Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

raf

ik heb geen marlin dacht ik
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

INFO

Nee, mar dat is een kwestie downloaden en uploaden naar je printer.
Hier een filmpie
https://youtu.be/YNdXhUw6G7I

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

en de meer waarde ????is nul noppes niks

Wim heb je da filmpke wel eigenlijk tot het einde bekeken

op 5.00 laat die vent degelijk zien dat er alsnog shit gebouwd word
en als je bed afkoelt komt je print ook nog eens los

kem het stukje uit de film gesneden dan moet je der niet naar zoeken

https://www.youtube.com/watch?v=3YJtluz2ERY&feature=youtu.be
dus nee ik ga die marlin echt niet installeren om een ding te hebben wat helemaal niet werkt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

INFO

#724
Beste Raf,

Logisch toch als iets afkoelt dat je dat ziet. Het ging er om dat je verder kunt printen na een brownout.
Maar als je daar niets mee kunt even goede vrienden hoor, misschien dat iemand anders er wel iets aan heeft.
Verder kun je met Marlin hele andere zaken, die je nu helemaal niet kent, maar als je die niet wil leren of kennen, wederom even goede vrienden, en ook hier misschien heeft iemand anders er wel iets aan.

Verder heb ik dat filmpie helemaal bekeken, en de optie van door printen sprak mij wel aan, alleen wanneer komt dat voor? Hier nooit in ieder geval, en als het wel voorkomt jammer dan. Het zal dan niet de eerste print zijn die in de kliko verdwijnt.
Het was me overigens aangenaam om deze kennis met je te delen, alleen was de ondankbare reactie iets minder.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PeterC

Citaat van: INFO op 19 februari 2018, 15:49:01 PM
...Een Peter special.
U vraagt wij printen...

Wim, bedankt!  De printer is reeds bezig




Citaat van: PietB op 18 februari 2018, 01:37:23 AM
Citaat van: PeterC op 17 februari 2018, 23:05:59 PM
"oei, de rol is bijna leeg en ik moet nog drie uren printen". 
Je hebt een rol van dezelfde makelij dus voor de instellingen speelt het geen rol, maar hoe vervang je je filament in het midden van een print?
Ik ben bang dat het een kwestie van plannen is Peter.
Tijdens het printen filament vervangen is denk ik niet mogelijk.
Er is geen optie Change Filament during print voor de A8, of je zou het via de slicing software moeten regelen.
Er is het nodige over geschreven op het internet...
...Maar het heeft veel van kunst en vliegwerk weg.

Mij toch eens aan kunst en vliegwerk gewaagd...



Quick and dirty.  De cirkels zijn niet rond wegens een nog niet geplaatste X-riem spanner.
Maar de filamentwissel is gelukt.
Het concentrische cirkels object in de slicer in twee delen gesplitst.  Met blauw tot op 1 mm geprint en de printer stopte.  Filament gewisseld met zwart en tweede print gestart vanop 1 mm op hetzelfde stuk.  Het tweede stuk print perfect op het eerste stuk.

Na de eerste print waren de stappenmotoren uitgeschakeld en heb ik opzettelijk de X- en de Y-as verplaatst.
Ik heb uitgebreid mijn tijd genomen om het filament te wisselen.  Het bed bleef wel de ganse tijd op 35° en de extruder op 195°.

Voor mij: experiment geslaagd.  Nu nog weten hoeveel een lege rol weegt en ik kan bijna (met een marge) berekenen hoeveel ik nog kan printen met de rest van een rol.
Groetjes, Peter


dani

goed gedaan Peter...

oe heb je die 1mm an verwerkt ?  Heb je gewoon het 2de "object" een mm zwevend boven het bed gepositioneerd bij het  slicen, of heb je het bed een mm  laten zakken na de "homing"  van de Z-as ?   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

Heeft er al eens iemand op een plaat abs geprint zonder dat het los moest komen ???
het gegeven is dat ik een dek ga aangeleverd ga krijgen  maar daar zijn 2 delen die van nopjes moeten voorzien worden
nu wil ik dat deel onder de printer steken en rechtstreeks op de abs printen met pla
zo kan ik kleine nopjes printen want ze moeten toch niet los komen

iemand ???
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

dubbelzijdig kleefband ?
Of van die  Pritt lijmrollers die een laagje  "non permanent"  lijm neerleggen

Ik heb wel vragen bij het al dan niet goed hechten van  PLA op ABS...    2 heel verschillende materialen

https://discountoffice.be/p/lijmroller-pritt-compact-non-permanent/?gclid=EAIaIQobChMIqP-YptW22QIVFhMbCh3gcgFrEAQYASABEgJNHPD_BwE


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

Dani het moet maar blijven hangen tot ik de mal van dat deel in silicone heb kunnen maken
nadien bij het productie deel zullen de noppen dan een geheel vormen met de rest van de plaat als ze in giethars gegoten word

zo moet het ongeveer worden


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

INFO

Printen van ABS doe je op een verwamd printbed minimaal 60 graden liefst meer soms is 90 graden noodzakelijk.
Printen op glas is een must.
Gebruik van een hechtmiddel ook 3DLAC is daarbij het beste. Dat hecht sterker bij het stijgen van de temp. En laat onder de 30 graden vanzelf weer los.
De printer afsluiten. Want ABS is zeer gevoelig voor temp schommelingen en tocht.
Langs lopen bij een open printer is al voldoende voor warping.

Suc6 bij het printen met ABS

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

dani

@Wim :  ik denk dat  Raf iets anders voor ogen heeft...

Volgens mij  wil hij op een bestaand (vlak) ABS  stuk  een aantal  dingen gaan "bijprinten" met de 3D printer.   


Maar, los daarvan, kan ik inderdaad je  informatie bevestigen, ABS is zeer gevoelig aan temperatuur en zeker aan  veranderingen in temperatuur.
PLA is makkelijker te verwerken en "dankbaarder" materiaal, maar anderzijds is ABS  toch net dat ietsje meer  "vormvast" eens het klaar is en bvb aan zonlicht en/of wat warmte blootgesteld wordt
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

INFO

#732
Als hij op een soortgelijke plaat met pukkels wil printen, wordt dat heel erg spannend. Mij lijkt het onmogelijk.
Gezien de horizontale beweging van printer, en dus de nozzle. Hebt hier een probleem met de Z, die moet dan opspringen op het juiste moment. Nu ik zeg veel geluk.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Havoc

Neen, hij krijgt een vlakke plaat ABS en moet dat patroon met pukkels op die vlakke plaat ABS printen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

INFO

#734
Dan zou ik het gewoon op een glasplaat printen, en het gewoon op de plaat ABS lijmen. Maar goed ik kies de makkelijke weg.

Waarom moet dit overigens een 3D print worden?? Als het als een mal moet dienen voor resin? Dan volstaat een houten mal toch ook. met de juiste hobbels en kuilen.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.