ook op 0.06 en het was gelukt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Eindelijk eens tijd gevonden om me wat met technische modelbouw bezig te houden.  Zaken die ik voor kort nog in styrene, messing of aluminium moest maken, spuiten nu uit de printer.

Ontwerpen, tekenen en printen:



Uiteindelijk gaan deze onderdeeltjes een servo-aandrijving vormen voor een mechanisch (HO) sein.


Groetjes, Peter


dani

handig hee zo een 3D  spuitertje ...  :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Citaat van: dani op 18 maart 2018, 10:40:55 AM
handig hee zo een 3D  spuitertje ...  :)

Ik zie het ook wel, krijg goesting, overweeg ... maar geen idee welke spuiter prijs/kwaliteit en zo ...
Ik wacht nog even af: er komen steeds betere / betaalbare modellen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PietB

#829
Citaat van: Gerolf op 19 maart 2018, 00:03:13 AM
Ik wacht nog even af: er komen steeds betere / betaalbare modellen ...
Je weet dat je dan lang kunt wachten Gerolf, voor ieder moment is een 'beter' moment denkbaar.
Een van de overwegingen is, ga ik hem veel gebruiken of niet.
Bij ja dan zou ik zeggen koop een CR-10 of CR-10s
Bij nee, dan is een Anet A8 of A6 een goede keus zeker als je de verbeteringen zelf aanbrengt.
Voor de prijs (is bij ons hollanders altijd een zwaarwegend argument) van één CR10s heb je plm 3 A8 printers.
Maar de CR10 is een prima machine, dat is buiten kijf.

Hoop dat ik je met mijn overwegingen een beetje heb kunnen helpen.
En misschien kunnen we op dit(ons) forum ooit nog eens een categorie begroeten waar we stl bestanden kunnen delen, wie weet.

grt Piet

INFO

Gerolf,

Dan zou ik sowieso een CR10 aanbevelen. Ook als je niet zoveel print.
Je kunt die via een Europees Gearbest warenhuis bestellen, heb je hem snel in huis en betaal je geen invoerrechten en btw meer.
https://www.gearbest.com/3d-printers-3d-printer-kits/pp_627176.html?wid=89

Voor de prijs koop je krap aan 2 Anet A8 machines.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

dani

hmmmm... leuk prijsje en positieve commentaren.  verleidelijk zeker met 300x300x400  volume.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Citaat van: INFO op 19 maart 2018, 11:41:00 AM
Voor de prijs koop je krap aan 2 Anet A8 machines.
Het is natuurlijk altijd zinnig oom even de moeite te nemen om te gaan shoppen.
Dit is inderdaad niet duur https://www.gearbest.com/3d-printers-3d-printer-kits/pp_627176.html?wid=89
Een vriend van mij heeft er in december nog 510 Euro voor betaald.
Vandaar de 3 Anet A8 printers.

grt Piet.

INFO

Citaat van: dani op 19 maart 2018, 12:23:31 PM
hmmmm... leuk prijsje en positieve commentaren.  verleidelijk zeker met 300x300x400  volume.
Ja zekers en vast Dani.

En de CR10 is 2 schroefjes vast draaien, de wielen die langs de profielen rollen even afstellen via een excenter zodat de speling opgeheven wordt, kabeltjes aansluiten, printbed op hoogte instellen, en vanaf print 1 een uitstekend resultaat, en daarna heb je er eigenlijk geen omkijken meer naar.

Dit in tegenstelling tot de Anet A8 daar blijf je mee en aan bezig, moeten gewoon zaken aan worden aangepast, anders blijft het hopeloos. De meerprijs verdien je dubbel en dwars terug door minder verlies aan filament en tijd.

Groetjes

Alleen de waarheid ligt in het midden.

PeterC

Citaat van: INFO op 19 maart 2018, 20:42:35 PM
En de CR10 is 2 schroefjes vast draaien, de wielen die langs de profielen rollen even afstellen via een excenter zodat de speling opgeheven wordt, kabeltjes aansluiten, printbed op hoogte instellen, en vanaf print 1 een uitstekend resultaat, en daarna heb je er eigenlijk geen omkijken meer naar.

Dit in tegenstelling tot de Anet A8 daar blijf je mee en aan bezig, moeten gewoon zaken aan worden aangepast, anders blijft het hopeloos. De meerprijs verdien je dubbel en dwars terug door minder verlies aan filament en tijd.

Groetjes

@Wim,

Eerlijke vragen, dus graag ook een eerlijk antwoord. 

Jij verkoopt en produceert je behuizingen.  Je hebt de ervingen met de CR10 en Anet A8.
Ik wil meer van een 3D printer.

Overtuig me wat die CR10 meer te bieden heeft dan die Anet A8 en ik schaf me er één aan. Dat bed levelen bij die A8 hang wel mijn kl*ten uit!

Hoe zit het met de het moederbord en de elektronica? Extrta FET's nodig?  Wat met de stappenmotor-regeling?  Wat met het geluid?  Mijn ega wordt zot van het geluid van de A8.

De link die je aanbied, gaat me wel wat geld kosten, maar overtuig me!
Groetjes, Peter


Alberke

Negentig procent van de lol bij de Anet is juist het monteren, afregelen, vervolledigen.
Ik heb die na de eerste teleurstelling nooit meer moeten afregelen en ben er nog steeds tevreden mee.
Als je denk dat meer geld uitgeven voor een steeds duurder model je probleem oplost, ga je gang. Op de duur eindig je dan met een model van 3000 €, en zit je misschien nog met imperfectie. Het blijft een ding met beperkingen, en daar moet je je bij neerleggen.
Maar hé, als je geld te veel hebt, ga je gang, altijd beter dan opzuipen!
NB: "je" is niet aan iemand gericht, gewoon een aanspreek-lidwoord voor wie dit leest.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

INFO

#836
Peter C,

Zoals hier al vaker gezegd en geschreven.

Zo uit de verpakking geen aanpassingen. Werkt keer op keer perfect, heb het bed 1 keer op hoogte gebracht en ben er daarna niet meer aan geweest.
Dus aanzetten gcode selecteren en printen.
En na een print pauze voor een filament wissel gaat hij eerst naar zijn start positie en gaat verder met printen op de juiste plaats.

Fet zit er standaard in. Goede koeling. Perfecte bedrading. Goedwerkende bowden extruder. Standaard riemspanners.

Kortom waar voor je geld.

Geluid is afhankelijk van de snelheid maar veel minder dan de ANET A8.

De CR 10 maakt gebruik van plastic wieltjes, geen glijlagers over ronde stangen.

Ergens in het begin van dit draadje staat het print resultaat van de wagon e.d.

https://youtu.be/rKbZj4AzyZc

Vanaf 5:20 zie je het print resultaat van de bovenkant van de LocoNet behuizing.

Groetjes



Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

Citaat van: Alberke op 19 maart 2018, 22:42:30 PM
Negentig procent van de lol bij de Anet is juist het monteren, afregelen, vervolledigen.

Juist en dat laatste is met de CR10 niet nodig.
En die print beter dan eentje van €2000,-- tot €3000,-- heb ze in huis gehad.

Zie het filmpie en het resultaat.

Gewoon met een 0.4 nozzle en een laagdikte van 0.2

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

rgp

@INFO
De max printafmetingen zijn 300 x 300 x 400. 

Ik zoek eventueel iets waarvan één afmeting 600 is.

Bestaat zoiets voor "modelbouwersbudget" ?

Roland

dani

Citaat van: INFO op 19 maart 2018, 22:45:45 PM
Geluid is afhankelijk van de snelheid maar veel minder dan de ANET A8.

./..... en niet alleen het geluid hangt daar van af .
De printkwaliteit is ook omgekeerd evenredig met de "haast" van de bediener , dus m.a.w.   als je het snel wil, ga je kwaliteit inboeten.
Dat is ook duidelijk in het filmpje...   Op zijn gemak, niks haasten en degelijk resultaat.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.