3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

PeterC

Citaat van: raf op 11 februari 2018, 17:18:56 PM
dit bedoel je dus maar ??? 7 .46 uur
dat maakt dus niet veel uit als je dan alles langs elkaar moet printen

Raf, laat maar en doe maar verder.   Je snapt mijn uitleg dus toch niet.  Parels voor de zwijnen...
Groetjes, Peter


raf

Peter ik heb gedaan wat je zei
ik bedoel dat je de volledige koepel in stukken moet opdelen en die hol printen (eventueel met behulp van support)

ik heb de koepel in 3 verdeelt en alle delen die afzonderlijk geprint kunnen worden er vanaf gehaald
LIJM weet je nog je hebt het zelf geschreven

wat ik dan verkeerd gedaan heb volgens u ???????????? ik zou het niet weten hoor
anders dan in deze stukken kan ik het niet verdelen
op zijn zijkant leggen is  nog een optie maar of dat veel gaat uit maken heb ik dus geen idee

en als jij vind dat het parels voor de zwijnen zijn tja das dan uw mening hé ik PROBEER mijn best te doen en je raad op te volgen maar dat is blijk baar niet voldoende

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

kijk helemaal HOL



er is geen enkel stukje wat er teveel aan is
het is en blijft gewoonweg groot
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Raf, niet kwaad worden hé.  Inderdaad de stukken kantelen voor bepaalde stukken (spaart tot de helft van de printertijd uit).  Daarna stuk per stuk printen.
Wat ik wel zie is dat je geen referentie op je stuk plaatst.  Eenvoudig gezegd waar het ene stuk tegen het ander juist wordt gepositioneerd.

Om het eenvoudig voor jezelf te maken en als je de grote koepel in stukken verdeeld: zet een 3D aanduiding langs de (holle) binnenkant waar links en rechts het ander stuk moet komen (eventueel 3D nummertjes of tekst).  En!  Voorzie een eenvoudige manier om de delen in elkaar te passen (pen-gat, gat-gat met paspennetjes, zwaluwstaart, ...).

Het kantelen: ook voor je lopen.  Je gaat die toch niet rechtop printen???  Print die horizontaal (desnoods in stukken) met behulp van support en werk nadien die support weg (mesje en schuurpapier).

Groetjes, Peter


raf

Hoi Peter

gelukkig je haakt niet af

het probleem is nu dat ik alles gedeeld heb in stukken
deze worden allemaal plat geprint maar ik moet zien dat ik zo weinig mogelijk moet bij plamuren
daarom de insnijdingen in de openingen waar de lopen moeten komen
de lopen zijn draai delen in aluminium want die zijn hol die moeten namelijk kunnen (schieten)
elektronische flits met rook uit een generator
je krijgt het idee dat het kanon echt schiet
die merk tekens dat gaat mee vallen met de ervaring met de torpedo die ik opgedaan heb
het draaien had ik reeds in cura gedaan maar dat maakte hoop en al 10 minuten print tijd verschil
daar ga ik dus deze delen niet voor draaien omdat dan de kans bestaat door het ongelijk printen van de printer (al is het zeer miniem) er dan verschillen kunnen ontstaan tussen een op zijn kant dan een rechtop geprint stuk

die merk teken en of pen en gat moet lukken bij de opgeslagen file
deze kanonnen zijn nog niet zo complex dan de middel matige die bestaan uit allemaal conische stukken
maar die moet ik wel verdelen in onderdelen want die kunnen niet op het print bed

ik zal nu eens proberen die pen en gat verbindingen aan te brengen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Is er daar een crack die een tandwiel kan inscannen of natekenen voor een 3Dprint?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

PeterC

Citaat van: Alberke op 11 februari 2018, 20:07:21 PM
Is er daar een crack die een tandwiel kan inscannen of natekenen voor een 3Dprint?

Hugo, elk tandwiel voldoet aan een modulenorm.  Dus meten, rekenen en dan tekenen.




Citaat van: raf op 11 februari 2018, 20:02:28 PM
...gelukkig je haakt niet af...

Raf, waarom zou ik afhaken?




Citaat van: raf op 11 februari 2018, 20:02:28 PM
...ik zal nu eens proberen die pen en gat verbindingen aan te brengen...

Raf, je ontwerp vereenvoudigen in 3D denken.  Wat ik al enkele posts geleden heb gezegd...

Succes!
Groetjes, Peter


PeterC

Ondertussen zit ik ook niet stil in het 3D printen.  Zaken die ik al lang als versiering in mijn man-cave wil: locomotiefnummers met een speciale betekenis voor mij: '50 1965', '52 1968' en 'E94 2001'.  Telkens het geboortejaar van mij en mijn familie gekoppeld aan een locomotief waar ik een boontje voor heb:



Begin van



Eerst de verschillende (DIN) normen opgezocht en van deze normen een 2D tekening gemaakt en omgezet naar 3D cijfertjes.
'1' en '9' liggen nog te printen

...
Groetjes, Peter


PeterC

Citaat van: Alberke op 11 februari 2018, 20:07:21 PM
Is er daar een crack die een tandwiel kan inscannen of natekenen voor een 3Dprint?

Hugo,
Neem eens een foto van je tandwiel en plaats die in een afzonderlijk draadje (dan kunnen we daarin verder werken).
Ik heb misschien een oplossing maar ik heb eerst een foto nodig om te kunnen aanduiden wat je moet opmeten om het juist te kunnen tekenen.
Stuur mij een pm met de link naar het draadje want ik zit niet ganse dagen alles te lezen  :)
Groetjes, Peter


INFO

#699
Gisteravond, het glasplaatje wat binnen kwam, op de Anet A8 gelegd, en gelijk de metaaldetectie sensor vervangen door een BLTouch op een nieuw ontworpen montage plaatje. Een extra aansluitpin op een nog vrije aansluiting van display connector gesoldeerd, en de Marlin software versie aangepast en geupload naar het board.
Met de BLTouch kan ik nu op iedere ondergrond bedleveling laten plaats vinden, zo ook op glas. Het eerste resultaat is vergelijkbaar/gelijk aan de CR10 kwaliteit. Zo kan de Anet A8 meedoen in de productie van behuizingen.

De aanpassingen tot dit moment.

Riemspanners X en Y
Voorkant versterking
Anti backflash moeren op de Z draadspindels.
3DV6 bowden extruder met hoekversterking bovenzijde frame.
FET voor hotbed voeding.
Ketting voor de bedrading op de Y-As. (Hotbed)
Marlin sofware.

Prijskaartje
ongeveer €60,-- arbeidstijd niet meegerekend.


Groetjes


Alleen de waarheid ligt in het midden.

PeterC

Ik ben steeds meer en meer onder de indruk van de mogelijkheden van deze toch wel vrij goedkope printer.  1 rol PLA van 1 kg als 'leergeld' verspeeld.
Ondertussen is de printer sedert deze morgen bijna onophoudelijk aan het printen.  Na 5 uren stukje eraf en direct een nieuw stuk laten printen.
En dit zonder de Fet-modules.  Die liggen hier maar nog geen tijd/zin gehad om die te monteren.
Chapeau Anet A8!

Een kleine serieproductie opgestart en het derde volledige bakje is bijna klaar.  Binnenkort even op zoek naar een deftige spuitplamuur en naar een satijn witte spuitbus om de bakjes af te werken.
Groetjes, Peter


loebaske


Ge zijt nen fijne Peter u kennende...

raf

hier hetzelfde
buiten die tractor spullen heb ik geen upgrade gedaan
de fet modulles heb ik wel gemonteerd maar of deze echt nodig waren blijft dus gissen
als je binnen de mogelijkheden van het toestel werkt dan zie ik er geen probleem mee
wil je betere prints dan had je een andere printer moeten kopen zo bezie ik het
hier vandaag ook een 6 uur achter elkaar voetjes aan het printen en dit ook zonder enig probleem

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Voor diegene die nog twijfelen voor een 3D printer: die Anet A8 is zeker zijn prijs waard!  Hou rekening met zijn mogelijkheden en hou ook rekening met zijn beperkingen.  Gebruik de printer waarvoor hij geschikt is.  Dus zeker geen detailprints op 1/87°.

Wil je technische stukken of stukken op een veel grotere schaal dan 1/87°, twijfel dan niet.  Prijs/kwaliteit en een hoop geduld en je hebt een deftige printer!
Groetjes, Peter


PeterC

Een vraagje voor de experten:
Stel je begint een print van meerdere uren (niet uitzonderlijk dus) en na een drietal uurtjes printen kom je tot de conclusie: "oei, de rol is bijna leeg en ik moet nog drie uren printen". 
Je hebt een rol van dezelfde makelij dus voor de instellingen speelt het geen rol, maar hoe vervang je je filament in het midden van een print?




Citaat van: INFO op 15 februari 2018, 11:30:55 AM
...Zo kan de Anet A8 meedoen in de productie van behuizingen...

Wim, behuizingen voor je reeds geleverde LocoNet bezetmelders?  Momenteel staan die 'naakte' printen onder de baan.  Met een passende behuizing zou dat wel wat mooier zijn.  Een STL via PM is altijd welkom  ;)
Groetjes, Peter